انقلاب اسلامی ایران جانی دوباره در کالبد بشریت

کد خبر: ۱۳۹۷۳۶۴
نویسنده محمدحسین روحی یزدی

چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد. انقلابی که به نوع خود در تاریخ همانند ندارد و با اهداف مقدس و تعالی بخش، روی به سوی فطرت دارد و به عنوان الگو و سرمشق آزادیخواهان جهان تجلّی یافته است و تمامی مستضعفان دنیا از آن الگو گرفته و امید به رهایی پیدا کرده اند. انقلاب ایران جانی بود که در کالبد بشریت دمیده شد و امید به حیات و رهایی را تقویت بخشید و اُبُهّت دورغین و پوشالی ابر قدرت‌ها را شکست و به مردم آموخت که می توان با زورگویان در اُفتاد.

امام خمینی(ره) با رهبری معجزه آسا وخلق شگفتی های تاریخ ساز، انقلابی کرد که عزّت آفرین و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) شد و با این نهضت معادلات و توازن سیاسی دنیا را بهم ریخت. حرکت امام با هدف عزّت آفرینی اسلام و احیاء دین بود. با انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی در جهان شهرتی دیگر و تعریفی نو پیدا کرد و قرآن و مکتب اسلام احیاء شد تا جایی که به عنوان قطب رقیب در برابر قدرت های غرب و شرق مطرح و سبب شد مسلمانان به آینده حیات خویش در لوای اسلام بیندیشند و این کار عظیم امام و بر پایی نظام دینی نشان داد که اسلام می تواند دین جهانی و حرکت به سوی خدا داشته باشد.  

اسلام با جلوه جدید و رویکردی که امام از آن نشان داد، برای استکبار قابل تحمّل نیست، لذا از همان روزهای اول برقراری نظام جمهوری اسلامی علیه آن نقشه کشیدند، آن را تحریم، تهدید، تخریب، تحریف و تضعیف کردند.

امّا ایران اسلامی، با همه محدودیت های گوناگون، در عرصه های مختلف درخشید و از یک کشور کهن و مصرفی به کشوری پویا و مولّد تبدیل و در جهت خودکفایی قدم برداشت. رمز مقابله استکبار جهانی با ایران انقلابی در همین جا نهفته است که آنان از ایران مانند سایر کشورهای وابسته و شیرده، ایران وابسته و غیر مستقل می خواهند. حال آن که ایران امروز پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در آسیا به عنوان برترین و مقتدرترین کشور و در جهان از جهات متعدد جایگاه و رتبه های تک رقمی و نزدیک به اول را دارد. از این روست که استکبار جهانی ایران مقتدر را بر نمی تابد و هر روز جهت تضعیف آن توطئه می کند و آخرین اقدام جبهه استکبار و حکومت های فاسدِ اروپا و آمریکا، فتنه هایی بود که در پاییز امسال آفریدند و متاسفانه عده ای بی خبر از همه جا یا مغرضان را با خود همرا کردند و با ابزار پوسیده زر و زور تزویر به دنبال براندازی نظام هستند که این بار هم تیرشان به سنگ خورد و به سوی خودشان کمانه کرد. 《وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَاللهُ وَ اللهُ خَیرُالماکِرینَ.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها