معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی:

هراس دشمن از ایران روزافزون است

کد خبر: ۱۳۹۷۳۲۰
نویسنده ابراهیم عزیزی

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که یکی از کانون‌های جدی تولید قدرت در نظام و همچنین قابلیت‌های بازدارندگی ما در برابر دشمن و هر تهدید خارجی نیروهای توانمند بومی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف نظامی و دفاعی باعث ارتقای توان کشور شوند.

بدون شک این مجموعه‌ای که همراه با اعتقاد عمیق دینی در مسیر رشد و شکوفایی قدم بر می‌دارد و هر روز با رونمایی از یکی از ظرفیت‌های قدرت ساز جلوه‌‌ای تازه از بنیه نظامی خود را نشان می‌دهد، قادر خواهد بود بسیاری از اهداف و راهبردهای دشمنان جمهوری اسلامی را که چشم طمع به این آب و خاک دارند با شکست و ناکامی مواجه کند. در سال‌های گذشته بارها از توان و ظرفیت نظامی جمهوری اسلامی رونمایی شده و بدخواهان و دشمنان هر رخدادی در این حوزه به دقت و البته با نگرانی رصد می‌کند، چون می‌دانند که تهدید نظامی ایران اسلامی عواقب و تبعات بسیاری بدی برای آنها در پی خواهد داشت.

پایگاه ۴۴ عقاب از جمله یکی از فرصت‌هایی بی‌نظیری است که در جمهوری اسلامی ایران خلق شده و می‌تواند در راستای تولید قدرت و افزایش توان بازدارندگی در کشور آماده شود و نکته قابل‌تامل این‌که این ظرفیت کاملا براساس توانمندی‌های داخلی و به دست نیروهای مومن، متخصص، ‌شجاع و ولایتمدار ایران اسلامی به‌وجود آمده است و تنها به این رخداد مهم محدود نمی‌شود، بلکه دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی ایران بدانند که باید از این پس شاهد خلق فرصت‌های تازه‌تری از سوی کشور عزیزمان در عرصه توان دفاعی باشد.

در طی این سال‌ها بارها شاهد بودیم که دشمنان نظام حداقل در لفظ اقدام به تهدید ایران اسلامی کردند اما خود می‌دانند که هیاهوها هیچ اثر و ثمری در عزم و اراده جامعه ایرانی و همچنین نیروهای مسلح پرتوان ما ندارد و همان‌طور که بارها هم این موضوع را به اثبات رساندیم، دشمن بداند که ایران قوی و با اقتدار هر تهدیدی نسبت به تمامیت ارضی کشور شود در هر سطح و در هر نقطه‌ای بدون پاسخ نخواهد گذاشت و شدیدترین واکنش را نسبت به عوامل تهدید نشان خواهد داد و هر نیروی خارجی متجاوز را نسبت به اقدام احتمالی پشیمان خواهد کرد.

همچنین این پایگاه‌ها امکان عمل و عکس‌العمل‌های لازم را دور از انتظار دشمنان در نقاط مختلف ایجاد کرده است. پایگاه‌های ما و البته برخی پایگاه‌های راهکنشی در آینده میزبان جنگنده‌های جدید خواهند بود، البته از سوی دیگر عناصر رژیم صهیونیستی اغلب برای مصارف داخلی خود از الفاظ تهدیدآمیز استفاده می‌کنند. رژیم غاصب صهیونیستی در همین روزهای اول با مخالفت‌های متعدد و انشقاق در بدنه مواجه شده و همان‌طور که خودشان می‌دانند توانی برای اعمال این تهدید علیه ایران ندارند. با این حال قدرت هوایی، توان موشکی و امکانات محور مقاومت برای پاسخگویی قاطع از همیشه آماده‌تر است، البته همان‌طور که سرلشکر باقری هم تاکید کرد موقعیت رژیم صهیونیستی تا کشور ما فاصله دارد و سران این رژیم به سوختگیری هواپیماها در آسمان دل بسته‌اند که این بهترین فرصت برای هدف قرار دادن هواپیماهای آنهاست. همچنین سعی در استفاده از پایگاه‌های پیرامونی کشور ما که بعضا مسیر عادی‌سازی خیانت به جهان اسلام را در پیش گرفته‌اند دارند، غافل از این‌که این مسأله در راهبرد عملیاتی جمهوری اسلامی ایران درج شده و همه فرماندهان ما می‌دانند که اگر پایگاهی از یک کشور در هر کجای جهان برای تهاجم به جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر رژیم صهیونیستی، آن پایگاهی که مبدأ حرکت رژیم صهیونیستی است، نیز مورد تهاجم سنگین قرار خواهد گرفت.

ابراهیم عزیزی - نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها