رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اضافه شدن پنج نمایندگی فرهنگی در سال جاری از فعالیت ایرانیان خارج از کشور و برخی دوستداران ایران اسلامی برای برپایی جشن باشکوه ۲۲ بهمن خبر داد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اضافه شدن پنج نمایندگی فرهنگی در سال جاری از فعالیت ایرانیان خارج از کشور و برخی دوستداران ایران اسلامی برای برپایی جشن باشکوه ۲۲ بهمن خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۷۰۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تسلیت رحلت حضرت زینب سلام‌‌الله علیها اظهار داشت: یک سال و سه ماه است که ریاست سازمان را برعهده دارم و در سه ماهه نخست فعالیت، بر اساس تأکید مقام معظم رهبری مشغول تدوین طرح تحول سازمان بودیم و این برنامه با ۶ رویکرد اصلی آماده کردیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی تحولی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرایی شده است، افزود: هر تحولی نیازمند نیروی انسانی تحول‌خواه است تا با برنامه، نیروی جوان و انقلابی را به خدمت بگیریم که این اقدام انجام شد و میانگین سنی مدیران سازمانی کاهش یافت. البته این امر به معنای رضایت دادن به کاهش سطح علمی نیست، بلکه فعالان فرهنگی که آشنا به زبان بین‌المللی هستند، در کشورهای مختلف مستقر شدند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شکل‌گیری قرارگاه مشترک امور فرهنگی ایران است اگر قرار است این اقدام محقق شود باید سه شرط را رعایت کنیم که شرط اول راهبری و هماهنگی بین مشارکت‌کنندگان است و دوم تجمع ظرفیت‌ها و‌ سوم‌ سرعت عمل است که کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه روایت‌گری ما روایت‌گر خوبی نیستیم، افزود: ما از علاقه‌مندان فعالیت در عرصه بین‌المللی دعوت به همکاری کردیم که بر این اساس رویداد «از ایران» و «جهان بانو» را داریم تا ظرفیت‌های گروه‌های مردمی را شناسایی و با توانمندسازی آن‌ها، در زمینه ‌حضور در عرصه بین‌الملل فعال شویم.

ایمانی‌پور از برپایی نشست علمی تا جشنواره و ‌‌جشن‌ها در فضای مجازی خبر داد و گفت: گفته می‌شود که برخی ایرانیان خارج کشور در حوزه انقلاب اسلامی فعالیت ندارند. اما برعکس، بسیاری از آن‌ها خودشان جشن‌هایی برای برپایی پیروزی انقلاب طراحی کرده‌اند تا این ایام را جشن بگیرند.

وی با بیان اینکه معرفی ایران واقعی و دستاوردهای فناورانه کشورمان همزمان با دهه فجر در کشورهای مختلف از برنامه‌های رایزنان فرهنگی است، تصریح کرد: کارگاه زنان کارآفرین به مناسبت دهه فجر پیش‌بینی شده است. همچنین هشتم مارس هم به تبیین جایگاه بانوان می‌پردازیم و برنامه‌هایی برای معرفی جایگاه زن ایرانی در نظر گرفته شده که در این راستا مجلات و کتاب‌هایی به زبان‌های مختلف آماده شده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری پنج نمایندگی جدید ایجاد کردیم، خاطر نشان کرد: در حوزه روایتگری موثر کنشگران داخلی و‌بومی شناسایی شدند که قصد داریم از ظرفیت‌ آن‌هاحمایت کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه پارادیپلماسی در حال فعالیت هستیم و این ظرفیت برای فعال کردن توانمندسازی استان‌های مرزی است، درباره انتخاب رایزنی‌های فرهنگی خاطر نشان کرد: برای احراز توانمندی رایزنی‌ها شاخص‌هایی داریم که سوابق مدیریتی، تألیف کتاب و تدریس و وضعیت علمی افراد امتیازهایی دارد. آشنایی با گفتمان انقلاب اسلامی و مطالعه در حوزه انقلاب اسلامی، آشنایی با حوزه بین‌المللی چه در قالب مدیریت و مطالعات یا حتی فعالیت شاخص از جمله ساخت‌های انتخاب رایزنان فرهنگی به شمار می‌رود که مجموع امتیازها، به انتخاب افراد منجر خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه ما به دستگاه‌ها و نهادهای رایزن‌پرور اعلام و حتی اعلام عمومی کردیم که هر کسی در خودش توانمندی در این عرصه می‌بیند وارد شده تا مورد گزینش قرار گیرد، خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ امتیاز برای شاخص‌های انتخاب رایزن فرهنگی احصا‌ شده که ما سال گذشته برای انتخاب ۲۲ رایزن فرهنگی ۶۰۰ نفر را گزینش کردیم و تلاش ما شایسته‌سالاری است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها