منافع توسعه یافتگی در دوران پهلوی برای مردم ایران نبود بلکه برای کشورهای استعمارگر منافع داشت لذا پهلوی ها و غرب‌گرایان در پی آنارشیسم در جامعه ایرانی هستند تا با ایجاد اعوجاج ذهنی، منافع آینده خودشان را کسب کنند.
کد خبر: ۱۳۹۶۹۴۲

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در تمام این سال ها دشمن تلاش‌هایی برای براندازی و ایجاد مانع برای پیشرفت انقلاب اسلامی کرده است.

نسل امروز تصویری از قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی ندارد و این جریان تطهیر پهلوی برای این نسل فعال شده است لذا دشمن و رسانه های غربی روی پهلوی ها تمرکز کردند.

به همین منظور در برنامه «امواج شبهه» با حضور دكتر علیرضا چابكرو(استاد دانشگاه و كارشناس مسائل رسانه) و خانم دكتر زهرا كورانی(مدرس و فعال حوزه رسانه) به موضوع تبیین نقش جریان نفوذی و غرب‌گرا در تطهیرسازی پهلوی‌ها و بایسته های جهاد تبیین در این عرصه پرداخته شد.

کارویژه جریان غرب‌گرا و معاند، پروژه تطهیر پهلوی است

در ابتدای برنامه علی اکبر غلامی، تحلیل‌گر رسانه و مدیر بخش فارس پلاس خبرگزاری فارس در مروری بر خط اشغال رسانه‌های بیگانه گفت: یکی از نقاط قابل توجه در اعتشاشات سال جاری هماهنگی میان رسانه‌های اقماری ضدانقلاب و شبکه غرب‌گرای داخلی بود و از سوی دیگر سکوت رسانه های ضد انقلاب در مورد ساواک و دوران سیاه پهلوی مشهود است.

وی افزود: یکی از کارویژه هایی که بین جریان غرب‌گرا و معاند در پروژه تطهیر پهلوی مورد توجه است بحث عادی سازی رسانه ای برای افرادی که وابسته آشکار به پهلوی ها و ساواک دارند، است.

این تحلیل گر رسانه ای اظهار کرد: روزنامه اصلاح‌طلب «مسعود بهنود» را به عنوان پیشکسوت روزنامه‌نگاری مطرح کرده و بدون اشاره به سوابق سیاه این فرد در خبرچینی برای ساواک از اظهارات این فرد برای تأیید روزنامه خودش استفاده می‌کند و این پیام آشکار دارد که جریان رسانه‌ای غرب‌گرای داخلی پروژه تطهیر پهلوی را وظیفه خود می‌داند و عادی سازی عناصر بد سابقه پهلوی را بر عهده گرفته است.

جریان پهلوی و غرب‌گرایان در پی ایجاد آنارشیسم در جامعه هستند

دكتر علیرضا چابكرو، استاد دانشگاه و كارشناس مسائل رسانه پیرامون تبیین نقش جریان نفوذی و غرب‌گرا در تطهیرسازی پهلوی‌ها و بایسته های جهاد تبیین با بیان اینکه جریان غرب گرا از مؤلفه هایی همچون گسست نسل ها، تحول رسانه ای و آگاهی استفاده می کند گفت: دشمن می داند نسل هایی در ایران تغییر کرده و فقط می توانند روایت کنند و مدینه فاضله ایجاد کنند.

وی افزود: رسانه همراه با آگاهی و ساخت مدینه فاضله است و می‌تواند علاوه بر نقد بی‌رحمانه موضوعاتی را برجسته‌سازی کند لذا این سونامی رسانه ای و تکنیک های جاری در آن باعث می شود ضریب نفوذ سازنده این تکنیک ها روز به روز بیشتر شود.

این كارشناس مسائل رسانه اظهار کرد: امروز با پمپاژ اطلاعات زیاد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مخاطب به نوعی سرگردانی اطلاعات مبتلا می‌شود که پس از آن گزاره ساده‌تر را به عنوان پایه تحلیل‌های فردی انتخاب می‌کند و این یکی از تکنیک‌های رسانه ای است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با استفاد از گسست نسل ها و تحول رسانه‌های نوین در حال افزایش ضریب نفوذ خود است افزود: رسانه ها احساسی را که به باور مستمر منتج شود نمی‌تواند ایجاد کند و در مجموع رسانه باور عقیده‌مند شده را نمی‌تواند ایجاد کند چراکه رسانه دارای تنوع است و وارد موضوعات مختلف می‌شود.

این استاد دانشگاه نسل جدید پهلوی را بیشتر فرزند آمریکا و سربازان امروزی غرب دانست و ادامه داد: در رسانه های جدید به دیدن اهمیت می دهند و باید پیشرفت را مشاهده کند لذا پهلوی ها باید اندک سوابق قبل از انقلاب را به نسل جدید نشان دهد و با تکنیک های مختلف این را برجسته می کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه پس از انقلاب در سایر کشورها حکومت های قبلی سرکار نیامدند، پهلوی ها و غرب در پی آنارشسم هستند و از این آنارشیسم می توانند امتیاز بگیرند، اعوجاج ذهنی ایجاد کنند و منافع آینده خودشان را کسب کنند.

چابكرو تصریح کرد: غرب در حال ساخت مدینه فاضله دست نیافتنی است تا جامعه را در برابر این مدینه فاضله شکست خورده ببینند ولی طوری تفسیر می شود که جامعه دچار شکست اعتماد به نفس گردد.

وی افزود: دنیای آینده دنیای تحولات شگفت است لذا در تمام اعصار و در بخش‌های حکومتی و حکمرانی به خلق مدام و بروزرسانی با نگاه آینده پژوهی احتیاج داریم.

منافع توسعه یافتگی در دوران پهلوی برای مردم ایران نبود

دكتر زهرا كورانی، مدرس و فعال حوزه رسانه پیرامون تبیین نقش جریان نفوذی و غرب‌گرا در تطهیرسازی پهلوی‌ها و بایسته های جهاد تبیین با بیان اینکه امروز رسانه ها احساس را منتقل می کنند و یکی از کارکردهای رسانه کنترل و تغییر احساس است گفت: نفوذی که غرب نسبت به پهلوی داشت به دلیل کم بودن دانش این رژیم بود و البته بازمانده امروز پهلوی دارای کاریزما و دانش خاصی نیست و البته در مبارزات خود نیز شکست خورده است.

وی ضمن اشاره به اینکه کیفیتی که رسانه در کنترل و تغییر احساس می‌تواند داشته باشد منحصر به فرد است افزود: امروز به دلیل پراکندگی و ابزارهای رسانه‌ای حس اینکه فرد باید نیازمند دانش باشد از افراد گرفته شده است.

این مدرس و فعال حوزه رسانه اظهار کرد: غرب داشته‌های جغرافیایی ایران را به خوبی می‌شناسد و از تکنیک‌های حرفه‌ای استفاده می‌کند که باید با آن مقابله داشت.

وی با اشاره به اینکه منافع توسعه یافتگی در دوران پهلوی برای مردم ایران نبود بلکه برای کشورهای استعمارگر منافع داشت افزود: شاهد سطحی از نارضایتی در کشور هستیم و این باعث شده که تکدر خاطر ایجاد شود و البته در حوزه تبیین و چرا‌یی مسائل به درستی فعالیت نشده است.

كورانی تصریح کرد: باید برای افزایش اعتماد به رسانه‌های داخلی اسنادی از دوران های تاریخی به نسل‌های جوان با ادبیات امروزی ارائه و تبیین شود تا تحلیل درستی از وقایع گذشته داشته باشیم.

برنامه «امواج شبهه» گفتگویی تخصصی پیرامون ماهیت‌ شناسی و رفتارشناسی رسانه‌های فارسی‌ زبان بیگانه است که با هدف روشنگری و افشای تکنیک‌های رسانه‌ای است ،روزهای یكشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۶ به مدت ۶۰ دقیقه از آنتن این شبكه به نشانی موج اف‌ام ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز پخش می شود.

علاقمندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ و شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام رسان های مجازی به اشتراک بگذارند.

این برنامه به سردبیری دكترعلیرضا داودی، نویسندگی و تهیه كنندگی سیده فاطمه شعار بر روی آنتن می رود؛ همچنین مصطفی صادقی كارشناس مجری، زهرا شکوری هماهنگی برنامه، فاطمه عبدالوند و احمد یوسفی به عنوان آیتم ساز در این برنامه حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها