وزیر اقتصاد با اشاره به استفاده یک میلیون نفر صاحبان وسایل نقلیه از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث در آبان ماه گفت: برای بار دیگر یک بازه زمانی ۳۵ روزه از ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند ماه برای استفاده از این بخشودگی برای صاحبان تمام وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، سید احسان خاندوزی گفت: صاحبان وسیله نقلیه که نتوانسته‌اند بیمه شخص ثالث خودرو خود را تمدید کنند، طبق ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث باید برای تمام طول دوره ای که خودروی آنها فاقد بیمه‌نامه بوده جریمه پردازند؛ برای کمک به حال مردم در شرایط اقتصادی که قرار داریم و ترویج فرهنگ در حوزه بیمه‌گری، با معافیت و بخشودگی جرایم بر اساس پیشنهاد بیمه مرکزی موافقت کردیم که از صبح روز شنبه (۱۵ بهمن ماه تا ۱۹ اسفندماه) به مدت حدود ۳۵ روز تمام مالکان وسایل نقلیه ای که در طول ماه‌های گذشته فاقد بیمه‌نامه بودند، بدون اینکه نیازی به پرداخت جریمه باشد بتوانند از تمام امکانات شبکه بیمه استفاده کنند.

وی یادآور شد: بخشودگی ۱۰۰درصد جرایم وسایل نقلیه در آبان سال جاری به مناسبت روز بیمه یک بار دیگر اعمال شده بود و در نوبت قبل بیش از یک میلیون صاحب وسیله نقلیه از آن بخشودگی استفاده کردند و کمک خوبی به صاحبان وسایل نقلیه شد.

وزیر اقتصاد که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، اظهار کرد: امسال مدت زمان استفاده از این بخشودگی برای مردم تقریبا بیشتر از سال‌های گذشته اعمال شد و به ۹۰ روز خواهد رسید و برای صاحبان وسایل نقلیه حوزه کشاورزی که از بخشودگی استفاده کرده بودند با اضافه شدن این مدت، به نزدیک ۱۲۰ روز افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، خاندوزی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با پیشنهاد بیمه مرکزی درباره اعمال بخشودگی جرایم موضوع بند ب ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه زمینی موافقت کرد.

بر این اساس، مبلغ جریمه این وسایل که معادل حق بیمه مدتی است که آنها فاقد پوشش بیمه بودند، مشمول این طرح ویژه خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ این بخشودگی از ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند برای تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی اعمال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها