«جام‌جم» از مشخص‌شدن وضعیت وام‌های خرد و کلان بانک‌ها گزارش می‌دهد

شفافیت تسهیلات در نیمه‌راه

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم با ابلاغیه دیروز بانک مرکزی، از هفته آینده شاهد سرعت بخشیدن به فرآیند وام‌های خرد باشیم.
کد خبر: ۱۳۹۶۶۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تراز تجاری مثبت کشور، مشکلی در تامین ارز مورد نیاز برای تجارت و واردات رسمی نداریم و تخصیص ارز بدون محدویت انجام می شود.

وی میزان تراز تجاری کشور را در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد که با تزریق این منابع به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ظرف هفته‌های آینده از دوره آشوب اقتصادی حوزه ارزی به دوره ثبات قدم بگذاریم.

از وزیر اقتصاد درباره مصوبه مولدسازی دارایی های دولت در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا سوال شد که وی توضیح داد: در کشور ده‌ها هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که می توان آنها را با تزریق منابع زنده کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی در شبکه های مجازی اقدام به فضاسازی در این خصوص کردند، اظهار داشت:‌سه قوه در این مسیر فعال هستند و اساساً در این مسیر تحولی رو به پیشرفت و برای آینده سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی استان ها هیچ عقب نشینی صورت نخواهد گرفت.

خاندوزی افزود: اگر ایرادات فنی و تخصصی وجود داشته باشد، شورای عالی هماهنگی سران سه قوه آن در مصوبه جدید خود در قالب اصلاحیه لحاظ خواهد کرد و تصمیم گیری ها در شفاف ترین حال ممکن اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: سالها بود که دستگاه ها و مدیران دولتی در برابر واگذاری زمین ها و ساختمان های متروکه خود مقاومت می کردند و به همین دلیل این مصوبه در سران قوا به تصویب رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها