چرا باید از وکیل پایه یک دادگستری مشاوره بگیریم؟

کد خبر: ۱۳۹۶۳۷۶

آیا می دانید چرا باید برای طرح شکایت یا پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری با وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید؟ آیا می دانید بهترین راه برای تماس با یک وکیل کیفری با تجربه در تهران یا شهرستان ها و دریافت مشاوره حقوقی چیست؟ آیا به یک وکیل طلاق توافقی نیاز دارید ولی نمی دانید کدام وکیل را انتخاب کنید؟ موسسه حقوقی دادجویان شما را در هر زمینه حقوقی ای یاری خواهد کرد.

امروزه پرونده های بسیار زیادی در محاکم قضایی در شهر تهران و سایر شهرستان ها مورد بررسی قرار می گیرند که در نهایت پس از طی مراحل دادرسی و پیگیری قضایی رسیدگی به آن ها پایان می پذیرد.

این در حالی است که بسیاری از افراد بدون مشاوره با یک وکیل مجرب اقدام به ثبت دادخواست یا طرح شکایت در مراجع قضایی می کنند. به همین دلیل شاهد هستیم رسیدگی به پرونده های آن ها بنا به دلایلی مانند عدم ارائه مستندات کافی با تاخیر مواجه می شود. حتی در برخی از موارد پرونده در مراحل اولیه متومه اعلام می شود.

اما اگر از ابتدای طرح شکایت و قبل از ارجاع آن به دادسرا یا دادگاه با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید، به طور حتم با ارائه مستندات لازم و تنطیم متن شکایت یا دادخواست خواهید توانست زودتر به اهداف خود برسید.

ما در این متن قصد داریم در مورد لزوم مشورت با یک وکیل نکات بیشتری را بیان کنیم. شما می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان مشاوره حقوقی دادجویان تماس بگیرید تا امکان راهنمایی و ارائه مشاوره به شما را داشته باشند.

اهمیت مشاوره برای تنطیم متن شکایت یا دادخواست چیست؟

اولین مرحله برای طرح دعاوی در محاکم قضایی اقدام برای ثبت دادخواست یا طرح شکایت است که به طور معمول در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود.

در این مرحله لازم است دقت زیادی در نوشتن متن و ضمیمه نمودن دلائل و مستندات به خرج داده شود تا بنا به دلایلی مانند نقص در پرونده شاهد تاخیر در رسیدگی به آن نباشید.

این در حالی است که شاید بسیاری از افراد آشنایی کافی با نحوه نوشتن متن شکایت یا دادخواست نداشته باشند. علاوه بر این، شاید با دلایل و مستنداتی که می تواند به خواهان یا شاکی کمک کند تا موفق به اثبات دعوی خود شود آشنایی کامل نداشته باشند.

به همین دلیل به طور حتم مشاوره با یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند کمک زیادی به این افراد برای پیگیری دعاوی آن ها داشته باشد. به خصوص در مواردی که موضوع دعوا از ارزش مالی بالایی برخوردار است، یا در مواردی که طرح دعاوی به دلیل ارتکاب جرائم سنگین باشد، لزوم مشاوره با یک وکیل مجرب بیشتر خواهد شد.

لزوم مشاوره در مراحل رسیدگی به پرونده

پس از طرح شکایت یا ثبت دادخواست، نوبت به رسیدگی به آن در مراجع قضایی مانند دادسرا، دادگاه یا شورای حل اختلاف خواهد رسید.

در این مراحل ممکن است بنا به دلایلی لازم باشد اقداماتی برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده صورت پذیرد. این در حالی است که بسیاری از مردم نمی دانند چگونه می توانند با توجه به قانون رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری هر چه زودتر پرونده خود را به سر انجام برسانند.

در این مراحل نیز مشورت با یک وکیل خواهد توانست به شما کمک کند تا زودتر موفق به حقوق خود در روند رسیدگی به پرونده شوید.

مهم ترین پرونده هایی که نیاز به مشاوره با وکیل داریم:

1.     دعاوی ملکی

یکی از مهم ترین مواردی که بسیاری از شهروندان نیاز دارند با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنند، دعاوی ملکی است.

با توجه به ارزش بالایی که املاک و واحدهای تجاری و مسکونی دارند بخش مهمی از پرونده های مفتوحه در محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است.

در این موارد به طور معمول بهتر است با یک وکیل ملکی که تخصص و تجربه کافی در زمینه پیگیری این دعاوی را دارد مشورت کنید. به خصوص که این دعاوی ممکن است بسیار پیچیده باشند.

2.     دعاوی مربوط به جرائم سنگین

جرائم متعددی هستند که در زمره جرائم سنگین قرار می گیرند. در این پرونده ها اگر جرم متهم ثابت شود، مجازات سنگینی بنا به قانون در انتظار او خواهد بود.

برای همین یکی دیگر از مهم ترین مواردی که بسیاری از هومطنان در تهران و شهرستان ها به دنبال مشاوره با یک وکیل پایه یک دادگستری هستند برای مشاوره حقوقی یا قبول وکالت در پرونده های مربوط به جرائم سنگین می باشد.

3.     دعاوی خانوادگی

بسیاری از زوجین هستند که بنا به دلایل مختلف نیاز به مراجعه به دادگاه و دفاع از خود یا پیگیری پرونده های خانوادگی دارند.

همان طور که می دانید اکثر این پرونده ها ممکن است برای دریافت مهریه یا نفقه و در بسیاری از موارد برای طلاق از همسر باشند.

در این موارد نیز مشاوره با یک وکیل می تواند کمک زیادی به تسریع در روند رسیدگی به پرونده داشته باشد. برای مثال با کمک گرفتن از یک وکیل طلاق توافقی امکان تسریع در روند رسیدگی به پرونده و طلاق توافقی زن و مرد وجود خواهد داشت. در صورت مطالبه مهریه توسط زن نیز می توان با کمک یک وکیل موفق به حل و فصل قضیه در زمان کوتاه تری شد.

دلیل نیاز به بهترین وکیل پایه یک دادگستری برای مشاوره چیست؟

برخی از افراد به دلیل حساسیت موضوع پرونده خود نیاز به بهترین وکیل پایه یک دادگستری دارند تا امکان دریافت مشاوره های لازم را داشته باشند. در این صورت با توجه به موضوع پرونده که می توان کیفری یا حقوقی باشد، باید نسبت به انتخاب یک وکیل مجرب و دارای سابقه کاری بالا اقدام کنید.

برای مثال در پرونده های مربوط به جرائم سنگین مشاوره با بهترین وکیل کیفری می تواند کمک بسیار زیادی به متهم در این پرونده ها بنماید. یا در پرونده های مربوط به دعاوی خانوادگی با مشاوره با یک وکیل خانواده می توانید بهتر به حقوق خود در پرونده دست پیدا کنید. در سایر موارد نیز باید از وکلای با تجربه (که سابقه رسیدگی به پرونده های مشابه را دارند)، مشاوره های لازم را دریافت کنید.

همان طور که اشاره شد، کارشناس مشاوره حقوقی دادجویان می تواند در صورت نیاز راهنمایی های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها