واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران:

ادعای صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه بی‌اساس است

سیاست‌های دوگانه دولت های غربی در جریان جنگ اوکراین، افکارعمومی در اروپا را دچار سردرگمی کرده است.
سیاست‌های دوگانه دولت های غربی در جریان جنگ اوکراین، افکارعمومی در اروپا را دچار سردرگمی کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۶۱۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های غربی درحالی هرگونه همکاری با روسیه در این جنگ را مصداق جنگ طلبی می‌دانند که همین رسانه‌ها، ارسال سلاح به سوی دیگر این جنگ را مصداق انسان‌ دوستی و صلح‌طلبی توصیف می‌کنند.

نگاه دوگانه این رسانه‌ها به فروش سلاح به طرفین جنگ اوکراین در جریان فروش تانک‌ های آلمانی به‌خوبی بروز یافت. تانک‌هایی که غربی‌ها واگذاری آن به ارتش اوکراین را در جهت تثبیت صلح قلمداد کردند!

این در شرایطی است که ایران با وجود فروش پهپاد به روسیه پیش از شروع جنگ اوکراین، در معرض تحریم‌های اروپایی قرار گرفته و به‌طور مداوم هدف هجمه‌های رسانه‌ای قرار دارد.

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که از نظر هزینه برای تسلیحات و تجهیزات، از زمان شروع درگیری، ایالات متحده ۱۸/۵ میلیارد دلار برای کمک به ارتش اوکراین متعهد شده که بسیار بیشتر از هر کشور دیگری است.

آلمان، بریتانیا و لهستان به ترتیب دومین، سومین و چهارمین مبالغ بزرگ را تامین کرده‌اند. در مجموع کمک‌هایی که آمریکا متعهد شده در قالب تعهدات بشردوستانه، اقتصادی و امنیتی به اوکراین بپردازد، به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

این حجم از کمک‌های نظامی برای شعله‌ور نگاه داشتن آتش جنگ در اوکراین درحالیست که رسانه‌های اروپایی و آمریکایی در فرافکنی آشکاری، ایران را به‌خاطر همکاری دفاعی با مسکو متهم به جنگ‌طلبی کرده و حرفی از نقش غرب در این جنگ نمی‌زنند.

رسانه‌های غربی توضیح نمی‌دهند، درحالی که به‌طور مداوم ایران را متهم به جنگ نظامی کرده و در مانور مشترک آمریکا و اسرائیل حمله به مراکز هسته‌ای کشورمان شبیه سازی می‌شود، چرا ایران نباید به فکر همکاری دفاعی با کشورهایی باشد که حاضرند با ایران تبادلات نظامی داشته باشند؟

افکارعمومی در اروپا و آمریکا با مشاهده این تناقضات باور خود به صداقت غرب در صلح‌طلبی را از دست داده و با طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین دیگر این گزاره که غربی‌ها به‌دنبال صلح‌طلبی هستند را باور ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها