دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار گفت: تلاش می کنیم فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی اجتماعی و مقاومت اسلامی از طریق سینما متجلی شود.
دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار گفت: تلاش می کنیم فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی اجتماعی و مقاومت اسلامی از طریق سینما متجلی شود.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، فرهاد مختاری، مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و ایثار گران و دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار با تاکید بر تلاش دست اندرکاران جشنواره بر تبیین مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت،همدلی اجتماعی و مقاومت اسلامی در آثار سینمایی و فیلمنامه های جشنواره گفت: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بعنوان متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ودر جهت تحقق رهنمودهاي  مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی مبتنی بر تبیین مولفه های فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی به فعالیت موثر در زمینه ي ترویج نقش این مولفه ها درمسیر انقلاب اسلامی برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر جشنواره افزود: فعالیت دبیرخانه این رخداد از چند ماه پیش آغاز شد و طبق جدول زمان بندی جشنواره، این رخداد هنری و فرهنگی در سالروز فتح خرمشهر و روز ایثار و شهادت ( بیست  و نهم اردیبهشت تا سوم خرداد 1402 ) دراستان خراسان رضوی وبه شکل همزمان در سراسر کشور و برخی از کشورهای حوزه مقاومت برگزار می شود.

مختاری خاطرنشان ساخت: با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم ایثار به دنبال تحقق هفت هدف مهم هستیم که از جمله این اهداف میتوان ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به ارزش های معنوی فرهنگ ایثار؛ شهادت،همدلی اجتماعی و محور مقاومت،کمک به تولید محتوا و توسعه ي  آن در قالب حمایت از محصولات فرهنگی به ویژه تولید فیلم وفیلم نامه و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه ،ایجاد بسترهای مناسب از طریق تبادل تجربيات ارزنده و تعامل میان سینماگران،صاحبنظران، متخصصان و مخاطبین در راستای گسترش فرهنگ بهره وری از دستاوردهای مبتنی بر ایثار، شهادت و مقاومت، زمینه سازی و کمک به انتشارپژوهش ها و پخش فیلم و در رابطه با وظایف و اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح رسانه های داخلی و خارجی،شناسایی استعدادها و تقدیر از برترین پدید آوردگان آثار هنری مرتبط با موضوعات جشنواره،معرفی  شخصیت های برجسته وتاثیرگذار در زمینه ي فعالیت های مربوط به محورمقاومت وپايداري درجهانو در نهایت، تشویق مولفان، مؤسسات و نهادهای حقیقی و حقوقی فعال، با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی-هنری را نام برد که در قالب 9 موضوع ذکر شده در فراخوان میتوان به آنها پرداخت.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم ایثار گفت: جشنواره در سه بخش رقابتی ،غیر رقابتی و بخش ویژه برگزار می شود که جزییات آن به صورت کامل در فراخوان جشنواره ذکر شده است.

به گفته فرهاد مختاری، آخرین مهلت ارسال آثار برای بخش فیلم تا 29 اسفند 1401 و برای بخش فیلمنامه تا 15 فروردین ماه  1402 بوده و اسامی آثار منتخب جشنواره در بخش فیلم، روز 15 اردیبهشت و در بخش فیلمنامه روز 10 اردیبهشت 1402 اعلام خواهد شد. علاقمندان می توانند آثار خود را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره به آدرس: تهران خیابان آیت اله طالقانی کوچه غفار زاده  ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران- معاونت فرهنگی و آموزشی - اداره کل امور هنری (دبیرخانه جشنواره) ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن88908711 تماس حاصل کنند. همچنین سامانه navideshahed.com  نیز در این زمینه در دسترس متقاضیان شرکت در جشنواره قرار گرفته است.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار از 29 اردیبهشت تا سوم خرداد 1402 برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها