حمله به اردوگاه جنین ۹شهید برجای گذاشت

خیزش مقاومت علیه جنون عبری

حمله رژیم‌اشغالگر قدس به اردوگاه جنین که منجر به شهادت ۹فلسطینی و زخمی شدن حداقل ۲۰نفر دیگر شد، مولد بحران‌های تازه‌ای در اراضی اشغالی بوده است. پاسخ فوری مقاومت به جنایت صهیونیست‌ها در جنین، منجر به صدور فرمان آماده باش جنگ از سوی رژیم‌صهیونیستی شده است.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۱۸
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

در این معادله، جهاد اسلامی و حماس آماده هستند پاسخ سختی را به اشغالگران صهیونیست و نتانیاهو بابت ماجراجویی اخیرشان بدهند. در چنین شرایطی، سرنوشتی بدتر از آنچه در سال۲۰۲۱ شاهد آن بودیم، متوجه سردمداران این رژیم خواهد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی، بامداد جمعه به سوی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه موشک شلیک کردند.بر اساس گزارش‌ها، صدای آژیر خطر در شهرک‌های زیکیم، کیبوتس کرمیا و عسقلان به صدا در آمده است.گزارش‌ها حاکی از آن است که شهرک صهیونیستی عسقلان تحت شلیک موشک گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفته است. مقامات رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند دست‌کم دو موشک از نوار غزه به سوی شهرک‌های اسرائیلی شلیک شده است.

بهای جنایات اشغالگران

صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرده است که رژیم‌اشغالگر، بهای جنایت اخیر در جنین و اردوگاه آن را خواهد پرداخت و پاسخ مقاومت به تاخیر نخواهد افتاد. اراده ملت ما قدرتمندتر از جنایت رژیم‌اشغالگر است و جنین و کرانه باختری و ساکنان آن شکست‌ناپذیر باقی خواهند ماند و این هدف قرار دادن‌ها تنها بر قدرت و عزم آن برای مقابله خواهد افزود. از صبح پنجشنبه، نظامیان تا دندان مسلح رژیم‌صهیونیستی به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند. هدف از جنایت روز پنجشنبه صهیونیست‌ها در جنین، بازداشت یا ترور سه نفر از رهبران جنبش جهاد اسلامی بود . یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی به نیروهای این رژیم دستور داده در حالت آماده‌باش بمانند. طبق گزارش رسانه‌های عبری، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد: «ما به علت احتمال تداوم جنگ در نوار غزه به ارتش دستور دادیم در حالت آماده‌باش بماند.»

دستان مقاومت روی ماشه

شهروندان فلسطینی حاضر در نوار غزه، در اعلام حمایت از ساکنان اردوگاه جنین، تظاهرات برگزار کردند.گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در این تظاهرات‌، خواستار ابراز خشم مردم این کشور علیه صهیونیست‌ها و همبستگی آنان برای مقابله با کابینه رژیم‌صهیونیستی شدند. در استان دیرالبلح هم گروه‌های ملی فلسطین، تجمع اعتراضی را در اردوگاه النصیرات برگزار کردند که برای اعلام همبستگی با ساکنان اردوگاه جنین است. در این تجمع، شعارهایی علیه زورگویی صهیونیست‌ها سر داده شد و معترضان تأکید کردند دربرابر دشمن صهیونیستی، دست به ماشه هستند. عبد الجواد العطار از رهبران جهاد اسلامی هم در این تجمع سخنرانی کرد و گفت: «ما امروز در این استان، تجمع کردیم تا پیام انقلابی خود را به مردم در جنین برسانیم و بگوییم گزینه مقاومت، بهترین گزینه برای متوقف کردن زورگویی و جنایات صهیونیست‌هاست».العطار با بیان این‌که مقاومت در غزه، دست بسته نخواهد ماند و قطب‌نمایی جنگ با دشمن، بر محور آزادسازی سراسر فلسطین می‌چرخد، از نیروهای امنیتی هم خواست به صفوف مقاومت بپیوندند.

خودکشی نتانیاهو

تحلیل‌های جاری در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که نتانیاهو و همراهانش به دلیل گریز از اعتراضات گسترده داخلی، درصدد خلق بحران‌های منطقه‌ای گسترده میان رژیم‌صهیونیستی و گروه‌های مقاومت هستند. برگزاری رزمایش اخیر مشترک آمریکا و رژیم‌اشغالگر قدس نیز در همین راستا قابل تفسیر است. با این حال، تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد اسرائیل هم در عرصه بازدارندگی و هم در عرصه اقدام، به بازیگری شکست خورده تبدیل شده است. آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و برخی حکومت‌های عربی منطقه با استناد به کلیدواژه‌هایی چون معامله قرن، طرح دو دولتی، طرح سازش سعی کردند منظومه‌ای را در منطقه ایجاد کنند که مطابق آن، گفتمان مقاومت به حاشیه رانده شود. جریان مقاومت در حال بازتولید این گفتمان مقدس و ابعاد فرهنگی و عملیاتی آن است. در بعد عملیاتی، گروه‌های مقاومت هر ساله بیش از پیش قدرت خود را در مواجهه با رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی تقویت می‌کنند.

آنچه سال۲۰۲۱ میلادی و در جریان جنگ ۱۳روزه غزه رخ داد، آینه تمام نمای این شکست محسوب می‌شود. در آن زمان، نتانیاهو و همراهانش تلاش کردند با راه‌اندازی نبردی تمام عیار در نوار غزه، از بحران‌های منطقه‌ای به سود تقویت موقعیت داخلی متزلزل خود در اراضی اشغالی استفاده کنند؛ اما مانور هزاران موشک حماس در آسمان تل‌آویو و حیفا و فرود بسیاری از آنها بر اراضی غصب شده، رویای نتانیاهو را به کابوسی تمام عیار مبدل کرد.اکنون نیز قطعا نتیجه ماجراجویی نتانیاهو مشخص خواهد بود؛ شکستی دیگر در جنگ و اضمحلال کابینه! به عبارت بهتر، در این قمار دوسرباخت، نتانیاهو و حتی دیگرسران رژیم‌اشغالگر قدس به قربانیانی تمام عیار تبدیل می‌شوند. در این معادله، جنگ ترکیبی رژیم‌اشغالگر قدس علیه فلسطینیان و جریان مقاومت، به جای نقطه‌قوت به پاشنه آشیل تل‌آویو در منطقه و جهان تبدیل خواهد شد و سرعت سقوط و اضمحلال این رژیم کودک‌کش و نامشروع را دوچندان خواهد کرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها