یزد- با حضور جمعی از جوانان انقلابی استان جلسه ی طرح آشنایی با مسائل و چالش های سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۳۲۸۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، با حضور جمعی از جوانان انقلابی استان یزد، معاون سازماندهی و تشکیلات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان و با حضور سعید زارع مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان جلسه ی طرح آشنایی با مسائل  و چالش های این سازمان در محل این مجموعه برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه سعید زارع مدیر این سازمان در استان با مهم دانستن فعالیت ها و ماموریت های آرشیو ملی استان در راستای توسعه ی فرهنگی و هویت ملی و میهنی کشور کتاب و کتابخوانی و سند و سند بانی را از جمله ماموریت های تخصصی و اصلی سازمان متبوع خود دانست و ضمن ارائه ی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته گفت: از سال گذشته تا کنون 1600 مورد صدورفیپا برای ناشرین استان داشته و به 112 کتابخانه شماره ی استاندارد بین المللی کتابخانه ها(شابکا) داده و در حوزه ی اسناد نیز کار تعیین تکلیف اسناد ادارات از جمله مهمترین اولویت های این سازمان بوده است.

زارع ادامه داد: ماحصل عملکرد این سازمان  از سال گذشته تاکنون تدوین گزارش عملکرد 3 هزار صفحه ای از فعالیت ها بوده است که به مناسبت  31 امین هفته ی کتاب و کتابخوانی ج.ا.ا بیش از 12 برنامه در 70 صفحه تدوین شده است.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد گفت: همچنین ارتباط با صدا و سیمای استان و تولید اخبار در سطح وسیع، پیگیری های متعدد در حوزه ی ساختمان و جذب نیروی انسانی،  برگزاری گردهمایی های آموزشی و توجیهی برای روسای ادارات و رابطین اسناد در سطح شهرستان ها و تشکیل شبکه ی رابطین اسناد در ادارات کل و شهرستان ، برگزاری جلسات مردمی و دیدارهای چهره به چهره و همچنین برگزاری جلسات توجیهی با مدیران کل، شهرداران، فرمانداران و سایر مسئولین و ارسال مکاتبات متعدد با  همه ی دستگاه ها  در زمینه ی تبیین ماموریت ها و ابلاغ قوانین شورای اسناد ملی  از جمله اقدامات مهم این سازمان در حوزه های فعالیتی این سازمان بوده است.

وی ضمن تشکر از مساعدت ها و نگاه تحولی استاندار یزد و معاونین ایشان به  سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان مهمترین نیاز امروز این سازمان را حمایت بیشتر مسئولین ارشد استان در موضوع اختصاص بودجه برای تقویت فعالیت ها و همچنین رفع ابر چالش این سازمان در زمینه ی تکمیل 100 درصدی مخازن آرشیوی و قفل شدن کار انتقال اسناد ادارات از طریق مرتفع نمودن مشکل ساختمان و اختصاص بودجه برای واگذاری و ساخت زمین در محل شهرک رزمندگان یزد است.

زارع افزود: لازم است تا با پیگیری شورای اسلامی شهر بودجه ای برای  خریداری اسناد از مردم اختصاص داده شود تا مانع از فروش غیر مجاز این اسناد و نسخ خطی از شهر جهانی یزد شویم.

در ادامه ی این جلسه دکتر سعید برشان معاون سازماندهی و تشکیلات شانا استان یزد هدف از برگزاری جلسات طرح آشنایی با مسائل ادارات را جمع بندی و انعکاس مشکلات هر سازمان و انعکاس آن به مسئولین استان و تجربه نوردی برای جوانان در حوزه های مدیریتی عنوان کرد و در پایان اعضای جلسه به بیان سوالات خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها