استاندار کردستان عنوان کرد شهدای گرانقدری مانند ماموستا فهیم، شهید شیخ الاسلام و شهید برهان عالی و بیش از ۵۰شهید روحانی اهل سنت سندِ نقش و جایگاه بی بدیل روحانیون و ماموستایان کردستان در حفظ اسلام و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۳۹۵۴۴۹

جام جم آنلاین-کردستان- اسماعیل  زارعی کوشا در همایش علما و روحانیون اهل سنت استان کردستان، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، گفت:بنا به روایت‌های گوناگون اهل سنت و تشیع حضرت فاطمه(س)برترین زنان عالم بود و از جانب رسول خدا بسیار مورد تکریم قرار می گرفت و این بانوی بزرگوار الگویی بی همتا برای همه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه وجود امنیت شرط اساسی و مهم توسعه و پیشرفت در هرجایی است گفت:مردمان فهیم و آگاه کردستان قدر نعمت امنیت را به خوبی می دانند و با شناخت درستی که از دشمن دارند شاهد بودیم که در اغتشاشات اخیر این استان متحمل کمترین آسیب‌ و خسارت شد.

استاندار کردستان با بیان اينکه در سفر به شهرستانها خدمت علما و ماموستایان می رسیم و از نظرات آنان بهره مند می شویم، عنوان کرد:نقش روحانیون در بیش از ۴ دهه گذشته بی بدیل بوده و این جایگاه در کردستان و در وحدت و بیداری اسلامی و در برخورد با معاندان که رسیدن به اهداف خود را از مسیر ایجاد تفرقه دنبال می کنند برجسته است.

زارعی کوشا اضافه کرد:شهدای گرانقدری مانند ماموستا فهیم،  شهید شیخ الاسلام و شهید برهان عالی و بیش از ۵۰شهید روحانی اهل سنت سندِ نقش و جایگاه بی بدیل روحانیون و ماموستایان کردستان در حفظ اسلام و انقلاب اسلامی است.

استاندار کردستان اظهار کرد:این قشر فرهیخته همواره نقش آفرین بودند و در فتنه و جنگ ترکیبی  اخیر باز هم شاهد تمرکز دشمنان در حمله به جایگاه وزین روحانیون بودیم و من وظیفه دارم از ماموستایانی که شجاعانه و بدون هراس از تخریب ها ایستادند و به روشنگری پرداختند قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با ابزار رسانه و جنگ تبلیغاتی سعی در روحیه دادن به معدود افراد فریب خورده دارند، عنوان کرد:مردم کردستان بیش از همه طعم تلخ محرومیت ناشی از نا امنی را چشیده و با همه وجود لمس کرده‌اند.

وی ادامه داد: هرگاه دشمنی ، شرارت و ایجاد ناامنی بوده کردستان نتوانسته متناسب با شان ، ظرفیت و توان خود پیشرفت کند و فرصت ها را از دست داده است. .

زارعی کوشا تاکید کرد:ما به عنوان نمایندگان دولت مردمی ، برای خود شانی جز نوکری مردم و سربازی برای رهبری قائل نیستیم و اجازه نخواهیم داد سرعت خدمت که به واسطه نگاه ویژه دولت به کردستان شکل گرفته دچار کندی و خدشه شود.

استاندار کردستان ۲ بار سفر رئیس جمهور به کردستان  در ۶ ماه را نشانه اهتمام و توجه خاص دولت و نظام به کردستان نام برد و گفت: کردستان جرو استان‌های با بیشترین مصوبات عمرانی و و رقمی بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی بود و همزمان نیز  ۲۵ هزار میلیارد تومان  طرح اقتصادی و سرمایه گذاری مصوب شد که به معنی جهش در توسعه استان است.

وی پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج با ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار در مدت زمان ۸ ماه  و تصویب اساسنامه منطقه آزاد بانه مریوان را جزو کارهای مهم دولت در استان دانست و گفت : حدود ۵۰ سرمایه گذار خارجی آماده سرمایه گذاری و حضور در منطقه آزاد هستند که این مهم به معنی خلق ثروت، افزایش تولید و اشتغال است.

زارعی کوشا افزود:ما در سال‌جاری جزو سه استان برتر کشور در ایجاد اشتغال بودیم و در همین‌ مدت نیز تورم را از حدود ۵۱ درصد به ۴۴ درصد رساندیم که نشان می‌دهد روند در پیش گرفته شده درست است.

وی در ادامه سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ به کردستان را سرآغاز تغییرات اساسی و نقطه عطفی در تاریخ این دیار نام برد و اظهار کرد:سفر رهبری باعث تغییر نگاه‌ها از رویکرد امنیتی به فرهنگی بود و ما وظیفه داریم این خط فکری را با قدرت ادامه دهیم.

استاندار کردستان همچنین خطاب به داعیه‌داران دفاع از حقوق زنان کُرد، گفت: کسانی که امروز به دروغ پرچم دفاع از حقوق زن را در دست گرفته اند کارنامه ننگینی دارند و در حمله شیمایی رژیم بعث به شهرهای کردنشین با صدام همکاری کردند.

وی یادآوری کرد: مدافع  واقعی حقوق زن سردار شهید سلیمانی است که مانع تسلط داعش بر اقلیم کردستان عراق شد و زنان کُرد را از خطر اسارت و بردگی داعشی نجات داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها