چه تبعاتی در انتظار اقدام ضد بین‌المللی اروپاست؟

احتمال اضافه شدن ناتو به لیست تروریست‌ها

پارلمان اروپا عصر دیروز موافقت خود را با قرار گرفتن نام سپاه‌پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اعلام کرد و بر این اساس ۵۹۸نماینده پارلمان اروپا به این طرح رای مثبت دادند.
کد خبر: ۱۳۹۵۰۱۶

حالا با این حماقت و بازی اروپا با آتش، سرنوشت جدیدی در انتظار کشورهای اروپایی است و حتما تاوان این‌کار برای غربی‌ها سنگین خواهد بود، چون پرواضح است که پارلمان اروپا تحت فشار لابی صهیونیسم، سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و از این رو ایران هم می‌تواند در اقدامی متقابل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) را به‌عنوان گروهک تروریستی اعلام کند و این شیوه کاملا جوابگوست.

کما این‌که در همین ۲۵ تیر سال‌جاری، وزارت خارجه ۶۱ مقام آمریکایی را به علت حمایت عامدانه از گروهک تروریستی منافقین از طریق مشارکت در نشست آنها، تایید اهداف و اقدامات تروریستی و حمایت سیاسی و تبلیغاتی از گروهک فوق، تحت تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران قرار داد و همین باعث شد تا اجلاس منافقین در هفته بعد از آن به‌دلیل انتشار این لیست تحریمی لغو شود؛ چون عملا این افراد از حضور در این اجلاس کناره‌گیری کرده بودند.

یا در مورد دیگری بعد از شهادت حاج‌قاسم و تروریستی اعلام‌شدن متقابل سنتکام هم دولت آمریکا میلیون‌ها دلار خرج حفظ جان سربازان خود در منطقه غرب آسیا کرده است که اکنون با این اشتباه راهبردی اروپا، تحریم ناتو هم می‌تواند چنین هزینه‌ای را وارد ردیف بودجه اروپا کند. این اتفاق با واکنش‌های مختلف مسئولان لشکری و کشوری هم مواجه شده و آنها در این زمینه به اروپا هشدارهای مهمی دادند.

سپاه، نماد جهانی مبارزه با تروریسم

روز گذشته وزیر کشور در واکنش به طرح پارلمان اروپا و تحریم سپاه گفت: این‌که عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام دهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم و در خدمت مردم قرار دارد، تضعیف کنند. سپاه مهم‌ترین نیروی ضدتروریست است. در راس آن شهید سلیمانی عزیز و نماد جهانی مبارزه با تروریسم قرار دارد. این نیرو بیشترین مبارزه را با تروریسم داشته اما از سوی جریان‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، تهدید می‌شود. رژیم صهیونیستی، تروریسم دولتی است. آمریکا نیز آشکارا سردار‌سلیمانی را ترور کرد. همه کسانی که در منطقه هستند، خود را مدیون تلاش‌های سپاه و سردار شهید سلیمانی می‌دانند.
وحیدی تاکید کرد: طرح پارلمان اروپا برای تروریستی اعلام‌کردن سپاه، هیچ نگرانی‌ای به‌همراه ندارد و سپاه با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.

تحریم‌کنندگان سپاه در لیست تروریستی

از سوی دیگر، سیدمحمد نبویان تاکید کرده است: تحریم‌کنندگان سپاه را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد و نیروهای مقاومت در منطقه می‌دانند با تروریست‌ها چگونه مواجه شوند.
نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفته است: اتحادیه اروپا به بهانه حمایت از اغتشاشات در ایران، نام سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد تا تحریم‌های جدید برای ایران اعمال کند.

تبعات سپاه‌ستیزی برای اروپا قابل‌ تحمل نیست

از سوی دیگر اسماعیل کوثری، فرمانده دوران دفاع‌مقدس هم تاکید کرده است: ممکن است تبعات توطئه اتحادیه اروپا علیه سپاه برای کشورهای اروپایی قابل‌ تحمل نباشد.

نماینده تهران در مجلس افزوده است: اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی باید استقلال خود از آمریکا را ثابت کرده و با هر اقدامی علیه سپاه مخالفت کنند. اگر آنها خواهان بازگشت به برجام و گفت‌وگو با ایران هستند، خوب می‌دانند که این‌گونه اقدامات می‌تواند باب هرگونه گفت‌وگو و مذاکره را ببندد. وی تصریح کرده اتحادیه اروپا که در راستای اهداف آمریکا عمل کرده و سپاه‌پاسداران را به‌عنوان یک نهاد قانونی که مورد احترام ملت ایران است در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده، باید به تبعات سنگین این اقدام توجه کند.

کوثری معتقد است: ممکن است تبعات توطئه اتحادیه اروپا علیه سپاه، برای کشورهای اروپایی قابل‌تحمل نباشد. چون سپاه‌پاسداران جزو قدرتمندترین دستگاه‌ها و سازمان‌های بزرگ نظامی دنیاست و اقتدار آن برای هر فرد آگاه در دنیا مشخص‌شده است. اگر دست به این توطئه بزرگ علیه سپاه بزنند ما هم می‌دانیم چه‌کار کنیم چون با این اقدام، نه‌تنها سپاه محدود نمی‌شود، بلکه ممکن است شرایط طور دیگری رقم بخورد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها