در سال جاری تعداد هفت هزار مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و اقدامات پیشگیری از جمله شستشوی زخم، واکسیناسیون و سرم هاری برای این افراد انجام شد.
کد خبر: ۱۳۹۴۱۱۶
مرکز بهداشت: امسال ۷۰۰۰ مورد «حیوان گزیدگی» در خوزستان رخ داد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: امسال به رغم بروز هفت هزار مورد حیوان گزیدگی، هیچ موردی از بیماری هاری در استان گزارش نشده است.

پژمان بختیاری نیا ظهار کرد: بیماری هاری یک بیماری ۱۰۰ درصد کشنده است که توسط ویروس و با حمله به سیستم عصبی حمله ایجاد می‌شود.

بختیاری نیا با اشاره به اینکه ویروس هاری در بزاق پنهان شده و معمولاً توسط گاز گرفتن حیوان به انسان منتقل می‌شود، افزود: در سال جاری تعداد هفت هزار مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و اقدامات پیشگیری از جمله شستشوی زخم، واکسیناسیون و سرم هاری برای این افراد انجام شد.

وی ضمن بیان این مطلب که ۸۵ درصد از گزش ها توسط سگ و ۱۵ درصد توسط گربه و سایر حیوانات صورت گرفته است، گفت: در طی این مدت در مجموع تعداد ۲۰ هزار و ۱۶۳ دوز واکسن هاری و سه هزار و ۳۲۱ دوز سرم هاری به منظور پیشگیری از بروز بیماری برای موارد حیوان گزیدگی تزریق شد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون و پیگیری کارشناسان بهداشتی، هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری هاری در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز رخ نداده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها