نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با اصحاب رسانه؛

مجوز ساخت درمانگاه فوق تخصصی بوشهر صادر شده است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش:

درمانگاه‌ها پشتیبان شبکه بهداشت نیستند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش گفت: قرار بود درمانگاه‌ها پشتیبان شبکه بهداشت و درمان باشند ولی در عمل ما پشتیبان آنها هستیم.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۸۷
نویسنده مهدی آل کثیر
درمانگاه‌ها پشتیبان شبکه بهداشت نیستند
 بهگزارش جام جم آنلاین از خوزستان: اورژانس بیمارستان شهرستان شوش با وجود بیماران اورژانسی و درمانگاهی، گاها با یک پزشک اداره می‌شود که این پزشک توان اداره‌ی دو قسمت از درمانگاه و اورژانس با هم را ندارد.

پیکِ ساعاتِ ازدحام در ساعت ۲۳ شب تا ۲ بامداد است و معطلی بیماران ممکن است بین ۲ تا ۳ ساعت طول بکشد.

این موضوع اعتراض شهروندان شوشی و کرخه‌ایی را مواجه شده و با گذشت ماه‌ها از این وضع هنوز مشکل بصورت اساسی حل نشده است.

در چند روز گذشته نیز خبری از بی‌نظمی و گاهی بدرفتاریِ پرسنل درمانگاه هفت‌تپه که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است منتشر شد.

بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه از طولانی بودن تعویض شیفت این درمانگاه تا یک ساعت خبر می‌دهند. بدرفتاری و عدم پاسخگویی با مردم نیز از جمله اعتراضات این مراجعه کنندگان بود.

به همین منظور با دکتر یحیی میثم، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش تماس گرفتیم تا مشکلات بیمارستان شوش را جویا شویم.

یحیی میثم، در مصاحبه با خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان گفت: متاسفانه دلیل این موضوع که اغلب در نیمه شبها اتفاق میوفتد، عدم شبانه روزی بودن درمانگاه‌های شوش و علی‌الخصوص درمانگاه تامین اجتماعی شوش است و اینکار باعث مراجعه همه بیماران شهرستان شوش و کرخه را به اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش منجر می‌شود.

میثم اظهار کرد: در حالی که مجوزات اکثر درمانگاهها شبانه‌روزی است و موظف به خدمات شبانه‌روزی هستند ولی از اینکار امتناع می‌کنند و دلیل آن رقابت در حداقل گرفتن ویزیت است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شوش توضیح داد:

ویزیت درمانگاه‌ها ۵۹ هزار تومان مصوب شده در صورتی که درمانگاه‌ها ۳۰ هزار تومان می‌گیرند تا بیشترین بیمار را جذب کنند و در عوض شیفت شب خود را تعطیل می‌کنند تا مجبور به پرداخت هزینه مصوبه به پزشکان شب نباشند. ما هم در کمتر گرفتن حق ویزیت به بیماران قانونی برخوردی نداریم و این موضوع را باید درمانگاهها با دایر کردن دفتر مددکاری و گرفتن حق ویزیت واقعی انجام دهند تا هم بتوان کیفیت کارشان را بالا ببرند و هم هوای بیماران کم بضاعت را داشته باشند و به آنها در مواقع لزوم تخفیف دهند.

میثم در ادامه گفت: قرار بود درمانگاه‌ها پشتیبان شبکه بهداشت و درمان باشند ولی در عمل ما پشتیبان آنها هستیم و سختی و پیک کار را به گردنِ ما انداخته‌اند.

وی تاکید کرد: آنها حتی در امحاء زباله‌های عفونی خود حاضر به دایر کردن زیرساخت لازم نیستند و از ظرفیت بیمارستان برای اینکار استفاده می‌کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شوش افزود: اگر در شهر شوش فقط یک درمانگاه خصوصی و علی الخصوص تنها درمانگاه تامین اجتماعی شوش شبانه روزی شود خیلی از این معضلات حل می‌شود.

میثم در مورد درمانگاه تامین اجتماعی گفت: این درمانگاه باید شبانه روزی شود و وظایف اجتماعی خود را در شهرستان شوش بخوبی انجام دهد، که این موضوع را از نماینده و فرماندار محترم خواهان هستیم تا بطور جد پیگیری کنند.

وی در مورد درمانگاه هفت تپه گفت: این درمانگاه زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است و زیر نظر شبکه بهداشت و درمان شوش نیست.
 
خبرنگار: مهدی آل‌ کثیر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها