در طی سال‌ها و روی کار آمدن وسایل جدیدی که با سرعت و امکانات بیشتر مردم را در نقاط مختلف جهان جابه‌جا می‌کردند، باعث شد تا تمایل به سفر با قطار اندکی کاهش یابد.
در طی سال‌ها و روی کار آمدن وسایل جدیدی که با سرعت و امکانات بیشتر مردم را در نقاط مختلف جهان جابه‌جا می‌کردند، باعث شد تا تمایل به سفر با قطار اندکی کاهش یابد.
کد خبر: ۱۳۹۴۱۰۳

هرچند همچنان به عنوان یک وسیله نوستالژیک و بدون دردسر از اولین انتخاب‌های افراد، بویژه برای جابه‌جایی در سطح کشور، است.

موضوع مقاله پیش رو، ۵ مسیر ریلی سفر با قطار به پیشنهاد سفرمارکت است. ما قصد داریم نشان دهیم کدام مسیرها بیشتری تقاضا را در سفرمارکت، به عنوان یک مرجع فوق‌العاده برای مقایسه قیمت و فروش بلیط قطار، دارند.

 

چرا سفر با قطار گزینه بهتری است؟

بدون حاشیه سراغ اصل مطلب می‌رویم: استفاده از بلیط قطار  یک راه مقرون‌به‌صرفه برای سفر است، به خصوص اگر قصد دارید مسافت نسبتاً کوتاهی را طی کنید. فرض کنید قصد دارید از تهران به مازندران بروید. مسیر آن‌قدر طولانی نیست که با هواپیما سفر کنید، آن‌قدر هم کوتاه نیست که بخواهید اتوبوس‌هایی که مدام در طول راه توقف می‌کنند را تحمل کنید. پس گزینه سفر با قطار بسیار وسوسه‌کننده است. گزینه دوم: برخلاف سفرهای هوایی، سفر با راه آهن به شما این امکان را می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه اضافی، تا آن‌جایی که می‌توانید با خود چمدان و وسیله حمل کنید. هواپیما قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای حمل وسایل دارد و اتوبوس هم با توجه به فضای کوچکی که دارد به طور کل امکان پذیرش وسایل زیاد را ندارد؛ پس اگر هنگام سفر وسایلتان زیاد است، تنها به قطار فکر کنید. مورد سوم: سفر با قطار راحت و بدون دردسر است. می‌توانید به راحتی پاهایتان را دراز کنید و از پنجره به منظره مقابلتان- که معمولا خارج از شهر است- نگاه کنید و لذت ببرید. می‌توانید بدون ایستادن در صف چک و تحویل بار به سرعت روی صندلی خود بنشینید، هرغذا یا نوشیدنی که می‌خواهی با خود به داخل کوپه ببرید، روی تخت بخوابید و ... مجموعا قطار مزیت‌های بسیاری دارد که به ذکر سه مورد بالا بسنده می‌کنیم. برای خرید بلیط قطار همه شرکت های ریلی در سفرمارکت کافی است وارد این لینک شوید: https://safarmarket.com/trains

حال بیایید ۵ مسیر ریلی سفر با قطار به پیشنهاد سفرمارکت را با هم ببینیم:

 

۱- قطار تهران مشهد

از پر رفت‌وآمدترین مسیرهای کشور، چه در مسیر هوایی و چه زمینی، مسیر بین تهران و مشهد، پایتخت‌های سیاسی و مذهبی ایران است. بین تهران و مشهد چیزی در حدود ۹۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد و معمولا بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت پس از توقف در ایستگاه‌هایی چون گرمسار، سمنان، دامغان، جاجرم، سبزوار، نیشابور، فریمان، تربت حیدریه و مشهد، به طول می‌انجامد. البته این مسیر با وجود قطارهای سریع‌السیر به ۹ ساعت کاهش یافته است. در این مسیر سه نوع قطار اتوبوسی، کوپه‌ای و وی‌آی‌پی برای مسافران در دسترس است. قطارهای اتوبوسی ارزانترین قطارهای موجود هستند و امکانات کمتری عرضه خواهند کرد. قطارهای فدک هم بهترین قطارهایی هستند که در این مسیر حرکت می‌کنند و امکانات بسیار زیاده نظیر فضای بیشتر و بهتر، غذا، مانیتور، خدمه و غیره ارائه می‌دهند.

خرید بلیط قطار تهران مشهد همیشه طرفداران بسیار زیادی دارد و اگر قصد دارید مسافر این مسیر باشید، بهترین کار این است که از مدت‌ها قبل توسط سایت سفرمارکت بلیط مورد نظر خود را رزرو کنید. سفرمارکت به عنوان یک بازار بزرگ، تمام بلیط‌هایی که توسط قطارهایی مانند پردیس، غزال، پلور، شهاب، صبا، طوس، پارسی، ماهان، پرستو، فدک، کویر، نور و غیره ارائه می‌شود را به ترتیب قیمت به شما نمایش می‌دهد تا بتوانید ارزانترین بلیط قطار مشهد را خریداری کنید. گفتنی است مسیر برگشت نیز - یعنی مسیر مشهد به تهران- یکی از پر رفت‌وآمدترین مسیرها است و بلیط قطار مشهد به تهران خریداران بسیاری دارد.

 

 

۲- قطار تهران تبریز

جز اولین خطوط ریلی ایران، مسیر راه‌آهن تهران به تبریز است. با توجه به اهمیتی که تبریز از گذشته در میان شهرهای ایران داشت، تصمیم‌ها بر آن شده بوده که ریلی میان پایتخت و این شهر کشیده شود. کار ساخت این راه‌آهن از سال ۱۳۱۷ آغاز شد و چهار سال بعد، یعنی در سال ۱۳۲۱ تا شهرستان میانه به پایان رسید. جنگ دوم جهانی مانعی بر سر راه کار شد؛ اما در نهایت در سال ۱۳۳۷ این خط به بهره‌برداری رسید. امروزه در این مسیر که ۷۳۵ کیلومتر است، ایستگاه‌های بسیاری مانند قزوین، زنجان، مراغه، بناب، عجب شیر و نهایتا تبریز در این مسیر وجود دارد. در سفر مارکت لیست قطارهایی که به صورت مستقیم از تهران به تبریز یا از طریق استان‌های دیگر به سمت این شهر روانه می‌شوند وجود دارد و می‌توانید با توجه به بلیط‌های موجود بهترین بلیط قطار تهران تبریز و بالعکس را بیابید.

 

۳- قطار ساری مشهد

 

بلیط قطار ساری به مشهد با توجه به مسیر زیبایی که بین دو شهر وجود دارد، طرفداران بسیار زیادی دارد. قطار ساری برای سفر به مشهد ابتدا به سمت قائم‌شهر و فیروزکوه حرکت می‌کند و سپس با تغییر مسیر به سمت جاده مشهد روانه می‌گردد. این مسیر ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد؛ اما مسیر کوتاه‌تری هم وجود دارد و آن مسیر حرکت مستقیم از ساری و عبور از شهرهایی چون بهشهر، گرگان، گنبد، علی‌آباد، آزادشهر، شیروان و غیره است. این مسیر ۱۴ ساعته طی می‌شود. هرچند این مسیر از قطارهای لوکسی چون فدک بی‌بهره است؛ اما قطارهای پارسی و پلور در این مسیر درحرکت‌اند.

 

۴- قطار بندرعباس تهران

فاصله بین جنوب ایران تا نیمه شمالی به اندازه‌ای است که طی کردن آن با ماشین یا اتوبوس بسیار خسته‌کننده باشد. افرادی که به هر دلیل قصد سفر با هواپیما را ندارند، بهترین گزینه‌ای که پیش رو دارند سفر با قطار است. بلیط قطار بندرعباس به تهران با توجه به اینکه افراد بسیاری قصد سفر به پایتخت را به دلایل مختلف دارند، از جمله بلیط‌های پرفروش است. قطار از میانه شهرهای کویری زیبایی چون سیرجان، بافق، میبد، اردکان، نائین و کاشان خود را به سمت شمال کشور می‌کشاند و پس از گذشت ۱۸ تا ۲۰ ساعت در تهران آرام می‌گیرد. از طرف شرکت رجا قطارهای البرز و مهر البرز در این مسیر در حرکت‌اند؛ جز آن، غزال بنیاد معمولی و وی‌آی‌پی نیز که متعلق به شرکت بن‌ریل هستند به انضمام قطار جوپار، از دیگر شرکت‌هایی هستند که افراد را از بندرعباس به تهران می‌رسانند. تمام بلیط‌های موجود در سفرمارکت قابل خریداری است.

 

۵- قطار شیراز تهران

با توجه به پایتخت بودن تهران، معمولا قطارهای بسیاری در طول روز به سمت این شهر روانه می‌شوند. از طرفی شیراز یک شهر توریستی است و بویژه در ایام خاصی از سال مانند عید نوروز یا تابستان پذیرای مسافران بسیار زیادی است. از همین رو مسافران بسیاری مسیر ریلی را برای جابه‌جایی بین شیراز و تهران انتخاب می‌کنند. البته راه‌آهن شیراز به جز تهران به اصفهان، تبریز، اهواز، قم و کرمان نیز متصل است و مسافران را به این شهرها نیز خواهد رساند. فاصله بین شیراز تا تهران با قطار چیزی در حدود ده ساعت و نیم است. قطارهای فدک، پلور و نورالرضا شما را به تهران می‌رسانند.

 

کلام آخر:

فارغ از بلیط‌هایی که در این مقاله پیشنهاد دادیم، در سفرمارکت تمام بلیط‌های قطارهای فعال در مسیرهای ریلی کشور موجود است. بهتر است بلیط خود را چند روز قبل از سفر رزرو کنید و در مورد قطارهایی که به سمت مشهد می‌روند، بویژه در ایام‌ مذهبی و تعطیلات، زودتر اقدام به خرید بلیط کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها