مدیر کمیته صدور مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال خبر داد:

موافقت AFC با آیین‌نامه صدور مجوز باشگاهی ایران

پرسپولیس به سختی و در ضربات پنالتی مقابل تیم لیگ یکی «ون پارس» پیروز شد

فرار سرخ‌ها از تله شگفتی

وقتی چند هفته پیش قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم جام‌حذفی انجام و مشخص شد پرسپولیس باید مقابل تیم ون پارس اصفهان بازی کند، بیشتر طرفداران این تیم با خودشان می‌گفتند شاگردان گل‌محمدی می‌توانند در کوران مسابقات لیگ‌برتر، یک بازی تدارکاتی داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۹۴۰۶۵
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

از سوی دیگر، با توجه به این‌که سرخپوشان در بازی‌های قبلی خود در لیگ‌برتر توانسته بودند آمار خوبی در گلزنی از خودشان به جا بگذارند، هواداران انتظار یک بازی پر گل را هم داشتند. این انتظار با توجه به عملکرد تیم ون‌پارس در لیگ یک فوتبال کشور، چندان هم دور از انتظار نبود زیرا این تیم با گذشت ۱۶هفته از لیگ آزادگان، ۱۵گل خورده و با ۲۰امتیاز در رده دهم قرار دارد. اما این تیم روز گذشته دو نوبت از قرمزهای پایتخت جلو افتاد و اگر تجربه پرسپولیسی‌ها نبود، شاید یکی از عجیب‌ترین شگفتی‌های جام‌حذفی رقم می‌خورد. ستاره بازی دیروز تا قبل از رسیدن به ضربات پنالتی، بدون شک احمد مهرابی، دروازه‌بان تیم اصفهانی بود که چند موقعیت مسلم گلزنی را از قرمزها گرفت. با توجه به عملکرد مهرابی در طول بازی، انتظار می‌رفت در ضربات پنالتی هم موفق باشد اما تعویض دقیقه۱۲۰ یحیی گل‌محمدی که علیرضا بیرانوند را جایگزین احمد گوهری کرد، سرنوشت بازی را هم تعیین کرد. بیرو که این روزها مهارتش در ضربات پنالتی از هر زمان دیگری بیشتر شده با مهار دو ضربه مهمترین نقش در صعود تیمش به مرحله بعد را داشت. البته بازی پرسپولیس و ون پارس تنها بازی روز گذشته جام‌حذفی بین لیگ‌برتری‌ها و لیگ‌های پایین‌تر نبود که به وقت‌های اضافه می‌رفت. آلومینیوم اراک که مهمان تیم دسته دومی آریو اسلامشهر بود، در پایان ۹۰دقیقه به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا این‌که گل دقیقه ۱۰۹ علیرضا نقی‌زاده، نگذاشت شاگردان مهدی رحمتی ضربات پنالتی بزنند. همین وضعیت در بازی گل‌گهر و مس شهر‌بابک هم تکرار شد و در حالی که گل‌گهر داشت با یک گل به پیروزی می‌رسید، گل دقیقه۹۴ بازیکن حریف، بازی را به وقت‌های اضافه برد. عاقبت این بازی هم فاصله‌ای تا رفتن به ضربات پنالتی نداشت که گل دقیقه ۱۲۰ مسیح زاهدی شاگردان قلعه‌نویی را پیروز میدان معرفی کرد و به مرحله یک هشتم جام‌حذفی برد.

گل‌محمدی: به بازیکنانم هشدار داده بودم!

سرمربی پرسپولیس می‌گوید قبل از مسابقه به بازیکنانش هشدار داده که در بازی با ون‌پارس باید با تمرکز ۱۰۰درصدی بازی کنند. یحیی گل‌محمدی بعد از برتری پرسپولیس مقابل ون‌پارس در ضربات پنالتی و صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی جام‌حذفی گفت: به بازیکنانم این هشدار را داده بود که در بازی‌های جام‌حذفی باید تمرکز ۱۰۰ درصدی داشته باشند و جای اشتباه نیست. در هر صورت خوشحالم که به دور بعد راه یافتیم. از همه بازیکنان و کادرفنی تیم حریف تشکر می‌کنم که جانانه بازی کردند و نشان دادند تیم شایسته‌ای هستند. بیشتر دقایق بازی دست ما بود و تیم حریف هم لایه‌های دفاعی زیادی داشت.

وی ادامه داد: کاری که باید می‌کردیم این بود که باید سرعت بیشتری می‌دادیم. باید از ضربات ایستگاهی بهتر استفاده می‌کردیم. تیم حریف هم عملکرد خوبی در خط دفاع و درون دروازه داشت. بدشانسی‌هایی هم داشتیم، البته من اعتقادی به شانس در فوتبال ندارم اما می‌توانستیم زودتر به پیروزی برسیم چون پنالتی را هم از دست دادیم. هر صورت در جام‌حذفی این اتفاقات می‌افتد و ممکن بود اتفاق بدی هم رخ دهد. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که با این‌که از حریف عقب افتادیم، توانستند جبران کنند. در این گونه مواقع فشار مضاعفی به بازیکنان می‌آید. با این حال تیم جبران کرد و در ضربات پنالتی هم تمرکز خوبی داشتند. از همه آ‌نها تشکر می‌کنم که برای پیروزی در بازی زحمت زیادی کشیدند.

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد احمد گوهری و به بازی آمدن بیرانوند گفت: توپ خاصی روی دروازه ما نیامد و گوهری هم روی توپ‌هایی که وارد دروازه شد، مقصر نبود. ما چهار دروازه‌بان داریم و احمد هم یکی از آنهاست و حقش بود در این جام بازی کند. به نظرم عملکرد خوبی هم داشت. با این حال ما در لحظات پایانی به این نتیجه رسیدیم که بیرانوند به دلیل تبحر بالای خود در پنالتی‌ها می‌تواند درون دروازه قرار گیرد. هر دو دروازه‌بان ما پنالتی‌گیر خوبی هستند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها