وزیر بهداشت گفت: واکسن به اندازه کافی در کشور وجود دارد. حدود ۵۰ میلیون دز واکسن ذخیره داریم. مردم باید در اتوبوس، هواپیما، قطار و فضاهای سربسته حتما از ماسک استفاده کنند.
کد خبر: ۱۳۹۲۸۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه هفتمین نمایشگاه فن بازار ملی سلامت در جمع خبرنگاران گفت: موفقیت های بسیار بزرگی در حوزه پژوهش داشته ایم و در این نمایشگاه ۸۴۰ محصول فناورانه عرضه شده اند که در گذشته بسیاری از این محصولات از خارج وارد می شدند و صرفه جویی ارزی زیادی برای ایران به همراه داشته است.

به گفته وی، امروزه دنیا به سمت سلول درمانی و ژن درمانی برای درمان بیماری ها رفته است که در این راستا داروهای جدید گیاهی رونمایی شده اند.

عین اللهی گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد فعالیت های دانشگاهی کشور در حوزه سلامت هستند و ۱/۸ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی با این تولیدات ایجاد شده است.

او ادامه داد: مجوز ۱۴ پارک علم و فناوری در شورای گسترش داده شده است. بین دانشگاه و تجارت فاصله ای وجود دارد و این نمایشگاه فرصتی برای سرمایه گذاری و تجاری سازی محصولات است. هفت مرکز نوآوری سلامت امسال افتتاح شده اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز میزان اجرای نسخه نویسی الکترونیک به بالای ۹۰ درصد رسیده است و به دنبال پرونده الکترونیک سلامت هستیم تا پزشکان به سابقه بیماری دسترسی داشته باشند. در نسخه الکترونیکی از سیستم هوشمند برای کنترل حتی تعداد اقلام دارویی استفاده خواهد شد.

او افزود: در زمینه شیوع ویروس کرونا، ایران یکی از موفقیت ترین کشورها با همکاری مردم ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون کرونا بوده است. سه ماه است که آمار جانباختگان کرونایی زیر ده نفر است؛ اما در کشورهایی مثل ژاپن، آمریکا، آلمان و ایتالیا شرایط خوب نیست.

عین اللهی ادامه داد: واکسن به اندازه کافی در کشور وجود دارد. حدود ۵۰ میلیون دز واکسن ذخیره داریم. مردم باید در اتوبوس، هواپیما، قطار و فضاهای سربسته حتما از ماسک استفاده کنند. این ویروس های شناسایی شده به سرعت منتشر می شوند و کادر درمان در حال آماده باش هستند. کنترل مرزها به خوبی انجام و رصد دقیق تری بر مسافران از کشورهای پرخطر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها