مربیان کشتی ایران، بهترین‌های آسیا شدند

بنا و درستکار؛ بی‌صدا در صدر

مربیان کشتی آزاد و فرنگی ایران، امسال هم بهترین‌های آسیا شدند. شورای کشتی آسیا چند سالی می‌شود که اقدام به معرفی برترین مربیان قاره کرده است. اقدامی درخور توجه که چهره خوبی از کشتی ایران به نمایش گذاشته زیرا همیشه نام مربیان ایرانی در فهرست برترین‌ها جای داشته است.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۷۸

این بار این افتخار به محمد بنا و پژمان درستکار رسیده است. البته که معمار نسل طلایی کشتی فرنگی کشورمان سال گذشته هم این عنوان ارزشمند را بعد از قهرمانی آسیا به دست آورده بود. تیم محمد بنا امسال نتوانست در اولان‌باتور مغولستان از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. هر چند در مقایسه با رقابت‌های ۲۰۲۱ عملکرد درخشان‌تری داشت و ۴ مدال طلا کسب کرد.قهرمان مسابقات ۲۰۲۲ آسیا قزاقستان بود که ۲طلا، ۵نقره و ۲برنز گرفت. به نظر می‌رسد دلیلی که شورای کشتی آسیا محمد بنا را به عنوان یک مربی نمونه انتخاب کرده، تعداد مدال‌های کیفی (۴ طلا،یک نقره و دو برنز) تیم اوست.نقطه قوت دیگر بنا در مغولستان این بود که او به کشتی‌گیران اصلی خود استراحت داد و با نفرات دوم و سوم در این پیکارها حاضر شد.آقای خاص و تاریخ‌ساز کشتی فرنگی ایران در حالی بهترین مرد آسیا شده که این روزها دیگر در تیم‌ملی کشتی فرنگی نیست. او چندی پیش و بعد از ناکامی تیمش در رقابت‌های قهرمانی جهان صربستان از این تیم کناره‌گیری و جایش را به حسن رنگرز داد.

پژمان درستکار هم با کسب عنوان برترین مربی سال آسیا به کارنامه کاری خود وزن داده است. او سال گذشته و بعد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو جانشین غلامرضا محمدی در تیم‌ملی آزاد شد. درستکار طبق چرخه انتخابی تیم‌ملی، نفرات نخست مسابقات قهرمانی کشور را به مسابقات قهرمانی آسیا برد و توانست با ۶طلا، یک نقره و یک برنز این تیم را قهرمان آسیا کند. هدایت تیم‌ملی آزاد ایران در مسابقات سال گذشته آسیا به عهده غلامرضا محمدی بود. مردی که بدون تردید باید گفت زحمات زیادی برای این تیم کشید اما در نهایت به دلیل اختلاف‌نظر با علیرضا دبیر‌، رئیس فدراسیون کشتی نتوانست دوام بیاورد و رفت. محمدی نیز سال گذشته با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و دو برنز عنوان با این تیم به قهرمانی رسید و عنوان بهترین مربی آسیا را از آن خود کرد.با تمام اینها اما به زعم اهالی کشتی، پژمان درستکار نیز در یک سال و نیمی که سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد شده به نتایج خوبی با این تیم در یک رویداد آسیایی و دو جهانی رسیده است. البته باید پذیرفت تا زمانی که روس‌ها در میادین جهانی غایب باشند، شرایط برای قدرت‌نمایی ایرانی‌ها بیشتر مهیاست.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها