ورودی مشهد در شأن شهر نیست

شهردار منطقه ۱۰ مشهد با بیان اینکه ورودی مشهد وضعیت نابسامانی دارد که در شأن شهر نیست، گفت: وضعیت صنایع ناسازگار و عدم تزریق خدمات و فضای سبز مناسب، شایسته شهر نبوده و در عین حال این موضوع مسئولیت شهرداری هم نیست.
شهردار منطقه ۱۰ مشهد با بیان اینکه ورودی مشهد وضعیت نابسامانی دارد که در شأن شهر نیست، گفت: وضعیت صنایع ناسازگار و عدم تزریق خدمات و فضای سبز مناسب، شایسته شهر نبوده و در عین حال این موضوع مسئولیت شهرداری هم نیست.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۱۱

سعید اکبریان در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: شهرک غرب یا منطقه ۱۰ در غربی‌ترین نقطه شهر واقع شده که تقاطع قائم، بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه میثاق و بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مهم‌ترین بزرگراه‌های این منطقه هستند. جاده قدیم قوچان نقطه اتصال از تقاطع قائم تا شهرها و استان‌های شمالی، دسترسی به ییلاقات پیرامون شهر و شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی است که ۴۳ درصد سفرهای ورودی به مشهد را تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: منطقه ۱۰ تراکم جمعیتی بالایی دارد و حدود ۱۰ درصد جمعیت مشهد را تحت پوشش قرار می‌دهد. ما بالاترین رتبه تراکم جمعیتی را در مناطق غرب مشهد و رتبه سوم را در شهر داریم. نرخ رشد منطقه ۱۰، ۲ درصد است. روزانه ۱۸۰ تن زباله در این منطقه تولید می‌شود.

اکبریان ادامه داد: ۵ مجموعه بیمارستانی مهم شامل مهرگان، طالقانی، رضوی، ناظران و رضا و چهار دانشگاه مهم با ۴۵ هزار نفر دانشجو در منطقه ۱۰ داریم که این منطقه به نوعی شهر دانشگاهی است. موج‌های آبی، معراج شهدا، سینما سیمرغ و سه مجموعه مقبره شهدای گمنام عناصر هویتی منطقه هستند.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد با بیان اینکه سه اولویت مهم توسعه‌ای براساس راهبردهای ابلاغی شورای شهر و سیاست‌های شهردار برای منطقه ترسیم شده است، عنوان کرد: اولین اولویت ما بازآفرینی است که دو ‌محله امام هادی و خاتم در این محور قرار دارد. در محله نهضت یوسفیه با وجود تمام معضلات اجتماعی، کالبدی و خدماتی، پیگیری‌هایی در سال گذشته انجام شد و شهرداری و شورا پذیرفتند که این محله به محلات بازآفرینی اضافه شود. در مجموع ۲۷ درصد مساحت منطقه شامل محلات بازآفرینی می‌شود.

اکبریان با اشاره به اینکه ساختمان میثاق با هزینه ۳ میلیارد تومانی احیا شد، خاطرنشان کرد: این ساختمان در اختیار مردم نبود و به عنوان ساختمان علمی دانشی استفاده می شد اما امروز پیوند بین مردم و دانش برقرار شده و در این ساختمان صبح ها ورزش صبحگاهی برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: از ورودی مشهد تا سه راه فردوسی ۱۲ کیلومتر است که ۸ کیلومتر آن در اختیار شهرداری و ۴ کیلومتر در اختیار دولت است این ورودی در شان مردم مشهد و ایران نیست لذا آقای شهردار با استاندار اعلام آمادگی کردند تا اگر دولت همراهی کند پروژه آغاز شود اما تاکنون اداره کل راه و شهرسازی نپذیرفته است
 
اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی برای کال زرکش
 
شهردار منطقه 10 درخصوص ساماندهی کال زرکش تصریح کرد: در این زمینه دولت باید 50 درصد هزینه‌ها را پرداخت کند که تاکنون به وعده خود عمل نکرده و برای امسال شورای شهر ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه تخصیص داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه بیشتر جاهایی که در سال گذشته آب گرفتگی رخ داد ناشی از اشتباهات و کم کاری های ما بوده است، عنوان کرد: مثلاً برای تعمیر آسفالت بزرگراه، روی جوب آب آسفالت شده یا در لبه جدول اختلاف سطح وجود دارد که برخی از موارد انجام شده و موارد باقی مانده را سازمان ترافیک باید موافقت کند تا اتوبوس‌ها را از پایانه میثاق خارج کنیم.
 
لزوم ساماندهی مشاغل مزاحم
 
وی درباره ساماندهی مشاغل مزاحم ادامه داد: نمی توان صفر تا صد کاری انجام داد زیرا ممکن است معیشت افراد تحت تاثیر قرار بگیرد و از طرف دیگر برخی مشاغل مزاحم نیاز مردم است لذا باید کانون‌های ساماندهی مشاغل مزاحم ایجاد شود تا هر کدام از این مجتمع‌ها ۱۰ تا ۱۵ شغل را پوشش دهند.
ارسال پرونده ۱۳ ضایعاتی به کمیسیون بند ۲۰
 
شهردار منطقه 10 با اشاره به ارسال ۱۳ مورد ضایعاتی برای بند ۲۰ و درخواست پلمب این مکان‌ها، اظهار کرد: پروژه برای ساماندهی مشاغل مزاحم پیش‌بینی شده است اما مقداری تاخیر دارد و سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرده است اما قول داده شده تا دهه فجر به تعهدات خود عمل کنند که در این صورت ۱۲۰ واحد از 400 مجموعه ساماندهی می‌شود.
 
تشکیل شورای فرهنگ عمومی در منطقه ۱۰
 
اکبریان بیان کرد: برای اولین بار شورای فرهنگ عمومی منطقه تشکیل شده و نهادهای متولی مانند بسیج، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری و ... در این شورا حضور دارند و جلسات آن هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود.
 
وی افزود: درحال حاضر زمین خالی متعلق به بخش خصوصی وجود ندارد و در حال پوست اندازی منطقه هستیم و ساختمان‌های قدیمی تخریب و مجدد بازسازی می‌شود و زمین‌های خالی موجود نیز مربوط به آستان قدس و دولت است.
 
شهردار منطقه 10 خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول درآمد منطقه ۱۰ با ۹۳ درصد وصول و ۱۲۷ درصد وصول مصوب نشان از تحرک منطقه است.
 
پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ساماندهی کال زرکش
 
اکبریان در خصوص ساماندهی کال زرکش تصریح کرد: این پروژه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در شرایط خوبی قرار دارد و در صورت مساعد بودن هوا تا پایان سال به بهره برداری می رسد و در این زمینه تعهد دولت پیچیده نیست و درواقع نفع دولت است زیرا شهرداری تقبل هزینه و اگه فرایند اداری تسهیل شود به زودی اجرایی می شود
 
برخورد جدی با تخلفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز
 
وی درباره ساخت و ساز غیرمجاز در امام هادی (ع) اضافه کرد: در محلات حاشیه معضل ساخت و ساز غیرمجاز اپیدمی است و موضوعی منطقه‌ای و شهری نیست اما از سال گذشته نظارت‌ها به شدت افزایش یافته و اولویت ما شناسایی بنگاه‌های فاقد مجوز و پلمب است و تاکنون هزار و 600 فقره رای کمیسیون ماده صد گرفته شده که هزار رای منجر به جریمه و ۶۰۰ رای منجر به قلع شده که تاکنون ۳۰۰ مورد آن اجرا شده است.
 
شهردار منطقه 10 تصریح کرد: سیاست کلی ما تفاوت میان دلالان و مردم معمولی است که منجر به تغییر نوع رفتار ما می شود و خوشبختانه با از ابتدای سال با تشدید نظارت‌ها بام فروشی کاهش یافته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها