فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ضرورت ایجاد آزمایشگاه مرجع صدور گواهی استاندارد در ملایر، گفت: راه حل مشکل تعهد ارزی و موانع گمرکی مشکل کشوری است و برای رفع آن در تراز ملی تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۹۲۱۱۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سلمان اسماعیلی در بازدید از یک واحد فرآوری کشمش و نشست بررسی مشکلات صنعت کشمش با حضور نماینده ملایر، مدیرکل استاندارد استان همدان و فعالان این عرصه، تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش، اظهار داشت: سه موضوع و مشکل مهم تعهد ارزی، موانع گمرکی و استاندارد در این نشست بررسی شد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه راه حل مشکل تعهد ارزی و موانع گمرکی مشکل کشوری است و برای رفع آن در تراز ملی تلاش می‌کنیم، افزود: حساسیت‌های سازمان ملی استاندارد برای محصولات صادراتی قابل تقدیر است، اما در کنار این امر مهم مساله امنیت، اقتصاد، صادرات و ارزآوری نیز حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه صادرکنندگان کشمش استان در شهرستان ملایر فعالیت دارند، لازم است با نگاه ویژه اداره کل استاندارد استان به سرعت آزمایشگاهی جهت صدور گواهی استاندارد در ملایر راه‌اندازی شود.

اسماعیلی با بیان اینکه استقرار نماینده یا ناظر مورد تایید استاندارد استان تا زمان راه‌اندازی آزمایشگاه در ملایر ضروری است، گفت: کارگروه ویژه‌ای برای بررسی موانع و مشکلات این حوزه و ارائه راهکارهای اجرایی در صنعت کشمش در ملایر تشکیل می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: دریافت نشان استاندارد نقش مهمی در تقویت واحدهای فرآوری کشمش دارد و نیاز آنها را برای آزمایش‌های متعدد مرتفع می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شد ساز و کار مربوط به استاندارد محصول کشمش تسهیل و تسریع شود، عنوان کرد: زحمات و تلاش‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش در سال‌های سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان ستودنی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فعالان این صنعت همواره پای تولید و اشتغال و حمایت از کارگران ایستادید و صنعت کشمش را روی پا نگه داشتند، اظهار داشت: فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان سربازان جبهه اقتصادی کشور هستند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه باید تلاش کنیم مسائل و مشکلات این حوزه با تعامل، گفت‌وگو و خوش‌بینی حل شود، افزود: مقرر شد با راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع و صدور گواهی استاندارد، خروج صادرات کشمش از طریق گمرک ملایر صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت کشمش امروز به یک صنعت راهبردی تبدیل شده و سهم بزرگی در اشتغال و صادرات استان همدان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها