رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ظرفیت برداشت سالانه مواد معدنی از معادن این استان ۲۰ میلیون تُن است که به دلایل مختلف از این میزان سالانه ۱۵ میلیون تُن برداشت می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۷۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، احمد شانیان در نشست علمی و تخصصی صنایع معدنی استان همدان در دانشگاه ملی ملایر اظهار داشت: ذخیره اثبات شده معادن استان همدان ۱.۸ میلیارد تُن است که ظرفیت بسیار خوبی است.

وی با اشاره به تنوع بسیار خوب مواد معدنی این استان با بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی، افزود: برخی مواد معدنی همچون دولومیت نهاوند، آندالوزیت و سیلیس ملایر و سنگ گرانیت مشکی تویسرکان جزء برندهای مواد معدنی کشور هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان وجود دانشگاه‌ها همچون دانشگاه ملی ملایر را ظرفیتی مناسب برای تکمیل حلقه اتصال دانشگاه با صنایع معدنی دانست و ادامه داد: با سیاست‌های خوب دولت سیزدهم و مدیریت استاندار همدان، هم‌افزایی خوبی در مجموعه این استان شکل گرفته و روند توسعه‌ای در بخش معدن و صنایع معدنی در پیش است.

شانیان بررسی عملکردها، ارتباط بین کارشناسان و مسئولان فنی، روند رشد آمار میزان استخراج، پیشگیری از برداشت غیرمجاز و برگزاری کارگروه تعامل در استان را از جمله اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: همدان از جمله استان‌هایی است که شورای معادن را با حضور استاندار همدان به طور مرتب برگزار می‌کند.

وی ملایر را یکی از شهرستان‌های با ظرفیت بالا در حوزه معدن و صنایع معدنی دانست و گفت: ظرفیت سیلیس ملایر یک برند کشوری است و آینده خوبی دارد.

شانیان وجود وفاق و همدلی در شهرستان ملایر را مثال‌زدنی دانست که به واسطه این انسجام روند توسعه خوبی را به خود گرفته است.

رئیس خانه معدن استان همدان نیز اظهار داشت: شهرستان ملایر بزرگترین ذخایر معدنی بالایی با مجموع ۷۴۰ میلیون تُن ذخیره با ۴۲ درصد استان را دارد و نقش اصلی را در تولید بیش از ۵۰۰ میلیون متر مجموع کاشی و سرامیک کشور را به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها