مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: ۶ دی، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح همزمان با سراسر کشور تشییع پیکر شهدا را از مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۳۹۱۹۸۲

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از فارس؛ محمد رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت سالروز آغاز عملیات کربلای ۴ اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه سال ۱۴٠٠، روز شهادت حضرت زهرا(س) را روز شهید گمنام نامگذاری کرد و بنابراین مصوب شد تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور در این روز باشد. 

وی با اعلام اینکه از ۲۵ آذر استان اصفهان میزبان ۱۳ شهید گمنام بود و در این راستا پروژه تشییع و تدفین را در ۴ بازه زمانی تعریف کردیم، افزود: بازه‌ زمانی اول ۲۵ آذر تا ۵ دی با عنوان دید و بازدید شهدایی است که ۴ پیکر در اصفهان و ۹ پیکر در شهرستان‌ها با اولویت حضور شهدا در مدارس و پس از آن دانشگاه‌ها و هیئات برنامه‌ریزی شد. 

مراسم وداع با شهدا در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار خواهد شد

رضایی با بیان اینکه بازه زمانی دوم ۵ و ۶ دی با دو برنامه محوری در مرکز استان خواهد بود، عنوان کرد: وداع با شهدا، دوشنبه بعدازظهر از ساعت ۱۴:۳٠ تا نماز مغرب و عشا در گذر فرهنگی چهارباغ خواهد بود و پس از نماز نیز برنامه در هیأت رزمندگان گلستان شهدا ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در خصوص محور دوم برنامه ۵ و ۶ دی، با اشاره به جزئیات برنامه تشییع شهدا در اصفهان بیان کرد: ۶ دی، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح همزمان با سراسر کشور تشییع پیکر شهدا را در مرکز استان از مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا خواهیم داشت. 

وی در خصوص بازه زمانی سوم گفت: از ۶ تا ۱۴ دی حضور کاروان شهدای گمنام را در تمام شهرستان‌ها با محوریت لشکر ۱۴ امام حسین(ع) خواهیم داشت و برای تمام شهرستان‌ها جدول حضور شهدا ارسال شده است. 

رضایی پیرامون برنامه‌های شاخص حضور شهدا در شهرستان‌ها افزود: پنجشنبه ۸ دی کاروان شهدا در امام‌زاده نرمی، ۹ دی در شهرستان شاهین‌شهر و ۱۳ دی با توجه به رفاقت حاج قاسم با شهید کاظم در شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون و چادگان حضور خواهند داشت. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: شام ۱۳ دی و از لحظه شهادت حاج قاسم تا اذان صبح، کاروان شهدا در مزار شهید حججی حضور خواهند داشت. 

شهدای تازه تفحص شده در ۱۳ نقطه استان دفن خواهند شد

وی در خصوص بازه زمانی چهارم مراسم‌های شهدا خاطرنشان کرد: کاروان شهدا چهارشنبه ۱۴ دی به اصفهان خواهند آمد و خاکسپاری آن‌ها ۱۵ و ۱۶ دی در ۱۳ نقطه استان انجام خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به درخواست‌های فراوان برای تدفین شهدا و از سمتی تعداد کم شهدای گمنام اظهار داشت: شهر کوهپایه، پارک کوهستانی گلدشت نجف‌آباد، شهر نیاسر و روستای نشلج کاشان، اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم در شهرستان‌ها و مجموعه پارک ملت ملک‌شهر، مجموعه مسکونی شهید کشوری، مجموعه اداری امیرکبیر، استانداری، سپاه صاحب‌الزمان(عج)، اردوگاه شهدای درچه، مجموعه منازل مسکونی پادگان شهید وطن‌پور و ستاد گروه موشکی ۱۵ خرداد در اصفهان نقاط تدفین شهدا خواهد بود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه شهدای گمنام با حضور خود مأموریت خود را تکمیل می‌کنند، تأکید کرد: شهدا مواقعی در شهرها حضور پیدا می‌کنند که نیازمند حضور آن‌ها هستیم و در این راستا پس از چندین ماه فتنه‌گری فتنه‌گران و تلاش برای شکست مقاومت مردم، شهدا همزمان با شهادت حضرت زهرا، ۹ دی، سالگرد حاج قاسم و وفات حضرت ام‌البنین حضور خواهند داشت. 

وی با تأکید بر اینکه حضور شهدای گمنام در هر ۴ بازه زمانی با محوریت جهاد تبیین برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: در مدارس یک راوی دفاع مقدس و یک مداح همراه با شهدا حضور دارند. 

رضایی در خصوص حضور شهدا در دانشگاه‌ها عنوان کرد: با همکاری بسیج دانشجویی ۱۵ برنامه در سطح دانشگاه‌های شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده و در ادامه با حضور شهدای گمنام در شهرستان‌ها، شهدا در دانشگاه‌های سطح استان نیز حضور پیدا خواهند کرد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با تأکید بر اهمیت الگو قرار دادن شهدا برای نسل جوان گفت: اگر الگوی دانش‌آموزان و دانشجویان، افراد نالایق قرار بگیرند به کم کاری ما و دستگاه‌های متولی باز می‌گردد. 

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها