تئاتر در حالی وارد سرمای زمستان می‌شود که سالن‌های تئاتر گرم گرم هستند.
کد خبر: ۱۳۹۱۷۷۷

مجموعه تئاتر شهر در این ایام میزبان چهار نمایش است. در تالار اصلی این مجموعه نمایش هتل ریتاج به نمایش درمی‌آید؛ نمایشی که به نویسندگی و کارگردانی حمید حرا همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) از جمعه ۲۵ آذر روی صحنه رفت.

«بهرام به روایت هفت پیکر» به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی از ۲۸ آذر در تالار چهارسو اجرای خود را آغاز کرده است. داستان این نمایش حکایت بهرام شاه ایران و عاشقانه او بر دختران هفت گنبد و هفت حکایت آن هفت پیکر برای بهرام است. نمایش «رستم و سهراب» نوشته داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا حسن‌خانی نیز از ۲۰ آذر ساعت ۱۹و۳۰ دقیقه در کارگاه نمایش این مجموعه روی صحنه است.

سرآغاز داستان این نمایش از علاقه‌مند شدن رستم به دختر شاه سمنگان ( تهمینه) شروع و تا مرگ سهراب ادامه می‌یابد.

نمایش «هزار باده هزار باد در هزاره‌های شب تو بر تو» به نویسندگی محمدرضا اصلانی و کارگردانی یاسمین عباسی، تازه‌ترین اثر تئاتر شهر است که از روز اول دی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

همچنین نمایش «عبدالرضا» به کارگردانی هومن رهنمون و با بازی سیروس کهوری‌نژاد در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز به کار کرد. داستان این نمایش درباره وضعیت خرمشهر در روزهای آغاز جنگ است.

نمایش «پیکرتراشی» به نویسندگی حسن برزگر و کارگردانی پریسا محمدی، دیگر نمایش تماشاخانه‌های دولتی است که در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی میزبان مخاطبان است. داستان نمایش درباره تعدادی انسان است که تصمیم می‌گیرند بدن و جسم خسته خود را تغییر دهند.

۴ نمایش در پردیس شهرزاد

پردیس تئاتر شهرزاد در این ایام میزبان چهار نمایش است. «پرده‌خانه» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی گلاب آدینه تا ۷ دی در سالن شماره ۲، نمایش «قلندرو» نوشته علی محمدنژاد و هانیه بهاری و کارگردانی امیرعلی‌ابراهیمی از ساعت‌۱۸ در سالن شماره۳، نمایش «کافی‌شاپی‌ها» اثر ویکتور فون پیله با ترجمه بهبود بهلولی و کار مجید علم‌بیگی از ساعت ۱۹و۱۵ دقیقه در سالن شماره‌۳ روی صحنه هستند. «پنجری» اثر فردریک دورنمات، عنوان تازه‌ترین نمایش پردیس شهرزاد است که احسان ناجی از اول دی آن را روی صحنه می‌برد.

سایر نمایش‌های تماشاخانه‌های خصوصی

«لارو» و «پزشک نازنین»، دو نمایشی هستند که در نوفل لوشاتو روی صحنه می‌روند. لارو، عنوان نمایشی به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سینا صفوی‌فر است و داستان آن درباره شرکتی است که در حوزه پاک کردن خاطرات تلخ فعال است.

نیما هاشمی نیز از ابتدای دی، نمایش پزشک نازنین، اثر نیل سایون را در این تماشاخانه روی صحنه می‌آورد.

تماشاخانه سیمرغ نیز این روزها میزبان آخرین نوار کراپ به کارگردانی مرتضی فرهادی نیاست. مهراد ‌وظیفه، پریسا ‌مشرقی ‌نیا و علی صابونچی بازیگرانی هستند که در آخرین نوار کراپ نمایشنامه‌ ابزرد ساموئل بکت بازی می‌کنند.

۲ نمایش برای کودک و نوجوان

دو نمایش «شاهزاده خانم و کلاغ‌های تاج طلا» و «کوزه عسل» نیز برای علاقه‌مندان به حوزه کودک و نوجوان پیشنهاد می‌شود. نمایش «شاهزاده خانم و کلاغ‌های تاج طلا» نوشته و کار پویا شش پری ویژه در تالار هنر و نمایش «کوزه عسل» به نویسندگی و کارگردانی سینا نورایی در پردیس سپند روی صحنه هستند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها