اگر نگاهی به آمار بیندازیم به طور سالیانه، مسافران زیادی وجود دارند که سفر با قطار را برای مسافرت‌های خود انتخاب می‌کنند و این روش حمل و نقل را جزو امن‌ترین روش‌ها می‌دانند.
اگر نگاهی به آمار بیندازیم به طور سالیانه، مسافران زیادی وجود دارند که سفر با قطار را برای مسافرت‌های خود انتخاب می‌کنند و این روش حمل و نقل را جزو امن‌ترین روش‌ها می‌دانند.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۷۵

البته به معنای واقعی؛ قطار جزو امن‌ترین و راحت‌ترین روش‌های حمل و نقل مسافر است. زیرا با تجربه سفر ریلی دیگر نگران حوادث جاده‌ای و یا سوانح هوایی نیستید.

به راحتی پایتان را پا می‌اندازید و در حالی که استکان چای در دست دارید به زیبایی‌های بیرون از پنجره می‌نگرید. نباید از حق گذشت که با خرید بلیط هواپیما نیز آسایش بیشتری را در مدت زمان کم تجربه می‌کنید اما اگر از ارتفاع می‌ترسید بهترین راه برای شما خرید بلیط قطار است.

همان‌طور که می‌دانید برای تهیه بلیط قطار یا هر نوع بلیط دیگری دو راه پیش رو دارید که شامل خرید حضوری و خرید اینترنتی می‌شود. در این مقاله قصد داریم که مزیت‌های خرید اینترنتی بلیط قطار را نسبت به خرید حضوری آن بررسی کرده و در اختیار شما قرار دهیم. اگر برای تعطیلات پیش رو قصد سفر کرده‌اید این یادداشت از سفرمارکت را از دست ندهید.

خرید اینترنتی بلیط قطار یعنی صرفه جویی در زمان

تصور کنید در پایتخت زندگی می‌کنید و روزانه باید برای رفت و آمد به محل کارتان ساعاتی را در مسیر باشید. مسیری که با یک تلنگر کوچک به سادگی تبدیل به یک گره واقعی شده و ترافیک سنگینی را ایجاد می‌کند. حال اگر بخواهید در این وضعیت خودتان را به یک آژانس مسافربری برسانید و یا تصمیم بگیرید که بلیط خود را از راه آهن تهیه کنید علاوه بر ترافیک‌های کسالت بار مسیر، باید در آن محل نیز معطل شوید تا نوبت‌تان شود. این در صورتی است که می‌توانید با کمتر از پانزده دقیقه زمان صفحه Safarmarket.com را باز کنید و از زبانه سمت راست بلیط قطار را انتخاب کنید. سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا حد قابل توجهی از هدر رفت زمانتان جلوگیری کرده و به تایم استراحتتان اضافه کنید. پس از انتخاب کادر بلیط قطار می‌توانید با مشخص کردن مبدا و مقصد، تعداد نفرات و تاریخ شروع سفرتان به لیستی بلند بالا از قطارهای فعال در آن مسیر دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن می‌توانید اقامتگاهتان را نیز از قبل شروع سفر پیدا کرده و واحد مورد نظرتان را رزرو کنید. این گونه می‌توانید یک سفر ایده آل و بدون زمان پرتی تجربه کنید.

 

مشاهده قیمت بلیط های قطار در سفرمارکت

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره شد در سایت سفرمارکت این امکان را دارید که قطارهای فعال در مبدا و مقصد خود را با تمام مشخصات و قیمتشان ببینید و هر کدام که به دلخواهتان نزدیک‌تر بود برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. اگر بخواهید این شرایط را در خریدهای حضوری بلیط قطار انجام دهید باید بدانید که اپراتورهایی که در پشت باجه نشسته‌اند آن قدری حوصله و زمان ندارند که چندین نمونه قیمت را به شما معرفی کنند تا شما طبق بودجه‌تان تصمیم به خرید بگیرید. آن‌ها نهایت کاری که می‌توانند بکنند این است که در محدوده زمانی که مشخص کرده‌اید یک بلیط قطار برای شما رزرو کند البته بعد از این که تایید را از شما می‌گیرد! خوب است بدانید در رزرو بلیط قطار آنلاین می‌توانید تصویر قطار مورد نظر، خدمات ارائه شده در قطار و تمام مواردی که روی سفر تاثیر گذار است را مشاهده کنید. علاوه بر آن می‌توانید کوپه را برای هر تاریخی که می‌خواهید رزرو کنید. البته که این کوپه را در خرید حضوری هم می‌توان انتخاب کرد اما در آن صورت باید طبق یک شرایط و ضوابطی (موجود بودن یا عدم موجودی در تاریخ معین شده) آن را تهیه کنید در غیر این صورت کوپه دربستی به شما تعلق نمی‌گیرد.

 

مزیت‌های خرید اینترنتی بلیط قطار

اطلاع از تخفیفات بلیط قطار با نصب اپلیکیشن سفرمارکت

اگر با رابط کاربری تلفن‌های همراه رابطه بهتری داشته باشید نصب اپلیکیشن سفرمارکت در فضای اندرویدی یا IOS می‌تواند در هر لحظه کمک حالتان باشد. مثلا می‌توانید در کمترین زمان به لیست قیمت بلیط هواپیما یا بلیط قطار و یا حتی مشخصات هتل و اقامتگاه دسترسی داشته باشید. در کنار آن می‌توانید از مقاله‌های منتشر شده در قسمت بلاگ از اطلاعات مفید آن بهره ببرید. اما بهترین جای ماجرا اطلاع از تخفیفات است. با نصب اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید از جشنواره‌ها و تخفیفات مطلع شده و با وارد کردن کد تخفیف بهای بلیط کمتری بپردازید. برای دانلود اپلکیشن می‌توانید به آدرس Safarmarket.com مراجعه کرده و این اپ را در موبایل خود نصب کنید.

 

با خرید اینترنتی از تمامی توقف‌های قطار مطلع خواهید شد

در سفر با قطار احتمالا به این موضوع برخورده‌اید که در ایستگاه‌های مختلفی قطار می‌ایستد و حسابی معطلتان می‌کند. اما باید بدانید که با خرید اینترنتی بلیط قطار می‌توانید از تمامی توقف‌های قطار مطلع شوید. به عنوان مثال قطار تهران مشهد باید از چندین شهر و ایستگاه گذر کنید. این قطار در تمام این ایستگاه‌ها می‌ایستد تا مسافرانی را پیاده و سوار کند. اگر با اینترنت و به صورت غیر حضوری بلیطتان را تهیه کرده باشید می‌توانید از زمان این توقف‌ها آگاهی داشته باشید و حتی بلیط سریع السیری را انتخاب کنید که فقط در ۲ یا ۳ ایستگاه توقف داشته باشد. اما باید بدانید با تهیه بلیط حضوری قطار تنها خودتان را کلافه و خسته می‌کنید. بعضی از قطارها نیز وجود دارند که هر یک ساعت در ایستگاه می‌ایستند و یک ربعی توقف دارند. تصور کنید راه ۱۰ ساعته برایتان تبدیل به ۱۳ ساعت خواهد شد. پس سعی کنید بلیط قطار رجا یا هر بلیط قطار دیگری را به صورت اینترنتی بخرید تا برای هر چیزی آماده باشید. به این ترتیب تحمل هر چیزی برایتان راحت‌تر است. مثلا اگر بدانید که قرار است قطار در چندین ایستگاه بایستد؛ همراه خود کتاب یا بازی‌های فکری ببرید تا هم خود را سرگرم کنید هم گذر زمان را برای عزیزانتان راحت‌تر کنید.

 

مزیت‌های خرید اینترنتی بلیط قطار

استرداد بلیط لغو شده به صورت آنلاین

به طور معمول ممکن است پیش بیاید که از خرید بلیط قطار منصرف شده‌اید و قرار است بلیط را لغو کنید. در حالت عادی اگر به صورت حضوری بلیط را خریده باشید مجبورید که تا راه آهن و یا آژانس‌های مسافربری بروید و بلیطتان را کنسل کنید. این رفت و آمد اضافه به جز هدر رفت وقت و زمان هیچ فایده دیگری برای شما ندارد و طبق قانون چند درصد از هزینه‌ای که برای بلیط پرداخت کرده‌اید کم شده و بقیه به شما عودت داده می‌شود. اما حالا تصور کنید که بلیط قطار را به صورت اینترنتی خریداری کرده‌اید و پس از مدتی قصد لغو آن را دارید. برعکس مورد قبل که لازم به مراجعه حضوری بود؛ در این روش نیازی که رفت و آمد نیست و فقط لازم است سایت را باز کنید و می‌توانید به سادگی بلیطتان را لغو کرده و پس از کسر جریمه کنسلی، منتظر واریز مبلغ به حسابتان باشید. این استرداد در راحت‌ترین شکل خود به جیب شما برمی‌‌گردد. به طور کلی خرید اینترنتی بلیط قطار مزیت‌های فراوانی نسبت به خرید حضوری دارد که ریز به ریز را برای شما بازگو کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها