در یک سال گذشته به معنای واقعی کلمه، شهروندان به عرصه فرهنگ ورود پیدا کردند و شهرداری اصفهان سعی کرد به عنوان سیاست‌گذار، تسهیل‌گر، پشتیبان و شتاب‌دهنده فعالیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ شناخته شود.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۲۶
جام جم آنلاین اصفهان؛ در دوره جدید مدیریت شهری و در یک سال گذشته اولویت در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر مبنای «مردم‌سپاری اجتماعی» بود؛ البته این مفهوم با پیمانکارسپاری تفاوت دارد.

در یک سال گذشته به معنای واقعی کلمه، مردم به عرصه فرهنگ ورود پیدا کردند و مجموعه‌های مردمی از هر طیف و با هر ذائقه در حیطه‌های مختلف فرهنگی، نقش‌آفرینی جدی داشتند. شهرداری اصفهان نیز سعی کرد بیش از اینکه نقش بازیگر اصلی را داشته باشد به عنوان سیاست‌گذار، تسهیل‌گر، پشتیبان و شتاب‌دهنده فعالیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ شناخته شود مگر در حوزه‌های مورد نیاز که در یک سال گذشته به شکل جدی به آن ورود پیدا کرده است.

همچنین در حوزه فرهنگ شهروندی تلاش شد به شکل مویرگی به محلات پرداخته شود و برنامه‌های مختلفی در آن‌ها اجرا شود که تمرکززدایی دستاورد ویژه این الگو بود. بنابراین اتفاق اساسی که یک سال گذشته رقم خورد این بود که سعی شد مراکز فرهنگی، مساجد و هیئت‌ها نقش فعال‌تری در حوزه‌های فرهنگی، رفع آسیب‌های اجتماعی و تعظیم شعائر داشته باشند و تبدیل شدن مسجد به قطب اصلی و محور محلات یکی از رویکردهای مهم شهرداری اصفهان در این دوره بود.

پاسداری از هویت و شخصیت اصفهان، توانمندسازی تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، استعدادسنجی، آموزش و توانمندسازی شهروندان، بالا بردن سبد مصرف هنری خانواده‌ها، خانواده‌محوری و ارتقای روابط خانوادگی در حوزه مسائل اجتماعی، توسعه ورزش همگانی با ارتقای سرانه‌های ورزشی، تمرکز در حوزه نرم‌افزاری گردشگری در دل محلات و سایر رویکردهای کلان شهرداری اصفهان در یک سال گذشته در حیطه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بوده است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها