سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا بهبود سئو سایت است.
کد خبر: ۱۳۹۱۴۰۳

سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی وب‌سایت از طریق جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو صورت می‌گیرد که افزایش بازدید سایت را به دنبال دارد. بهینه‌سازی موتور جستجو فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت شما است تا در رتبه‌های خوبی قرار بگیرد. فرایند سئو نیاز به صبر دارد چون با گذشت زمان درصورتی‌که فاکتورهای لازم، رعایت شود می‌توان به نتیجه خوبی رسید.


اهمیت سئو در سایت برای کسب و کارهای کوچک


اگر شما به تازگی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و یک وب‌سایت نیز برای  کسب‌وکار خود ایجاد کرده‌اید، احتمالا با خود فکر می‌کنید که با ایجاد وب‌سایت نیاز به کار دیگری نیست جز اینکه منتظر بمانید تا مردم از سایت شما دیدن کنند. اما این اصلا تصمیم درستی نیست و اگر اینگونه فکر می‌کنید به‌طور حتم از تاثیر سئو بر کسب‌وکارهای کوچک غافل هستید. به‌عنوان‌مثال حتما باید برای بازاریابی محتوا، تکمیل اطلاعات و بهبود سئو سایت خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.


برخی از افراد فکر می‌کنند که سئو سایت فقط برای شرکت‌های بزرگ ضروری است اما این موضوع برای کسب‌وکارهای کوچک هم امری حیاتی است. شما نیاز دارید که وب‌سایت خود را در معرض دید قرار دهید در غیر اینصورت رقبای شما در بالای نتایج جستجو قرار خواهند گرفت و نام کسب‌وکار کوچک شما در زیر نام رقبایتان در نتایج جستجو می‌آید. هر روز حدود ۱۴۰ هزار وب‌سایت جدید ایجاد می‌شوند و شما با در نظر گرفتن این عدد عظیم می‌توانید به‌راحتی اهمیت ترافیکی که ممکن است سایت شما داشته باشد را درک کنید.


دو روش اثربخش و مهم برای بهبود سئو سایت


روش‌هایی وجود دارند که برای کامل کردن استراتژی سئوی سایت به آنها نیاز دارید. با تجزیه استراتژی و فکر کردن در مورد سئو، سازماندهی و اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی بسیار ساده‌تر خواهد بود.


در ادامه به معرفی دو روش اساسی برای بهبود سئو سایت می‌پردازیم :


1.بازاریابی محتوایی، روشی تاثیرگذار اما کم هزینه


بخش مهمی از هر استراتژی سئو، ایجاد محتوای با ارزش و مفید است. به‌بیان‌دیگر، اگر شما بتوانید مطالب خوبی درباره موضوعات خاص، ایجاد کنید و بهتر از دیگران عمل کنید، گوگل به شما رتبه بالاتری را در جست‌وجوها اختصاص می‌دهد. یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سئوی یک وب‌سایت، تولید محتوای مناسب برای مخاطبی است که در حال جست‌وجوی عبارتی در گوگل می‌باشد. هرچه محتوای شما غنی‌تر باشد و مخاطب بتواند از آن بهره بیشتری ببرد، جایگاه شما در گوگل بالاتر خواهد شد. 


شناخت کلمات کلیدی، یکی از عوامل موثر بر سئو سایت در بازاریابی محتوا


در تولید محتوا برای سئو، شما به واژه‌ها، کلمات کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و ... نیاز دارید. به‌عبارت دیگر، سئو یعنی کلمات کلیدی، و بازاریابی محتوا یعنی استفاده از این کلمات کلیدی.


کلمات کلیدی، تحقیق در مورد آنها، بهینه‌سازی آنها و دنبال کردن این کلمات مهم، سئو را تشکیل می‌دهد. 


در واقع در این روش، یافتن بهترین کلمات کلیدی و تولید محتوای هدفمند در مورد کلمه کلیدی مورد نظر و استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر در همه مکان‌های مناسب مانند عنوان اصلی،‌ توضیح متا، آدرس URL، توضیح alt تصاویر و تگ عنوان، استراتژی اصلی محسوب می‌شود.


بازاریابی محتوا نه تنها برای جذب مشتریان بالقوه بسیار عالیست، بلکه مقرون به صرفه نیز می‌باشد. اگرچه بازاریابی محتوا حدود 62% کمتر از روش‌های بازاریابی سنتی هزینه دارد، اما حدود سه برابر بیشتر به فرآیند جذب مشتری کمک می‌کند. مقرون به صرفه بودن بازاریابی محتوا، این فرآیند را برای مشاغل کوچک که می‌خواهند بیشترین میزان بودجه خود را صرف سئو کنند، بسیار مناسب است، اما باید دانست برای حصول نتیجه به صبر و حوصله نیاز است.


2. سئوی خارجی، روشی با بازدهی سریعتر ولی هزینه بیشتر


سئو خارجی سایت چیست؟ سئو خارجی شامل فعالیت‌هایی است که در خارج از وب‌سایت انجام می‌شود و هدف آن تلاش برای افزایش رتبه سایت در موتور جستجو است. اقدامات معمول سئو خارجی شامل ایجاد بک‌لینک، رپورتاژ آگهی، تشویق به جستجوی نام برند و افزایش تعامل و اشتراک در شبکه‌های اجتماعی است.


به‌عبارت دیگر سئو خارجی شامل تمام مواردی است که شما در سایت خود انجام می‌دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را معتبر ببینند. حجم زیادی از لینک‌هایی که از سایت‌های معتبر به سایت شما داده می‌شود، به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایت شما دارای ارزش و اعتبار است.


سئو خارجی شامل چه فعالیت‌هایی می‌شود؟


پس از توضیح اینکه سئو آف پیج چیست، فعالیت‌های مختلفی را که باید انجام دهید تا شانس خود را برای رتبه‌بندی خوب در SERPهای گوگل افزایش دهید، توضیح خواهیم داد. در اینجا به معرفی برخی از فعالیت‌های مهم سئو خارجی می‌پردازیم:

  • لینک سازی
  • قلب سئو خارجی
  • خرید بک‌لینک
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئو خارجی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • فروم‌ها و سایت‌های پرسش و پاسخ
  • بهبود سئو خارجی و وبلاگ‌نویسی به صورت مهمان
  • بوکمارک کردن
  • رپورتاژ آگهی


مزایای استفاده از سئو و بهینه سازی سایت

 

بهبود سئو سایت؛ با 2 روش سرعتی و استقامتی!


نزدیک به 60٪ از کل ترافیک در وب مربوط به جستجوی گوگل می‌شود و اگر ترافیک سایر موتورهای جستجو مانند بینگ، یاهو و … را نیز اضافه کنید، 70.6٪ کل ترافیک از موتورهای جستجو سرچشمه می‌گیرد و باقی ترافیک وب، از منابعی مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و سئو خارجی می‌آید.


اما سئو کردن سایت چه مزایایی دارد؟


1. افزایش ترافیک سایت، نتیجه بالا بردن سئو سایت
هر چه محتوا در صفحه نتایج موتور جستجو در جایگاه‌های اول نمایش داده شود، ورودی بیشتری دریافت خواهد کرد و درنتیجه کلیک و ترافیک آن افزایش خواهد یافت.


2. افزایش نرخ کلیک از مزایای اصلی سئو


هر چه رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو بالاتر باشد،‌ نرخ کلیک(CTR) محتوای شما بیشتر می‌شود. در موتور جستجوی گوگل، نرخ کلیک رتبه‌های اول تا سوم نتایج جستجو، به ترتیب ۳۱.۷۳٪، ۲۴.۷۱٪ و ۱۸.۶۶٪  که حدود ۷۵ درصد کل نرخ کلیک صفحه اول است.


3. افزایش اعتبار برند با بهبود سئو سایت


پیاده‌سازی سئو قوی و با کیفیت در وب‌سایت می‌تواند اعتبار برند را بالا ببرد و بر دیگر اقدامات بازاریابی تاثیرگذار باشد. اگر رتبه اول تا سوم را در نتایج داشته باشید، به مشتریانتان نشان داده‌اید که از بازیگران اصلی صنعت هستید. همچنین این امر می‌تواند نشان دهنده معروف بودن سایت شما باشد و به این دلیل بسیاری از کاربران به دنبال نتایج در سایت شما بوده‌اند.


۴. سئو، به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت


همانطور که شما برای رسیدن به رتبه‌های بالا زمان صرف می‌کنید، افت رتبه نیز زمان‌بر است. بنابراین سئو استراتژی بازاریابی بلند مدت است. اگر الگوریتم گوگل تغییر نکند یا سایر رقبا استراتژی سئوی خود را تغییر ندهند، پایین آوردن شما از نتایج جستجو آسان نیست.


آموزش بهبود سئو سایت در کالج تپسل

بهبود سئو سایت؛ با 2 روش سرعتی و استقامتی!


در این مقاله به‌طور کامل درباره بهبود سئو سایت صحبت کردیم. با مراجعه به کالج تپسل، به طور رایگان به یادگیری سئو پرداخته و با مفاهیم اصلی و تکنیک‌های سئو آشنا شوید و استراتژی‎های لازم برای سئو کردن سایت را بشناسید تا ترافیک با کیفیت سایت خود را افزایش دهید.


شما می‌توانید با شماره 91090986(021) به صورت مستقیم با تیم پشتیبانی ما یا 5-88206893 (داخلی 434 و 435) در ارتباط باشید و همچنین می‌توانید از طریق ایمیل Support@tapsell.ir و College@tapsell.ir یا تلگرام پشتیبانی (tapsell_support@) پیام خود را برای ما ارسال کنید.


منتظر ارتباط شما هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها