گوگل سالیان زیادی است که در عرصه دیجیتال فعالیت دارد، مهم‌ترین نکته تبلیغات گوگل اهمیت به رضایت کاربران است. این پلتفرم همیشه به دنبال آن بوده تا بهترین خدمات را به بازاریاب‌ها ارائه دهد. در نظر داشته باشد که تبلیغات خوب و کاربردی علاوه بر تأمین منافع برندها، کاربران گوگل را هم راضی نگه خواهد داشت. گوگل پلتفرمی است که مدام در حال بروزرسانی است به همین دلیل کمتر تبلیغات اشتباه یا بی کیفیت را در آن پیدا می‌کنید.
کد خبر: ۱۳۹۵۳۲۷

 

گزارش کیان تجارت از تغییرات تبلیغات گوگل در 2023

 

همچنین الگوریتم و شیوه‌ی کار گوگل ادز هرساله دستخوش تغییر می‌شود؛ زیرا گوگل از کلیشه‌ای شدن و عملکرد تکراری بیزار است. همین مسئله نیز موجب می‌شود تا مشتریان خود را به خوبی حفظ کند و همچنین محیطی امن برای تبلیغات باشد.


در سال جدید میلادی تبلیغات گوگل دستخوش تغییراتی شده تا سال جدید را متفاوت آغاز کند. البته کاربران عادی به این تغییرات چندان اهمیتی نمی‌دهند، زیرا آنها با محتوای دلخواه خود سروکار دارند. اما در مقابل بازاریاب‌ها باید کاملاً محتاط عمل کنند زیرا کوچکترین تغییر می‌تواند در سود و زیان کسب و کار آن‌ها تأثیر داشته باشد. ما قصد داریم در این رپرتاژ سری به تبلیغات گوگل و تغییرات نسخه سال 2023 آن بزنیم.


تغییرات گوگل ادز: راهنمایی برای بازاریابی در سال 2023


افزایش هزینه لیدها (Leads)


طراحی لید از الزامات بازاریابی در دنیای دیجیتال امروز است. لیدها به شما این امکان را می‌دهند تا روی مخاطب هدف با محتوایی کاملاً جذاب تاثیر بگذارید. این قضیه مهم است زیرا گوگل اصلا با محتوای بی کیفیت ارتباط برقرار نمی‌کند، پس هیچ چاره‌ای به غیر از طراحی لیدهای حرفه ای وجود ندارد.


بحران مالی در اقتصاد جهانی موجب شد تا در سال جدید با هزینه گزاف طراحی لید در گوگل ادز روبه‌رو شویم. Word Stream گزارش داده که هزینه طراحی لید در گوگل ادز بین 54 تا 134 درصد افزایش خواهد یافت؛ البته این تغییر قیمت در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتد. برای مثال، عرصه سرگرمی با بیشترین تورم روبه‌رو خواهد بود، وپس از آن نیز حوزه‌هایی نظیر اخبار یا صنعت گردشگری در رتبه‌های بعدی جای دارند. الگوریتم گوگل در این باره بسیار باهوش عمل کرده است؛ در واقع هزینه طراحی و بارگذاری لید تبلیغاتی در حوزه هایی که کاربران به نسبت کمتری در آن حضور دارند و هیچ وقت جزو ترندهای داغ نیست، به مراتب کمتر از بخش‌های پرطرفدار آن است. چنانچه که در حوزه پرطرفداری مثل ورزش فعالیت دارید، باید بودجه بیشتری برای طراحی لید در طول سال 2023 بپردازید.

 

گزارش کیان تجارت از تغییرات تبلیغات گوگل در 2023
الگوهای تبلیغاتی بروز در بخش گردشگری و مالی


دو سال اخیر در جای جای جهان سال‌های پر نوسان و نامتعادلی بود، به همین دلیل کسب و کارهایی که از بحران های دو سال اخیر جان سالم به در برده اند، اوضاع مالی متعادلی ندارند. بخش زیادی از این کسادی بخاطر بحران کرونا بوده که خیلی از برندها را کاملا از بازار محو کرد و باقی نیز برای بقا می‌جنگند. در این میان آپدیت‌های گوگل ادز نیز بیشتر یادآوری تلخی ایام است. در واقع حالا که کمی اوضاع بحرانی کرونا فروکش کرده، گوگل به یاد جبران اشتباهاتش در دوران پاندمی افتاده است. البته که گوگل نیز به دنبال جبران مافات است.


یکی از جدیدترین بروزرسانی‌های تبلیغات گوگل برای سال 2023 به تبلیغات «اتومبیل» اختصاص یافته است. سیستم هوشمند گوگل از خیلی وقت پیش توانایی تشخیص حضور کاربران در خودرو یا وسایل حمل و نقل عمومی را دارا شده است. با این اواف چنانچه که در حال رانندگی باشید و از سرویس‌های گوگل استفاده کنید، تبلیغاتی کاملا متفاوت با کاربران عادی مشاهده خواهید کرد. می‌توان گفت گوگل به دنبال جبران بخشی از خسارت‌های کلان برندها در طول سال‌های اخیر است. این کار برای کسب و کارهای حوزه گردشگری معنای کاملاً متفاوتی دارد؛ در واقع آنها می‌توانند بدون نیاز به اطلاعات پیچیده آن دسته از کاربرانی که در حین گشت و گذار هستند را پیدا کنند.


ارائه تبلیغات در گوگل در حوزه گردشگری هنوز با جزئیات رو نشده، اما این پروژه می‌تواند اقدام موثری برای کمک به موسسات مالی نیز باشد. به دنبال تبلیغات گردشگری،  کسانی که در حوزه‌های مالی جستجو می‌کردند تبلیغات مالی بیشتری را می‌بینند. این کار به موسسه‌های مالی در جهت پیدا کردن موارد سرمایه گذاری و گردش مالی بیشتر کمک می‌کند.


اما مهم‌ترین نکته درباره تبلیغات در این حوزه‌ها این است که هزینه ثبت تبلیغات در دو الگوی جدید خیلی کمتر از نمونه‌های مشابه خواهد شد. به همین علت نیز چشم امید بسیاری از کسب و کارها به این الگوی تازه تبلیغاتی است.


ورود به دوران جدید با تحول در تبلیغات متنی


از گذشته تاکنون تبلیغات متنی از جمله مهمترین ابزار برای اثرگذاری برندها بر روی مشتریان بود. از هنگامی که گوگل شروع به کار کرد، تبلیغات متنی یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای بازاریاب‌ها شناخته شد. اما در حال حاضر بسیاری از برندها دیگر در موقعیت مناسبی برای اثرگذاری بر روی مشتریان نیستند؛ زیرا ابزارهای گوگل برای تبلیغات متنی دیگر نمی‌تواند به نیاز آن‌ها پاسخ دهد. در این میان گوگل درسال 2023 برنامه کاملا متفاوتی دارد.بمنابر برنامه جدید گوگل بیزینس‌ها می توانند تبلیغات متنی خود را در شکلی تازه طراحی کنند.


به بیانی دیگر تبلیغات متنی در گوگل دیگر به پایان رسیده است. بر این اساس گوگل در سال جدید دیگر از تبلیغات متنی به شیوه گذشته پشتیبانی نمی‌کند.


در واقع این تبلیغات به صورت واکنشگرا(Responsive Search Ad) جایگزین شیوه‌های قدیمی خواهند شد. در این الگو بازاریاب‌ها با آماده کردن چندین نمونه مختلف به جای یک تبلیغ متنی صرف در محتواهای خود تنوع ایجاد می‌کنند. به این ترتیب گوگل در زمان مناسب و با توجه به واکنش کاربران یکی از گزینه‌های تبلیغاتی از قبل آماده شده را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. بدین ترتیب شخصی سازی تبلیغات متنی وارد دور جدیدی شده و دیگر از نارضایتی کاربران بابت تبلیغات گوگل نیز خبری نخواهد بود. 


ادامه تغییرات در کمپین های محلی و خرید: تغییرات بی‌پایان


آپدیت جدید گوگل ادز در تبلیغات محلی خواهد بود. از مدت ها قبل گوگل حساب برندهای بزرگ را از کسب و کارهای کوچک جدا کرده است؛ به این معنا که دیگر خبری از تبلیغات کسب و کارهای کوچک در نتایج بین المللی نخواهد بود. اما در ازای آن این بیزینس‌ها می‌توانند  در بازارهای کوچک طرح تبلیغاتشان را علنی کنند. این شخصی سازی حرفه‌ای علاوه بر تأمین رضایت بیشتر مشتریان هزینه بازاریابی برندها را نیز به شدت کاهش می‌دهد. 


ویرایش سریع تر ویدئوها: رقابت با تیک تاک


بسیاری از کاربران بخاطر امکانات ویرایشی سریع و در لحظه تیک تاک شگفت‌زده‌اند؛ چراکه در باقی پلتفرم‌ها این امکانات موجود چ نیست. به همین دلیل نیز مدیران گوگل خیلی زود بر آن شدند تا به اوضاع پلتفرم سر و دستی بکشند. بنابراین از سال آینده دیگر پیچ و خم زیادی برای استفاده از خدمات گوگل در زمین ویرایش ویدئو وجود نخواهد داشت. این خبر می‌تواند موجب بازاریاب‌های فعال در یوتیوب را خوشحال کند.

گزارش کیان تجارت از تغییرات تبلیغات گوگل در 2023


گوگل ادز در سال 2023


گوگل ادز نیز متناسب با رسم سال با ایجاد تغییراتی به دنبال نتایج بهتر است. بنابراین بازاریاب‌ها و کاربران باید انتظار تغییرات نسبتاً زیادی در سال جدید داشته باشند. ما در این بررسی تنها برخی از این تغییرات را لحاظ کردیم. اگر شما هم دوست دارید سال 2023 را با شکلی تازه شروع کنید، نکات مورد بحث را در اولویت کارتان قرار دهید تا بتوانید نتیجه‌ای درخور دریافت کنید. تبلیغات گوگل کیان تجارت با رویکردی جدید به تبلیغات در سال جدید آماده خدمت رسانی به بیزینس های مختلف می باشد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها