رییس دادگستری شهرستان جیرفت خبرداد:

رهایی 5نفر از قصاص با گذشت اولیای دم در جیرفت

رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون ۵ محکوم به قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۷۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛اصغر ستایی مختاری،در نشست کمیته صلح و سازش زندان جیرفت که با حضور قضات دادگستری،رئیس زندان و کارشناسان مربوطه در محل زندان جیرفت برگزار شد،بیان کرد:تلاش و پیگیری های شورای حل اختلاف زندان جیرفت،با همکاری کمیته صلح و سازش اداره زندان در جلب رضایت تعداد زیادی از شکات پرونده های جرائم غیر عمد ومحکومیت مالی به ثمر نشست.

این مقام قضایی اظهار داشت:در این نشست تعداد ۱۳نفر از شکات و زندانیان جرایم مالی جیرفت دور یک میز نشستند و ۸ پرونده از این 13 پرونده به  صلح  و سازش ختم و زندانیان این پرونده ها آزاد شدند.
 
وی گفت:میزان رد مالی که باید توسط زندانیان فوق پرداخت می شد مبلغ ۲۶ میلیارد تومان بود که با گذشت شاکیان به مبلغ یک میلیارد و دویست و بیست میلیون تومان تقلیل پیدا کرد.

ستایی مختاری،به تلاش‌های شورای حل  ویژه زندان جیرفت در پرونده‌های مهم اشاره کردو گفت:از ابتدای سال تاکنون اجرای ۵ حکم قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و گذشت اولیای دم لغو شد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت:یکی از بارزترین نماد های صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف داخل زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می تواند موجب کاهش اطاله دادرسی،کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان شود.

وی اظهارداشت:مقوله بعدی آن است که بسیاری از زندانیان به دلیل عدم رد مال جزیی در حبس به سر می برند که واحد مددکاری زندان و شورای حل اختلاف در رابطه با کسب رضایت از شکات و آزادی زندانیان می توانند فعال تر باشند.

ستایی مختاری،ضمن تشکر از اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان و کمیته صلح و سازش و واحد مددکاری زندان اظهارکرد:نیمه نخست امسال با تلاش و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران۱۵ محکوم به زندان که در آستانه ورود به زندان بودند با گذشت شاکیان آزاد شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها