امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: در سفر استاندار تهران به شهرستان فیروزکوه، سه مسئله از جمله مسئله گرانی و مشکلات معیشتی در شهرستان فیروزکوه را مطرح کردم، که لازم است هم بر نظارت افزوده شود و هم تدابیری برای رفاه مردم اندیشیده شود.
کد خبر: ۱۳۹۱۰۷۹
به گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان، گفت: یکی از نکات مهمی که ما باید در سبک زندگی اسلامی، به آن توجه کنیم،‌ ترویج معنویت در محیط خانه است.

وی تصریح کرد: گاهی مسائل دنیوی آن قدر برای ما مهم میشود که اصلاً یادمان میرود که برای چه در این دنیا هستیم، هدف چیست؟

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: آیا برای این خلق شده ایم که چند صباحی در این دنیا زندگی کنیم، بخوریم و بیاشامیم؟ این که یک خلقت عبث و بی فایده است! قرآن میفرماید: أفحسبتم أنما خلقناکم عبثا و أنکم إلینا لاترجعون.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: برخی ها که در زندگی احساس پوچی و افسردگی میکنند، که به تعبیر شایع، بیماری قرن جدید، افسردگی است، به خاطر دوری از معنویت است؛ زیرا نیاز انسان به معنویت، یک نیاز فطری و ضروری است.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: برای ترویج معنویت در محیط خانه، باید برنامه ریزی کنیم؛ زیارت، شرکت در مجالس اهل بیت، حضور در مسجد، قرائت قرآن، ادعیه ، توسل در محیط خانه ولو چند دقیقه یک زیارت عاشورایی، یک صفحه قرآن، دعای دسته جمعی بسیار اثرگذار است.

وی اذعان داشت: فضای مجازی قابل حذف نیست، ولی باید حضور خود و فرزندان را در آن مدیریت کنیم.

حجت الاسلام حیدری در ادامه، در خطبه دوم، بیان داشت: همراهی چین با ادعای امارات درباره جزایر سه گانه، توسط دولت با قاطعیت پیگیری شد و نشان داد ایران اسلامی در دفاع از منافع ملّی، کوتاه نخواهد آمد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: تجمع دانشجویان انقلابی جلوی سفارت چین، نشان داد که دانشجویان انقلابی در دفاع از منافع ملّی، شرق و غرب برایشان یکسان است.

وی تصریح کرد: جریان غربگرا باید پاسخ بدهد آیا یکبار شده نسبت به خطاهای غرب و در دفاع از حقوق ملّت ایران، علیه غرب موضع‌گیری کنند؟ یا همیشه دنبال بزک کردن آمریکا و غرب هستند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: ناراحتی غربگراها به خاطر منافع ایران نیست، بلکه ناراحتی آنها از این است که رابطه چین و عربستان سعودی، یک شکست راهبردی برای آمریکاست.

حجت الاسلام حیدری گفت: در بی اعتباری کمیسیون مقام زن سازمان ملل، همین بس که عربستان سال ۲۰۱۷، زمانی که هنوز زنان حق رانندگی نداشتند، عضو آن شد.

وی اظهار داشت: آیا آمریکایی که یک سوم زندانیان زن دنیا را دارد، و طبق آمارهای بین المللی، آمار خشونت، تجاوز و خودکشی بالا دارد، مدافع مقام زن است؟!!!

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: به اعتراف مجله نیویورک تایمز، انقلاب اسلامی، در عرصه های مختلف ورزشی، علمی، پزشکی و… نقطه عطفی برای بانوان ایرانی بود؛ و اگر جمهوری اسلامی، بر مسئله حجاب و عفاف تأکید دارد، به خاطر حفظ کرامت زن است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه، گفت: در سفر استاندار تهران به شهرستان فیروزکوه، سه مسئله را مطرح کردم: ۱. مسئله گرانی و مشکلات معیشتی، که لازم است هم بر نظارت افزوده شود و هم تدابیری برای رفاه مردم اندیشیده شود.

امام جمعه فیروزکوه افزود: ۲. تحول انقلابی در برخی ادارات‌؛ زیرا مردم از دولت انقلابی انتظار دارند در بدنه و همه سطوح، به صورت انقلابی، کار مردم در کمترین زمان و بهترین نحو حل شود؛ ۳. مسئله روستای سله بن که قریب به بیست سال، مردم بلاتکلیف هستند و روستا دچار تنش است و لازم است دولت با یک حرکت انقلابی این مشکل را برطرف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها