امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: طبق آمارهای موجود، جمعیت کشور ما رو به سالمندی است و اگر چاره ای نشود، آینده هولناکی در انتظار است؛ امروز دغدغه مهم جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده، بحث مسکن است.
کد خبر: ۱۳۹۱۹۳۵
به گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته در فیروزکوه، گفت: مهمترین عامل برای تقویت ایمان و بندگی، ذکر خدا و توجه به نماز است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: تلاش بکنیم نماز خود را اول وقت، به جماعت، در مسجد و با حضور قلب بخوانیم.

وی تصریح کرد: در روایت حضرت زهرا سلام الله علیها، یکی از فلسفه های وجوب نماز، دوری از کبر و خود برتربینی ذکر شده است؛ اگر کسی ذره ای کبر در قلبش باشد، وارد بهشت نمی‌شود.

حجت الاسلام حیدری افزود: قضاوت درباره دیگران، عیب جویی کردن و ریختن آبروی دیگران، ریشه در کبر دارد.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: بر اساس روایات صحیح از شیعه و سنی، غضب و رضایت الهی در گرو رضایت حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ کسانی که به حضرت زهرا ظلم کردند و او را اندوهگین کردند، باید قیامت پاسخگو باشند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه اظهار داشت: یکی از مولفه های قدرت هر ملّت، نیروی انسانی جوان و بانشاط است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود، جمعیت کشور ما رو به سالمندی است و اگر چاره ای نشود، آینده هولناکی در انتظار است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: سالمندی جمعیت، در عرصه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… ضرر زیادی برای کشور و جامعه دارد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات مردم، گرانی مسکن و اجاره خانه است؛ امروز دغدغه مهم جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده، بحث مسکن است.

وی افزود: دولت محترم، علاوه بر چاره بلند مدت و ساخت مسکن مورد نیاز، باید چاره کوتاه مدت هم داشته باشد استفاده از الزامات قانونی برای کنترل بازار، پرداخت تسهیلات مناسب ودیعه و… هم لازم است.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: از صاحب خانه‌های گرامی درخواست دارم، با خدا معامله کنید، هوای مردم محروم و جوانان را داشته باشید؛ اگر ما به هم رحم کنیم، رحمت و برکت خدا هم شامل حال ما می‌شود.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: رئیس جمهور خبیث آذربایجان، با تکیه بر اسرائیل، دنبال قطع راه ارتباطی ایران از طریق دالان زنگزور است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: اولاً به او می‌گوییم گنده تر از تو هم نتوانستند به ملّت ایران ضربه بزنند، ثانیاً اسرائیل که بر او تکیه کردی، سست تر از خانه عنکبوت است و در حال نابودی است؛ ثالثاً بدان جوانان غیور این ملّت، در سپاه و ارتش، بیدار و هوشیار هستند و اجازه ضربه به منافع ملّت ایران را به کسی نخواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها