جواهرواقعی در قلب دفاع کرواسی
درباره یوشکو گواردیول، درخشان‌ترین ۲۰ساله جام۲۲

جواهرواقعی در قلب دفاع کرواسی

مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر

مودریچ؛ کرویف بالکان!

درخشش «لوکا مودریچ»، ستاره کروات در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورش تحسین بسیاری را برای او به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۳۹۰۶۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی کرواسی امشب در دیداری حساس در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی آرژانتین خواهد رفت تا تکلیف تیم صعود کننده به فینال این رقابت‌ها مشخص شود.

شاگردان لیونل اسکالونی به خوبی با خطری که به واسطه حضور مودریچ در ترکیب کرواسی آنها را تهدید خواهد کرد آشنا هستند و در عین حال احترام بسیاری نیز برای این بازیکن قائل هستند و می‌دانند که او با وجود سن بالایش به شکلی خستگی‌ناپذیر در زمین تلاش می‌کند و به دنبال موفقیت تاریخی دیگری است.

روزنامه معروف کلارین در آرژانتین با تمجید از عملکرد این بازیکن نوشت:« 10 سال در رئال مادرید، 16 سال در تیم ملی، 172 سانتیمتر از هوش خالص و 37 سال دانایی. شما نمی‌توانید بدون تمجید از لوکا مودریچ درباره تیم ملی کرواسی صحبت کنید. او در جام جهانی روسیه بهترین بازیکن این تورنمنت شد و در این جام جهانی نیز درست مانند تیم ملی کشورش در فهرست بازیکنان خاص قرار دارد.

مودریچ یا همان کرویف بالکان در واقع کاپیتان و روح تیم ملی کشورش است. لیونل مسی و هم تیمی‌هایش به خوبی او را می‌شناسند.

نه فقط از اسپانیا، بلکه از جام جهانی قبلی که این تیم موفق شد 0-3 برابر آرژانتین به پیروزی برسد. آنها در آن بازی یکی از قدرت‌های بنیادین خودشان را به تصویر کشیدند که همان تجربه است.

کرواسی بدون شکست قدم به دیدار نیمه نهایی خواهد گذاشت. آنها در گروه‌شان اول نشدند اما برابر ژاپن نمایش خوبی داشتند و توانستند برزیل را حذف کنند. حالا در مسیر رسیدن به فینال قرار دارند. آنها پس از دو بازی در وقت‌های اضافه به این دیدار می‌آیند.

میانگین سنی تیم آنها 29 سال است و مطمئنا خستگی نقش مهمی در این دیدار ایفا خواهد کرد. آنها باید برابر آرژانتین قرار بگیرند که از نظر فیزیکی بهتر است اما نباید فراموش کرد که این کرواسی است، تیمی که کسی در این تورنمنت روی آنها حساب نمی‌کرد اما حالا بار دیگر در نیمه نهایی است، برزیل را حذف کرده و هنوز شانس قهرمانی دارد و مودریچ را به عنوان رهبرش در زمین دارد.»

منبع: ورزش سه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها