مرد جوان که متهم به قتل پسرعمه همسرش است، در جلسه دادگاه مدعی شد، در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است.
کد خبر: ۱۳۹۰۶۳۷

به گزارش جام جم آنلاین ، تحقیقات جنایی در این پرونده از خرداد امسال و با گزارش مرگ مشکوک مردی جوان در بیمارستانی در شرق تهران آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، بهروز ۳۵ساله با ضربه چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود. در تحقیقات مشخص شد او در جریان درگیری با مردی به نام قاسم به قتل رسیده بود. قاسم پس از مجروح شدن بهروز، او را به بیمارستان انتقال داده بود. قاسم بازداشت شد و در تحقیقات گفت: «بهروز از دوستش طلبکار بود و فکر می‌کرد من طلبش را وصول کرده‌ام و به او نداده‌ام. آن روز با چاقو مقابل خانه‌مان آمد و با هم درگیر شدیم. ضربه‌ای به من زد که برای دفاع از خودم از آشپزخانه چاقویی برداشته و ضربه‌ای به او زدم. بعد هم سریع بهروز را به بیمارستان رساندم.»

پزشکی قانونی علت مرگ را اصابت چاقو به قلب بهروز اعلام کرده بود و با شکایت اولیای‌دم و بازسازی صحنه قتل، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم در شعبه دوم پای میز محاکمه قرار گرفت.
در این جلسه اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «بهروز پسرعمه همسرم بود. با هم دوست بودیم. چند ماه قبل از این ماجرا او پولی به فردی به نام خسرو داد، اما مرد بدهکار ناپدید شد. یک روز به‌طور اتفاقی خسرو را در خیابان دیدم و او را پیش بهروز بردم. قرار شد

بدهی‌اش را تا ۱۰روز دیگر بدهد و ۱۰۰میلیون تومان هم سفته داد. چهار روز بعد بهروز تماس گرفت و ادعا کرد طلب ۵۰میلیونی را من از خسرو گرفته‌ام و به او نداده‌ام. هر‌چه گفتم اشتباه فکر می‌کنی قبول نکرد. حتی به من فحاشی کرد. سعی کردم او را آرام کنم، اما نشد. حتی همسرم هم با او حرف زد، اما بی‌فایده بود.
بهروز در حالی که چاقویی همراه داشت وارد خانه‌مان شد. شوکه شده بودیم. همسرم سعی کرد او را آرام کند، اما بهروز به من حمله کرد و با چاقو ضربه‌ای به پهلویم زد. ترسیدم قصد قتل داشته باشد و برای دفاع چاقویی از آشپزخانه برداشته و به او ضربه زدم. بعد هم او را به بیمارستان رساندم. باور کنید قصد کشتن او را نداشتم و برای دفاع از خودم مرتکب قتل شدم.» در ادامه وکیل او در جایگاه قرار گرفت و گفت: «براساس گزارش پلیس، قاتل و مقتول هر دو سلاح سرد داشتند. اولین ضربه را مقتول به موکلم زده و، چون قوی هیکل بود می‌توانسته او را بکشد. در آن لحظه استفاده از قوای دولتی هم غیرممکن بود و درگیری به صورت قریب‌الوقوع رخ داد. به همین دلیل عمل او دفاع مشروع بود.»

همسر متهم که در این پرونده به اتهام مخفی کردن ادله جرم در دادگاه حاضر شده بود، در دفاع از خود گفت: «ادله‌ای را مخفی نکردم. وقتی بهروز را به بیمارستان رساندیم، لباس‌های‌مان خونی بود. پدر پیرم پارچه‌ها و پتوی خونی را در سطل انداخته بود. همسرم برای دفاع از خودش مرتکب قتل شد. من خیلی سعی کردم بهروز را آرام کنم، اما نشد.»
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها