عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

بودجه باید بر اساس واقعیت تدوین شود، نه آرزوها!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پیش‌شرط‌های تدوین لایحه بودجه سال آینده در شرایط فعلی کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۹۰۴۳۵

رحمت‌آله فیروزی پوربادی در گفتگو با جام‌جم آنلاین تاکید کرد: بودجه کشور باید واقعی و بر اساس میزان درآمد‌های کشور تدوین شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در بودجه باید تلاش شود هم اولویت‌های کشور مشخص شود و هم بودجه یک روال منطقی و معقول داشته و از حالت تفکر گروهی به دور باشد.

فیروزی با بیان اینکه دولت باید بر اساس واقعیت‌ها بودجه‌ریزی کند نه بر اساس امید‌ها و آرزوها، تأکید کرد: بودجه کشور باید نیاز‌های اساسی کشور که منجر به تولید و سرمایه‌گذاری می‌شود را مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: مدیران مربوطه اگر بودجه را بر اساس مستندات و آمار واقعی تدوین و برنامه‌ریزی کنند می‌توانند از کسری بودجه و تورم پیشگیری کنند.

این نماینده مجلس افزود: برای تحقق بودجه نباید به شیوه‌هایی متوسل شویم که در نهایت به کسری بودجه ختم شود بلکه مبنای بودجه باید دارای یک انطباط دقیق باشد تا بر آن اساس هم مطالبات افزایش پیدا نکند و هم خود بودجه درست و صحیح هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای پیشگیری از بروز کسری بودجه باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد، افزود: نمایندگان مجلس معمولا بودجه را بر اساس تفکرات بومی و منطقه‌ای خود می‌بینند در حالیکه همه باید ملی و بر اساس شرایط کشور فکر کنیم و با این تفکر که چه بودجه‌ای برای کشور نیاز است آن را ببینیم تا هم از کسری بودجه پیشگیری شود و هم کشور دچار افزلیش هزینه‌ها نشود.

فیروزی پوربادی راهکار پیشگیری از کسری بودجه را در بررسی دقیق کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق دانست و گفت: نمایندگان مجلس باید دقت و تدابیر لازم را در این زمینه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها