اقداماتی در دو بخش سامانه‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها برای کاهش فاضلاب ورودی به کارون در دست انجام است.
کد خبر: ۱۳۹۰۳۲۷
بهره‌مندی خوزستانی‌ها از خدمات فاضلاب ۳۹ درصد است
به گزارش جام جم به نقل از خوزستان، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با هدف ممانعت از ورود فاضلاب به رودخانه کارون، پروژه‌های اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای مختلف استان خوزستان با اعتبار بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال در ۴۶ جبهه کاری حال انجام است.

فرزان عباسیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اقداماتی در دو بخش سامانه‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها برای کاهش فاضلاب ورودی به کارون در دست انجام است.

وی افزود: در حوزه طرح‌های فاضلاب هم اکنون در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، بهبهان، دزفول، شوشتر، ایذه، مسجدسلیمان، شوش، اندیمشک، رامهرمز، سوسنگرد، هویزه، بستان و رفیع، در مجموع ۸۵ هزار میلیارد ریال پروژه فعال با طول ۵ هزار و ۸۰۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در دست اجرا است.

عدم تخصیص اعتبارات ۸۵ هزار میلیارد ریالی طرح‌های فاضلاب

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: علی رغم عدم تخصیص اعتبارات ۸۵ هزار میلیارد ریالی تاکنون به طرح‌های فاضلاب ۱۷ شهر دارای موافقت‌نامه و پروژه‌های مسکن مهر در سطح استان و تنگناهای مالی موجود، از ابتدای سال جاری تاکنون (دوره ۸ ماهه تا پایان آبان ۱۴۰۱)، بیش از ۷۷ کیلومتر خطوط فرعی، اصلی، انتقال و انشعابات فاضلاب اجرا شده است.

عباسیان ادامه داد: همچنین در این شرایط ۲ ایستگاه پمپاژ در شهرهای شادگان و بندر امام خمینی در هفته دولت افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شد و عملیات احداث ۶ ایستگاه پمپاژ دیگر نیز در شهرهای ماهشهر، بندر امام خمینی، اندیمشک و منطقه مسکن مهر امیدیه آغاز شده و عملیات اجرایی این طرح‌ها در حال حاضر در جریان است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان، طول شبکه فاضلاب در مدار بهره‌برداری را ۳۲۰۰ کیلومتر و تعداد مشترکین فاضلاب در استان را ۲۹۷ هزار فقره و درصد بهره‌مندی خوزستانی‌ها از خدمات فاضلاب را ۳۹ درصد اعلام کرد.

ارتقای میزان بهره‌مندی از خدمات فاضلاب به ۶۵ درصد طی سه سال، در صورت تامین اعتبار

وی با بیان اینکه متوسط میزان بهره‌مندی از خدمات فاضلاب در سطح کشور معادل ۵۲ درصد است، اظهار کرد: در صورت تامین و تجمیع کلیه اعتبارات فوق به مبلغ کلی بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال در بازه ۳ ساله و تا پایان سال ۱۴۰۳، انتظار می‌رود درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها طی مدت ۳ سال از ۵۸ به ۷۵ درصد و میزان بهره‌مندی از خدمات فاضلاب از ۳۹ به ۶۵ درصد افزایش یابد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در راستای استفاده از فن‌آوری‌ها و ایده‌های جدید و پیشرفته شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور، طرح افزایش ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب شهر بهبهان از ۲۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ۲۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در سال جاری عملیاتی شد و تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل طرح تا پایان سال جاری بیش از ۶ هزار مشترک از خدمات پیشرفته فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

عباسیان، خرید و نصب سه واحد پکیج تصفیه به ترتیب با ظرفیت ۱۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۲۰۰ متر مکعب در شهرهای آبادان، رفیع و هفتکل با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان، احداث دو دستگاه پکیج مجموعا به ظرفیت ۴۰۰ مترمکعب در بخش مسکن مهر شهر رامشیر و احداث پکیج در شهر مسجدسلیمان با ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب در روز، خرید ۷۳۰۰ فقره درب منهول با مقاومت بالا و غیرقابل بازیافت از نوع نانوکامپوزیت بتن الیافی از دیگر پروژه‌های در دست اجرای بخش فاضلاب بر شمرد.

وی با تاکید بر اینکه خطوط دفع فاضلاب صرفا برای همین موضوع طراحی و اجرا شده‌اند و توانایی دفع آب‌های سطحی را ندارند، خاطرنشان کرد: شرکت آبفا استان به منظور تسهیل و تسریع در دفع رواناب‌ها خصوصا در هنگام بارش، نسبت به افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب تاثیرگذار به میزان بیش از ۲ برابر ظرفیت اسمی آن‌ها (شامل ایستگاه مرکزی شهر چمران، ۷۰۰ دستگاه بندرامام، اسکروپمپ ماهشهر، ایران زمین و دیزل آباد خرمشهر، شماره ۷ شادگان، ایستگاه شطیط آبادان و لیفت شماره ۱۴ سوسنگرد جمعا به تعداد ۸ باب) اقدام کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها