سخنگوی وزارت امور خارجه در پی قتل‌های سریالی چهار نفر از زنان بومی در کانادا گفت: دولت کانادا علیرغم ادعاهای پرشمار در دفاع از حقوق زنان در دیگر نقاط دنیا، در تامین امنیت بومیان آن کشور به ویژه زنان و کودکان عاجز است و نیت جدی و واقعی برای انجام این کار را نیز ندارد.
کد خبر: ۱۳۹۰۲۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال  فارس درباره واکنش وزارت امور خارجه به قتل‌ های سریالی چهار نفر از زنان بومی در کانادا و همچنین مورد تحقیر و تجاوز قرار گرفتن زنان و دختران بومی در این کشور گفت: متاسفانه موضوع قتل زنان و کودکان بومی کانادایی همچنان خبرساز است و به تازگی نیز خبر قتل چهار زن بومی این کشور منتشر شده است.

وی همچنین افزود: بر اساس گزارشی که دولت کانادا منتشر کرده ۱۶ درصد از قتل‌های سالانه زنان و کودکان در این کشور، مربوط به بومیان است که به نسبت برابری جمعیتی رقم بسیار بالایی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی این امر را بیانگر آن خواند که دولت کانادا علیرغم ادعاهای پرشمار در دفاع از حقوق زنان در دیگر نقاط دنیا، در تامین امنیت بومیان آن کشور به ویژه زنان و کودکان عاجز است و نیت جدی و واقعی برای انجام این کار نیز ندارد.

کنعانی تأکید کرد: براساس اطلاعات موجود نقش نهادهای بین‌المللی برای ورود به موضوع دفاع جدی از حقوق بومیان کانادا را ضروری و مهم ارزیابی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها