رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خطاب به نماینده شورای اسقفهای کاتولیک سوئیس:

به ایران سفر کنید تا واقعیات را دریابید

نماينده شوراي اسقفان كاتوليك سويس از گفتگوهاي صريح و تبيين شرايط ايران و وضعيت زنان در ج.ا ايران در جريان گفتگوهاي ديني در سوييس قدرداني كرد.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، فرانسیس بیکن كه در دهمين دور گفتگوی دينی ايران و شورای جهانی كليساها در ژنو شركت كرده بود. با طرح شبهاتيی در خصوص وقايع اخير ايران و مسئله حقوق زنان خواستار تبيين وقايع از سوي هيئت ايراني شد.

حجت الاسلام ایمانی پور رييس هيئت ايراني شركت كننده در اجلاس با اشاره به نقش عوامل خارجي در اغتشاشات اخير ايران، با طرح اين پرسش كه چرا در دوره كرونا و تحريم دارويی آمريكا كه موجب گرديد روزانه تعدادي از هموطنانمان را از دست بدهيم سكوت اختيار كرديد؟ و اكنون تا اين حد اظهار نگراني مي كنيد. اين موضوع را از مصاديق برخورد دوگانه و مداخله جويانه خواند.

حجت الاسلام والمسلمين ايمانی پور با بيان اينكه آنچه در فضاي مجازي و رسانه ها مطرح مي شود با واقعيات جامعه متفاوت است. از طرف هاي اروپايي براي مشاهده واقعيات هاي جامعه دعوت كرد كه به ج. ا.ايران سفر نمايند.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ادامه به نقش برجسته زنان در ايران اشاره نمود و انقلاب اسلامي ايران را فصل نويني در برجسته شدن نقش و جايگاه زنان در كشور برشمرد.

وي باتشريح جنگ تركيبي همه جانبه بر عليه ج. ا. ايران ، اغتشاشات اخير را انفعال دشمنان در برابر پيشرفت هاي ج. ا. ايران خواند.

رييس شوراي سياستگذاري اديان ج.ا.ايران در پايان به بررسي جامع مسئله حجاب پرداخته و به قانوني بودن مسئله حجاب در كشور اشاره نمود.

پس از آن فرانسيس بيكن از تبيين شرايط ج. ا. ايران قدر داني و اظهار کرد:توسعه فضاهاي گفتماني و گفتگوهاي فرهنگي و ديني راه حل مناسبي براي تشريح مواضع طرفين است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها