نشست «سمنان واقعیت مجازی»؛

گامی دیگر در مسیر هوشمندسازی شهر سمنان

شهردار سمنان گفت: شهرداری به منظور تحقق شهر هوشمند اقدامات فراوانی را در دوره فعلی و گذشته مدیریت شهری انجام داده و تحقق «سمنان واقعیت مجازی» گامی دیگر در این راستا است.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۴۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، سیدعلی مرتضی‌نژاد در نشست «سمنان واقعیت مجازی» با اشاره به سفر هفته گذشته سفیر چین به همراه معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان سمنان و عضویت در مؤسسه ائتلاف شهرهای گردشگری جاده ابریشم، اظهار کرد: باید با توجه به ظرفیت‌های شهر هوشمند و متاورس، زیرساخت‌های «سمنان واقعیت مجازی» را به نحوی فراهم کنیم تا در آینده نزدیک بتوان از این زیرساخت‌ها در راستای بهره‌مندی از ظرفیت قرارگیری در مسیر جاده ابریشم نوین در حوزه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری، استفاده کرد.

وی افزود: شهرداری سمنان به منظور تحقق شهر هوشمند اقدامات فراوانی را در دوره فعلی و گذشته مدیریت شهری انجام داده است و نیازمندیم این اقدامات با دیگر دستگاه‌ها از جمله مخابرات منطقه سمنان جمع‌بندی شود.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: لازم است مشخص شود در چه نقطه‌ای قرار داریم تا بتوانیم نقشه راهی برای رسیدن به نقطه مطلوب ترسیم کنیم و گام‌های بعدی را با مشارکت شهروندان برداریم.

در ادامه این نشست، مجید دارایی، مدیر مخابرات منطقه سمنان با اشاره به تلاش این مجموعه در راستای تحقق سمنان مجازی و شهر هوشمند، متاورس و فناوری‌های دیجیتال، تصریح کرد: در کنار شهرداری و مخابرات، سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید به این موضوع ورود جدی کنند تا ایجاد متاورس در سمنان برای ارائه خدمات هوشمند به شهروندان سمنانی تکمیل شود.

وی ادامه داد: اجرای متاورس، شهر هوشمند و فناوری‌های دیجیتال در سمنان پروژه کلانی است که باید با برنامه‌ریزی‌های بیشتر به سوی آن گام برداریم و در این راستا موضوع سرمایه‌گذاری بسیار مهم است، زیرا برای دستیابی شهروندان به این خدمات نیاز به ملزومات و تجهیزاتی است که باید به صورت جامع در نظر گرفته شود.

مدیر مخابرات منطقه سمنان تاکید کرد: در گام نخست با پیش‌بینی این ملزومات و سرمایه‌گذاری روی آن باید خدمات دستگاه‌های مختلف را از طریق این بستر در اختیار شهروندان قرار دهیم و در این زمینه می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

در ادامه این نشست مشاور مرکز تحقیقات شهر هوشمند و حاضران در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص محورهای این نشست پرداختند.

نشست "سمنان واقعیت مجازی" در محل سالن جلسات مخابرات منطقه سمنان با حضور مدیر مخابرات منطقه، کارشناسان و معاونان این سازمان، شهردار، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها