مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ؛

باغات زیتون در خراسان شمالی به مرحله باردهی رسیدند

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باغات زیتون در این استان به مرحله باردهی رسیدند.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۳۲

باغات زیتون در خراسان شمالی به مرحله باردهی رسیدندمحمد عفتی ، اظهار کرد: از چند سال گذشته طرح هایی در قالب توسعه باغات در اراضی شیب دار استان اجرایی شد که یکی از گونه های کشت شده در این باغات، زیتون بوده است.


وی افزود: اما از آنجاییکه درخت های زیتون سازگار در مناطق پرآب و پرباران است، باغات زیتون در این استان توسعه چندانی پیدا نکرد.


عفتی ادامه داد: خراسان شمالی یکی از استان هایی است که با چالش تامین آب در بخش کشاورزی مواجه است.


وی با اشاره به اینکه باغات ایجاد شده زیتون در شهرستان مانه و سملقان بوده است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۳ هکتار باغ زیتون در این منطقه وجود دارد.


این مقام مسئول تصریح کرد: میانگین تولید در هر هکتار از باغات این استان، ۵ تن در هکتار است.


وی بیان کرد: طی امسال ۸۰۰ تن زیتون از باغات این استان برداشت شده است.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: رسیدن زیتون با افزایش اندازه میوه و تغییر رنگ پوست آن از سبز به زرد و سپس به قرمز، بنفش و سرانجام به بنفش تند، مشخص می شود، همچنین زمان برداشت زیتون بستگی به صفات ژنتیکی واریته ها، آب و هوا و میزان محصول دارد. میوه‌ در این مرحله بیشترین درصد روغن را داشته و روغن حاصله بالاترین کیفیت را دارد.خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها