وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:در حوزه برق و گاز صنایع طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و اکنون تنها با مدیریت مصرف می‌توان شرایط را کنترل کرد.
کد خبر: ۱۳۹۰۰۵۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،سیدرضا فاطمی امین،در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان در ارتباط با قطع برق و گاز در صنایع و معادن گفت:در این زمینه متاسفانه یکسری سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشده است و این مسئله را الان تنها با مدیریت مصرف می‌توان کنترل کرد.

وی به همکاری‌های مشترک وزارت صمت با وزارتخانه‌های نیرو و نفت اشاره داشت و عنوان کرد:بایدبه مدلی برسیم که تخصیص گاز به گونه‌ای باشد که تعادل در کشور برقرار شود.

فاطمی امین،ادامه داد:شرکت‌های صنعتی و معدنی احداث ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه را آغاز کرده‌اند و این مسئله تا حدودی مشکل را برطرف می‌کند.

وزیر صمت ابراز داشت:بانک‌ها،مالیات و تامین اجتماعی بیشترین موانع را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده‌اند و یک چالش اساسی هستند،تمام تلاش خود را خواهیم گذاشت تا موانع اقتصادی در کشور برداشته شود.

فاطمی امین،به صندوق ضمانت صنایع کوچک اشاره کردو گفت:یکی از مشکلات صنایع کوچک وثایق است و لذا از برنامه‌های بودجه ۱۴۰۲ افزایش سرمایه صندوق‌ها است که می‌تواند بخشی از مشکل را رفع کند.

وزیر صمت اظهار داشت:از تولید داخل حمایت می‌کنیم،اما این حمایت نباید نقطه‌ای باشد.حمایت از تولید را شبکه‌ای انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد:امسال ماشین آلات معدنی که ساخت داخل ندارند اجازه واردات داده شده است و ماشین آلاتی که ساخت داخل آنها وجود دارد۵۰ درصد می‌توانند نیاز خود را از تولید داخل تامین و مابقی را وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست امسال معادل تمام سال گذشته تخصیص واردات داده شده و رشد تولید ماشین‌آلات معادن در کشور نیز 100 درصد بوده است،ادامه داد:تراز تجاری کشور مثبت است و ترکیب صادرات هم به سمت صادرات محصولات فناوری می‌رود که بسیار اهمیت دارد.
 
فاطمی امین،با اشاره به قیمت زغال‌سنگ در کشور اظهار داشت:شرکت ذوب آهن که خریدار زغال است به‌ شدت از لحاظ سودآوری و تولید دچار مشکل است.

گفتنی است درسفر ۱۷آذر ماه وزیر صنعت،معدن و تجارت به کرمان،عملیات احداث مجتمع صنعتی لاستیک ارگ کرمان با تولید سالانه۳۰ هزار تن لاستیک‌های معدنی و فوق سنگین آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها