سفیر ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو:

آنچه در شورای حقوق بشر انجام شد، صرفا براساس منافع ملی تعدادی از کشورها بود

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو گفت: آنچه در شورای حقوق بشر انجام شد براساس منافع ملی تعدادی از کشورها بود نه به خاطر حقوق بشر.
کد خبر: ۱۳۹۰۰۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، علی بحرینی در آخرین جلسه شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۲، با ابراز نگرانی از افزایش سیاسی کاری و تنش های ژئوپولتیک در شورای حقوق بشر در این سال، گفت: با وجود تلاش هایی که برای تقویت همکاری و گفتگو انجام شد، اما در سال ۲۰۲۲ شورای حقوق بشر نتوانست به‌ طور کامل ماموریت خود را برای ارتقاء حقوق بشر براساس همکاری و گفتگو و فارغ از سیاسی کاری انجام بدهد.

سفیر و نماینده کشورمان افزود: در چنین شرایطی، شورای حقوق بشر برای تحت فشار قراردادن تعدادی از کشورها، بویژه کشورهای در حال توسعه، مورد استفاده گروهی از کشورها قرار گرفت.

بحرینی همچنین اظهار داشت: در سال ۲۰۲۲ شاهد بودیم اقداماتی در شورا انجام شد که بیشتر از اینکه بخاطر حقوق بشر باشد، برای تأمین منافع ملی تعداد معدودی از کشورها بود. با وجود این، امیدواریم این شورا بتواند در سال آینده میلادی به مسیر همکاری و گفتگو برای ارتقاء حقوق بشر برگردد.

براساس این گزارش، در این نشست جمهوری چک بعنوان رئیس شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها