در نشست خبری مدیر مخابرات خراسان شمالی

برنامه توسعه مخابرات منطقه تشریح شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از ارائه اینترنت پرسرعت خانگی برای 60 روستای جدید استان تا پایان سال، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۹۹۲۴

برنامه توسعه مخابرات منطقه تشریح شد
بنا به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه شمال شمال: مهندس رسول علی اصغرپورمدیر مخابرات منطقه در نشست خبری که با حضور جمع کثیری از خبرنگاران استان و در کنفرانس محل سالن این شرکت به تشریح برنامه های توسعه مخابراتی در نقاط مختلف استان پرداخت.


علی اصغرپور با اشاره به اینکه ساکنان بیش از 700 روستای استان از خدمات و امکانات تلفن ثابت بهره مند هستند، بیان کرد: کمتر از 200 روستای دارای پرسرعت اینترنتی خانگی هستند که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری تعداد 60 روستای جدید به شبکه اینترنت خانگی خواهند شد .

وی خاطر نشان کرد : در جهت توسعه خدمات ارتباطی و تلاش در جهت برقراری ارتباط عدالتی بویژه در مناطق روستایی علاوه بر 60 ارتباط روستایی که بهتر است در جهت آن به شبکه اینترنتی اینترنت خانگی ارائه شود به یاری خداوند برای رفع مشکلات در اینترنت روستایی. سال آتی نیز برنامه ریزی در خصوص اتصال ۱۶۰ روستای دیگر به شبکه اینترنتی اینترنتی، انجام شده است.

وی درباره بهره مندی مردم استان از خدمات ارتباطات سیار نیز با بیان وضعیت در استان 370 سایت همراه اول راه اندازی شده و بیش از 600 هزار مشترک همراه اول از این خدمات بهره مند هستند: پوشش تلفن همراه در روستاهای بزرگ استان خوب است. و مناسب است و طی دو ماه گذشته نیز 10 روستای جدید از اینترنتG 4 بهره مند شدند و تا پایان امسال هم 10 سایت مهم دیگر در مناطق پرجمعیت روستایی استان به اینترنت G4 خواهند شد.


وی در ادامه همچنین اجرای طرح نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران موسوم به طرح نجما در سال آینده با هدف بهره مندی ازسرویس اینترنتی پرسرعت خانگی (FTTH) در استان، خبر داد.

مدیر منطقه شمال شمال در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد افزایش تعرفه تلفن ثابت، گفت: در 13 سال گذشته تلفن ثابت ثابت است، این در حالی است که هزینه های نگهداری و سایر هزینه های خود مربوط می شود. به خدمات رسانی به مشترکان تلفن ثابت بالا رفته است و این امر باعث می شود تا شرکت مخابرات برای توسعه شبکه های مخابراتی با بسیاری از مشکلاتی که داشته باشد، این هزینه ها را دریافت می کند تا هزینه های مربوط به ضرر و زیان های آن به مردم ارائه شود. با کیفیت بالاتری ارائه می دهد.

علی اصغرپور عالی یادآور شد: شرکت مخابرات طی سال های گذشته، بارها برای افزایش تعرفه درخواست داده بود اما این امر محقق نشد، بر اساس اصولی که از هیئت رئیسه ستاد تنظیم بازار که با پیشنهاد کمیسیون تنظیم مقررات و تائید شورای تصویب می شود، درخواست شد. تغییرات در هزینه‌های تلفن ثابت ایجاد می‌شود و تعریف می‌شود که با دریافت هزینه‌های ذخیره‌سازی نگهداری، مشترکان مخزن تا سقف معین از مکالمه‌های رایگان استفاده می‌کنند و این هزینه‌ها را در سبد خانوار در تعرفه‌های جدید می‌گذارند.
وی همچنین افزود: در این مصوبه، مشترکان روستایی تلفن ثابت، از افزایش تعرفه مستثنی هستند و شامل این افزایش هزینه ها نمی شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه درآمد حاصل از مکالمات تلفن ثابت، صرف توسعه ارتباطات در داخل استان خواهد شد، از مشترکان خواست تا حدقدور جهت مکالمات خود از تلفن ثابت استفاده کنند تا طرح نصیب استان شود/ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها