معاون بنیاد مسکن خراسان شمالی عنوان کرد

۴۰ درصد از مسکن های روستایی استان نیازمند مقاوم سازی است

معاون عمران روستایی بنیادمسکن استان ؛

ایمن سازی ۱۲ روستای خراسان شمالی با منابع وزارت نفت

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی : اقدامات ایمن‌سازی ۱۲ روستای در معرض خطر استان با استفاده از منابع وزرات نفت انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۲۶

ایمن سازی ۱۲ روستای خراسان شمالی با منابع وزارت نفت
علی اکبر صابری  اظهار داشت: وزارت نفت از محل منابع مسوولیت های اجتماعی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن سازی روستاهای در معرض خطر استان اختصاص داده است که امید می رود این منابع در کمتر از یک ماه آتی تخصیص یابد.


وی افزود: در این زمینه ۱۲ پروژه ایمن سازی در ۱۲ روستای استان تعریف شده است که عمده آن مربوط به اجرای دیوار ساحلی است.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهور به استان در مجموع ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای اقدامات مربوط به ایمن سازی روستاهای در معرض خطر استان مصوب و این اعتبار ابلاغ شده است.


صابری با اشاره به اینکه یکی از چالش های اصلی و مهم ساخت و ساز در روستاها، وقوع سیل و جاری شدن روان آب است که بعضا خسارت های زیادی به ساکنان این مناطق تحمیل می کند، افزود: پیش از این، برای تامین ایمنی و حل مشکل تهدیدهای ۶۵ روستا، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که صرف پروژه های مختلف برای ایمن سازی روستاها شد.


وی گفت: تکمیل پروژه های ایمن سازی در این ۶۵ روستا دست کم به ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و بر این اساس باید دست کم ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر در این زمینه تامین شود.


بنا به گزارش خبرنگار ایرنا یکی از دغدغه های ساخت و ساز در روستاها، حادثه های طبیعی است بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، ساکنان ۲۶۰ روستای استان در معرض تهدید حوادث طبیعی قرار دارد که عمده این تهدیدها سیل است.


رانش زمین، سنگ غلتان، سیل و زلزله از مشکلات و چالش های ساخت و ساز در روستاهای خراسان شمالی است.


خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند /خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها