خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: سرکرده گروه تروریستی داعش که اخیرا کشته شدنش اعلام شد، همان شخصی است که حدود یک ماه و نیم پیش توسط ارتش سوریه در درعا به هلاکت رسید.
کد خبر: ۱۳۸۹۰۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع امنیتی در درعا تأیید کرد که سرکرده گروه تروریستی (داعش) موسوم به «ابو الحسن الهاشمی القرشی» که این گروه چند روز پیش از مرگ او خبر داد، همان «عبدالرحمن العراقی» معروف به «سیف بغداد» است که در جریان عملیات امنیتی ارتش سوریه با حمایت گروه‌های محلی و مدنی علیه داعش در شهر «جاسم» در حومه شمالی درعا در پانزدهم اکتبر سال جاری به هلاکت رسید.

این منبع به خبرنگار سانا گفت: «ابو الحسن الهاشمی القرشی» تروریست ملقب به «سیف بغداد»، به اصطلاح امیر کل داعش در منطقه جنوب سوریه بود که به همراه تمامی اعضای گروهش پس از هدف قرار گرفتن مقر فرماندهی آنها در محله شمالی شهر جاسم در حومه درعا کشته شد و این موضوع در آن زمان از طریق رسانه‌های سوریه اعلام شد.

منبع مذکور افزود: القرشی، تروریست عراقی بود که عملیات داعش را رهبری و بر گسترش نفوذ آن در اردن، عراق و سوریه نظارت می‌کرد. او همچنین مسئول اصلی طرح ترورهایی بود که در منطقه شمالی استان درعا از طریق شبکه‌ای که فعالیتش مبتنی بر اساس اصل «فتوا» در شهر جاسم در حومه شمالی درعا بود، انجام می‌گرفت.

سخنگوی گروه تروریستی داعش چند روز پیش در یک فایل صوتی از کشته شدن سرکرده این گروه موسوم به «ابو الحسن الهاشمی القرشی» و انتصاب «ابو الحسین الهاشمی القرشی» به جای او خبر داد و هیچ اشاره‌ای به مکان و زمان کشته شدن سرکرده خود یا عوامل آن نکرد. این در حالی است که فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیروهای موسوم به ارتش آزاد وابسته به ترکیه را عامل عملیات به هلاکت رساندن سرکرده تروریست‌های داعش اعلام کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها