چهار نفر از اعضای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به اعدام محکوم شدند.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، خرداد ماه امسال، روابط‌عمومی کل سپاه از دستگیری شبکه‌ا‌ی از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر داد. این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می‌کرد که در نهایت اعضای آن، با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر شدند. اعضای این باند با هدایت افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با تهیه سلاح جنگی اقدام به آدم‌ربایی کرده و دستمزد خود را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت کرده بودند. اعضای این شبکه از اراذل و اوباش سطح یک و معروف بودند که از سوی یکی از افسران موساد با نام مستعار سیروس اجیر شددند. سیروس ابتدا با یکی از متهمان که از یونان دیپورت شده بود ارتباط برقرار کرد. این فرد معروف به ذکریا، پس از اقدامات مجرمانه در ایران به یونان رفته و عضو شبکه قاچاق انسان شد، اما پس از دستگیری در این کشور و سه سال حبس به ایران دیپورت شد. او وظیفه داشت با پرداخت اسکناس‌های صد دلاری اراذل و اوباش خطرناک را با خود همراه کند. او همچنین نحوه ارتباط‌گیری و تعقیب و مراقبت را به آن‌ها آموزش داده بود. اعضای این شبکه در مرحله اول وظیفه داشتند خودرو‌هایی که سیروس مشخصات آن‌ها را اعلام می‌کرد به آتش بکشند و از این صحنه فیلم گرفته و برای او ارسال کنند. متهمان برای این اقدامات خود دلار و رمز ارز دریافت می‌کردند.
یکی از متهمان اعتراف کرده بود پس از آتش زدن خودرویی و ارسال فیلم آن برای سیروس ۲۵۰ دلار دستمزد گرفته بود.
سیروس در ادامه از ذکریا خواست مجرمان سابقه‌دار در حوزه جرایم خشن را هم به گروه اضافه کند و وارد فاز آدم‌ربایی شدند. آن‌ها با دستور سیروس یک نیروی جهادی را به گروگان گرفته و در دخمه مورد شکنجه قرار داده تا مجبور به اعترافات دروغین شود. بعد هم از این اعترافات جعلی فیلم گرفتند. سیروس به این متهمان قول داده بود، در خارج از کشور به زندگی و رفاه خوبی خواهند رسید. اعضای این باند بعد از ربودن نیروی جهادی قصد فرار از کشور را داشتند که دستگیر شدند. پس از دستگیری متهمان و طی روال قانونی پرونده و صدور احکام اولیه متهمان، پرونده برای فرجام‌خواهی به دیوان‌عالی کشور ارجاع شد. پرونده در شعبه نهم دیوان‌عالی کشور بررسی و رای نهایی برای هفت نفر از متهمان صادر شد. براساس رای نهایی صادره از سوی دیوان‌عالی کشور، متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده، به نام‌های حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به جرم همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی و آدم‌ربایی به اعدام محکوم شدند.
سه متهم دیگر، براساس جرایمی از جمله ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، معاونت در آدم‌ربایی و نگهداری سلاح به پنج تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

 

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها