رئیس سازمان بورس خبر داد:

پرداخت سود سهام عدالت به 45 میلیون نفر

رئیس سازمان بورس گفت: پیگیری و تعیین چگونگی محاسبات و اعمال سقف برای نرخ خوراک و سوخت صنایع، پیگیری تثبیت فرمول نحوه محاسبات حقوق دولتی معادن، پرداخت سود سهام عدالت حدود ۴۵ میلیون نفر و سودهای رسوبی که در شرکت‌ها مانده بود، انجام شد و این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود.
رئیس سازمان بورس گفت: پیگیری و تعیین چگونگی محاسبات و اعمال سقف برای نرخ خوراک و سوخت صنایع، پیگیری تثبیت فرمول نحوه محاسبات حقوق دولتی معادن، پرداخت سود سهام عدالت حدود ۴۵ میلیون نفر و سودهای رسوبی که در شرکت‌ها مانده بود، انجام شد و این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۸۸۷۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، نشست خبری رئیس سازمان بورس صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مجید عشقی در ابتدای این نشست ضمن تشکر به رسانه‌های کشور تاکید کرد: بازار سرمایه از یک دوره پر چالشی را پشت سر گذاشت، در دو سال و نیم گذشته مسایل مختلفی در بازار رخ داد و منجر به ایجاد فضای روانی در بازار شد.

رئیس سازمان بورس در تشریح اینکه وجود چنین فضایی باعث شد تا بازار سختی را برای سرمایه گذاران داشته باشیم گفت: نقش رسانه در کنترل فضای روانی، مطالبه گری شرکت ها و نیز ایجاد شفافیت آشکار بوده و عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه سال گذشته برنامه های مختلفی در سه محور و در حوزه بازار سرمایه تعریف شد، گفت: ١٠ راهبرد در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و با تاکید بر منافع بلند مدت و افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی و ارتقای اثربخشی و هوشمندسازی نظام نظارتی در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: پیگیری و تعیین چگونگی محاسبات و اعمال سقف برای نرخ خوراک و سوخت صنایع، پیگیری تثبیت فرمول نحوه محاسبات حقوق دولتی معادن، پرداخت سود سهام عدالت حدود ۴۵ میلیون نفر و سودهای رسوبی که در شرکت‌ها مانده بود، انجام شد و این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود.

عشقی گفت: اقدامات لازم برای پرداخت الکترونیکی سود که مدت‌ها به دنبال آن بودیم، انجام شد.

وی در بیان تقویت منابع و ساز و کارهای عملکردی صندوق تثبیت و صندوق توسعه بازار و الزام به تخصیص ۱۰درصد از وجوه حاصل از عرضه اولیه سهام دولت برای بازارگردان گفت: در چند وقت گذشته روند خوبی را در پیش گرفتیم و به‌تازگی پذیرش خودروهای پرتیراژ در این بازار انجام شد، اکنون هم عرضه‌ها با هماهنگی وزارت صمت و خودروسازان در حال انجام است.

عشقی گفت: امیدوارم به جایی برسیم که همه عرضه های خودرو از طریق بورس کالا انجام شود و از این طریق روش های عحیب فروش خودرو جمع آوری شود.

رییس سازمان بورس در بیان مسئله خودروسازها گفت: مشکل خودروسازها فقط بحث قیمت گذاری دستوری نیست، بلکه این مساله باید در اصلاح ساختار مالی، اصلاح مالکیتی و تصدی گری دولت دنبال شود که اکنون وزارت صمت پیگیر است و سازمان بورس هم اقدامات لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

عشقی در بیان اینکه سال گذشته مشکلاتی درباره بودجه وجود داشت، تصمیم‌هایی اخذ شد که برخی در بودجه اعمال و برخی در زمان تصویب اجرا شد، گفت: آرامش نسبی ایجاد شده در بازار از سمت بودجه بود که در این راستا صحبت هایی در زمینه نرخ خوراک و سوخت صنایع و بحث‌های مشابه انجام شد. همچنین سال گذشته سود سهام عدالت به صورت یک‌جا پرداخت شد.

وی، پرداخت الکترونیکی سود مجامع را دیگر اقدام های در دستور کار سازمان بورس اعلام کرد و افزود: این موضوع و اجرایی شدن آن دور از ذهن به نظر می‌رسید اما با پیگیری‌های انجام شده این مساله در قانون بودجه به صورت قانون درآمد و اکنون در حال اجرا است.

عشقی، به سودهای رسوبی در شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی و اوراق بهادار، این سودها شناسایی و به مرحله پرداخت رسید که همچنان این مطالبه‌گری برای پرداخت سودهای رسوبی ادامه دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس اشاره کرد و گفت: با استفاده از ابزارها و نهادهای مالی باید سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را طوری افزایش داد که همه افراد متناسب با سطح ریسک بتوانند ابزار انتخابی کنند که در راستای چنین مساله ای انواع صندوق‌ها مثل صندوق‌های اهرمی و جسورانه و تضمین سود و صندوق زمین و ساختمان تعریف شد.

عشقی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص استعفای خود شفاف سازی کرد و گفت: رفتن بنده از سازمان برای روسای سازمان شیرین است.

وی با اشاره به اینکه اتاق رئیس سازمان به خصوص طی یکی دو سال اخیر اتاق شکنجه بوده است، گفت: تصور بنده به این صورت بود که شاید کناره‌گیری ام از سازمان به نفع بازار سرمایه باشد، اما همه اعضای شورا به اتفاق با این استعفاء مخالفت کردند و منتفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها