معاون دادستان شیراز خبر داد:

کشف بمب‌ از سرتیم گروه ضدانقلاب در شیراز

حملات سنگین موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم عراق

اتاق‌جنگ مشترک در آتش

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دور جدید حملات موشکی و پهپادی به مقر‌های باقی‌مانده تروریست‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی در مناطقی از اقلیم شمال عراق خبر داد. در اطلاعیه‌ای که در همین زمینه منتشر شد از بامداد روز دوشنبه حملاتی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی‌سنجق انجام شده است که ضمن انهدام اهداف مورد نظر، ضربات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۸۸

از مدت‌ها پیش اقلیم کردستان به مقر و مرکزی برای استقرار گروه‌های تجزیه‌طلب ضد انقلاب مثل کومله و پژاک تبدیل شده بود و آن‌ها با استفاده از همکاری اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد بودند با اقدامات خرابکارانه و تروریستی در داخل ایران از مردم سلب آرامش و امنیت کنند و در برابر قدرت برتر نظامی جمهوری اسلامی، خودی نشان دهند.

جمهوری اسلامی بار‌ها براساس اصول دیپلماتیک نسبت به رعایت حسن همجواری از سوی مسئولان اقلیم کردستان در شمال عراق علاوه بر تذکر، هشدار داده بود اگر این روند ادامه پیدا کند، ایران مجبور به مقابله به مثل است، اما این توصیه‌ها هیچ‌گاه از سوی مسئولان این اقلیم مورد توجه قرار نگرفت و جمهوری اسلامی در هر مرحله‌ای که تروریست‌های تجزیه‌طلب قصد جولان در مرز‌های ایران را داشتند آن‌ها را زیر ضرب برد.

اشراف صددرصد اطلاعاتی

بعد از عملیات جدید سپاه در اقلیم، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه دیروز در حاشیه همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع‌مقدس ضمن اشاره به حملات پهپادی و موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان تاکید کرد: پیش از حمله به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان هم به طرف‌های عراقی و هم به دولت اقلیم کردستان هشدار داده بودیم تا وقتی که دشمنان انقلاب اسلامی و کشور در داخل خاک آن‌ها لانه کرده و از منشأ آن لانه‌ها به مردم و کشور ما آسیب برسد به آن‌ها حمله کرده و نابودشان می‌کنیم. وی با بیان این‌که ما برای تمامیت ارضی عراق جان‌ها داده‌ایم، تصریح کرد: به صورت مسلم هم دولتمردان عراق و هم حاکمان اقلیم کردستان باید این بلیه را از داخل خاک خود بیرون کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به اشراف صددرصد اطلاعاتی در خصوص حملات موشکی دو روز پیش گفت: ما قبل از این‌که اقدام عملیاتی کنیم، اشراف اطلاعاتی لازم از پادگان و خانه‌های دشمنان داشتیم و حتی در زمان حمله توجه می‌کنیم تا خانواده‌های آن‌ها در محل اصابت موشک و اقدام عملیات ما حضور نداشته باشند، چون اگر یکی از خانواده‌های این خبیثان مجروح یا کشته می‌شد با رسانه‌های خود دنیا را پر می‌کردند و ما در این رابطه مراقبت کامل داریم و در واقع اشراف اطلاعاتی مقدمات یک عملیات است. هرچند بعد از حملات سپاه به مقر گروهگ‌ها در شمال عراق، دولت اقلیم کردستان در اقدامی فرافکنانه و بدون اشاره به پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی خود از تجزیه‌طلبان به این حملات واکنش نشان داد که تمام این اقدامات ایران در یک ماه گذشته در جلسات تهران و بغداد میان مسئولان عالی رتبه امنیتی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

گفتنی است عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا در حالی صورت گرفت که برخی اخبار، از انهدام چیز‌هایی مهم‌تر از مقر ضدانقلاب کردی حکایت داشته است. گفته می‌شود این حملات با درخواست، پشتیبانی و مشارکت گروه‌های بسیار مهم مردمی و سران قومی برجسته کردستان انجام شد، لذا می‌توان تاکید داشت اولین چیزی که منهدم شده «توهم مقبولیت اجتماعی ضدانقلاب» در کردستان بوده است.

از سوی دیگر، اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که مناطق منهدم شده در واقع اتاق جنگ‌های مشترک سرویس‌های اطلاعاتی بوده که بیش از هر جای دیگر در همسایگی ایران، در شمال عراق مستقر شدند. همچنین صهیونیست‌ها با این برآورد که آشوب در ایران به هدف خود یعنی خلق یک حرکت سراسری نینجامیده، در فکر طراحی و اجرای یک «مرصاد جدید» در مرز‌های غربی ایران بودند. آنچه منهدم شده، برنامه یک بی‌ثباتی حاد در مرز‌های ایران است که ماموریت اصلی آن بسط خشونت مسلحانه به مرکز کشور بود.

انتظاراتی که برآورده نشد

در همین زمینه ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری دیروز خود درباره اقدامات گروهک‌های تروریستی از خاک اقلیم کردستان عراق علیه ایران با اشاره به این‌که اراده‌ای برای مزاحمت‌های گروهک‌های تروریستی در مناطق مرزی ایران در اقلیم کردستان عراق و خود عراق دیده نمی‌شود، تصریح کرد: ما در یک ماه گذشته شاهد برگزاری دو جلسه در تهران و بغداد میان مسئولان عالیه امنیتی دو کشور بوده‌ایم و در این دو جلسه مشخصا انتظارات و توقعات جمهوری اسلامی به‌وضوح بیان و تاکید شد نباید اقلیم کردستان عراق محل و نقطه تسلیحات و تجهیزات برای داخل ایران باشد و این تسلیحات و تجهیزات در اختیار آشوبگران و تروریست‌ها برای سلب امنیت شهروندان ایرانی و ایجاد اخلال در امنیت جمهوری اسلامی قرار بگیرد، اما متاسفانه تا الان انتظاراتی که جمهوری اسلامی داشت، برآورده نشده است.

تجزیه تروریست‌ها در چند نوبت

همزمان با ناآرامی‌های کشورمان، همه گروه‌های معاند نظام از جمله تجزیه‌طلبان تروریست بار دیگر به تکاپو افتادند و تحرکات خود را علیه ایران آغاز کردند که همین تحرکات ضد ایرانی سبب شد از دوم مهر حملات سنگینی باعنوان عملیات ربیع یک با شلیک ۷۳ موشک بالستیک تاکتیکی از جمله موشک‌های فتح ۳۶۰ علیه مقر این گروهک‌ها در اقلیم کردستان آغاز شود. شدت حملات سپاه به‌حدی بود که فقط در مرحله اول، ۳۰تروریست کشته شده و ۲۰۰تروریست دیگر زخمی شده‌اند. این رویارویی ادامه پیدا کرد و در ۲۳ آبان، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان عملیات ربیع۲ حملات موشکی و پهپادی خود را علیه مواضع گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق در کوی سنجق، مقر حزب دموکرات و زرگویز مقر حزب کومله از سر گرفت. همچنین عملیات ۲۹ آبان نیروی زمینی سپاه علیه مقر گروهک‌های تروریست آخرین حلقه از سلسله عملیات موشکی و پهپادی علیه عوامل تجزیه‌طلب بود که در همان زمان هم اعلام شد اگر آن‌ها به شرارت خود ادامه دهند بار دیگر توسط موشک‌های سپاه زیر ضرب خواهند رفت.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها