استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تجدید نظر در لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها خواستار تشکیل معاونت جزایر و سواحل در استانداری هرمزگان شد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تجدید نظر در لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها خواستار تشکیل معاونت جزایر و سواحل در استانداری هرمزگان شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۵۲۸

هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تجدید نظر در لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها خواستار تشکیل معاونت جزایر و سواحل در استانداری هرمزگان شد. 

 

جلسه تشریح و بررسی وضعیت امور اداری ، استخدامی و نیروی انسانی ادارات شهرستانی با حضور عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در استانداری هرمزگان برگزار شد.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم برون‌سپاری برخی از خدمات دولتی به دفاتر پیشخوان و دفاتر پلیس +10 اظهار داشت : اصلی‌ترین تغییر و تحولی که باید در شیوه حکمرانی ما اتفاق بیافتد گذر از مدیریت بر منابع انسانی به سوی مدیریت بر اطلاعات است به صورتی که درگاه‌های خدماتی یکپارچه‌ سازی شوند.

 

دوستی ادامه‌ داد : فاصله شرق تا غرب استان حدود ۱۰۰۰ کیلومتر است و نمی‌توانیم از مردم انتظار داشته‌ باشیم برای کارهای اداری‌شان صدها کیلومتر مسافت را برای رسیدن به مرکز استان طی کنند به همین منظور ناچاریم دو قطب در شرق و غرب استان تعریف کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم تعریف پلتفرم‌هایی برای افزایش سطح خدمات غیرحضوری و ضریب نظارت بر فرآیندها ، افزود : تمام مبارزه‌ای که با قاچاق سوخت انجام شده به اندازه تفاضل‌گیریِ اطلاعاتی که بین سامانه‌های راهداری و سامانه‌های شرکت نفت انجام دادیم خروجی نداشته و اصلا قابل قیاس هم نبوده است و ما با استفاده از دو سامانه‌ و تفاضل‌گیری آن‌ها به نتایج مثبتی در راستای مبارزه با قاچاق سوخت دست پیدا کردیم.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تغییر پارادایم‌ها می‌تواند موجب تحول شود ، بیان‌ کرد : در بحث صدور سند تمام کار را به دفاتر پیشخوان دولت سپرده‌ایم و کل هزینه‌های این فرآیند ۶۰۰ هزار تومان شده است که صفر تا صد کار توسط دفاتر انجام می‌شود و با این فرمول توانستیم بدون اینکه نیروی انسانی جدیدی به ساختار دولت اضافه کنیم ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرونده را رسیدگی کنیم که تحولی در این عرصه به شمار می‌آید در حالی که بدون کمک بخش خصوصی برای تحقق این رشد، منابع انسانی حداقل باید ۴ برابر می‌شدند.

 

دوستی با اشاره به دستور بازگشایی ادارات در روزهای پنجشنبه ، عنوان‌ کرد : به واقع کار اداری در روزهای  پنجشنبه‌ خروجی مثبتی به دنبال ندارد و موجب آزردگی خاطر پرسنل شده است از این رو درخواست داریم در هرمزگان که آب و هوای خاصی دارد توجه بیشتری به این مسئله شود و ادارات هرمزگان در روزهای پنجشنبه تعطیل شوند.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید‌ کرد : ارزیابی‌هایی از دستگاه‌های اجرایی در کشور انجام می‌شود دارای ضعف است چرا که کاملا فرآیندی است و به نتیجه کار توجهی ندارد و همین امر باعث شده است هرکسی که بتواند خودش را با فرمت فرآیندی هماهنگ کند مدیر برتر شناخته شود‌.

 

مهدی دوستی بیان‌ کرد : در تغییرات و اصلاحاتی که قرار است در کشور انجام شود هرمزگان را به عنوان پایلوت قرار دهید تا ما ابتدا اصلاحات را در استان عملیاتی کنیم و در صورت نتیجه‌بخش بودن در کل کشور اجرایی شود.

 

دوستی خواستار اصلاح ساختارهای معاونتی و مشاوره‌ای استانداری هرمزگان شد و گفت : ساختار ۱۴ جزیره استان زیرنظر یک مدیرکل اداره می شوند و باوجود گستردگی سواحل تنها یک مشاور در حوزه سواحل مکران داریم ، تقاضای ما ایجاد معاونت سواحل و جزایر در استانداری بدون اضافه شدت نیروی انسانی به ساختار است‌.

 

وی خاطرنشان‌کرد : با توجه به اینکه مسائل روزبه روز پیچیده تر می شود ، ساختار دولت و ادارات نیز نیازمند تخصص های جدید بویژه در حوزه مدیریت مالی و پیاده سازی مدل های نوین این علم است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها