اسکله شماره ۷ و ۸ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون اول رییس جمهور دیشب به بهره برداری رسید.
اسکله شماره ۷ و ۸ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون اول رییس جمهور دیشب به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۸۵۸۴۷

هرمزگان-جام جم انلاین-اسکله شماره ۷ و ۸ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون اول رییس جمهور دیشب به بهره برداری رسید.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در شورای اداری هرمزگان و به صورت  ویدیو کنفرانسی گفت: طول این اسکله‌ها ۵۱۰ متر و ظرفیت تخلیه و بارگیری آن ۳ میلیون تن در سال است.

 

سید علی اصغر علامه با اشاره به اینکه کشتی‌هایی با وزن ۷۰ هزار تن می‌توانند در این اسکله‌ها پهلو بگیرند افزود: برای بهره برداری از این اسکله‌ها بیش از ۳۰ میلیون یورو هزینه شد.


وی گفت: عملیات آغاز ساخت مجتمع تولید متانول هم در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اعتبار بیش از ۵۵۰ میلیون دلار آغاز شد.

 

وی افزود: مجتمع تولید متانول در حوزه زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان است و قرار است در آینده و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد‌های صادراتی کشور به یکی از شبکه‌های انرژی منطقه تبدیل شود.

معاون اول رییس جمهور نیز در شورای اداری هرمزگان گفت: برای توسعه سواحل جنوبی کشور در حال ساماندهی ۲۰ شهر ساحلی از ماهشهر تا چابهار هستیم.


محمد مخبر با اشاره به اینکه پیشرفته‌ترین شهر‌های دنیا در سواحل قرار دارند افزود: باید از ظرفیت‌های دریا و شهر‌های ساحلی برای توسعه همه جانبه کشور استفاده کنیم.

 

وی گفت: امروز با وجود تصویری که از کشورمان نمایش داده می‌شود، ایران در یک نقطه بسیار خوبی قرار گرفته است و در این مدت توانستیم گره‌های بسیار بزرگی را در فروش نفت، جابه‌جایی پول، تامین کالا‌های اساسی و سایر موارد بازکنیم.


وی افزود: در موضوع ثبات اقتصادی، کنترل تورم و سرمایه‌گذاری گام‌های بلندی برداشته شده است و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، توافق شد و یا در دست اقدام داریم.

 

 

محمد مخبر با اشاره به ظرفیت ترانزیتی کشور افزود: باید چند هزار کیلومتر راه‌آهن پر سرعت در کشور احداث کنیم.


وی گفت: برای ما قابل قبول نیست برای سفر از شهر‌های جنوبی به مرکز کشور، مردم بیش از ۱۰ ساعت با قطار‌ها زمان صرف کنند.

 

وی افزود: تاکنون کشور بر اساس درآمد‌ها اداره شده است در حالی که باید بر اساس دارایی‌ها اداره می‌کردیم.


معاون اول رئیس‌جمهور گفت: کشور چندهزار میلیارد دلار دارایی دارد و در حال کارکردن برروی این مسئله هستیم تا بتوانیم این دارایی‌ها را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

 

محمد مخبر افزود: هر چه آیت‌الله رئیسی در سفر به استان هرمزگان قول دادند به طور کامل عملیاتی می‌شود هر چند که ممکن است در اجرای آن تاخیر وجود داشته باشد، اما شخص رئیس‌جمهور جلسه‌ای نبوده است که بر اجرای مصوبات سفر‌های استانی خود تاکید نداشته باشند.

 

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های نفتی تعریف شده در دولت سیزدهم برای استان هرمزگان گفت: اجرای این پروژه‌ها که ۳ برابر همه پروژه‌های نفتی از سال ۱۳۵۳ تاکنون است می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را حل کند.

 

مهدی دوستی با اشاره به کندی تخصیص اعتبار به بازسازی منازل سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها