باحمایت بانک ایران زمین صورت گرفت؛

برگزاری همایش همدلی ورزشکاران بوستان های شهر کرمان

حسن رنگرزقهرمان سابق کشتی فرنگی جهان ومدرس رسمی اتحادیه جهانی کشتی با حضور در دفترمحمد مهدی فداکاراستاندار کرمان،با وی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۳۸۷۲۵۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛دراین دیدار که در راستای توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای و انتقال تجربیات ورزش کشتی در استان کرمان برگزار شد،استاندارکرمان با اشاره بر فشارهای روانی که اخیرا از سوی دشمن به مردم و بخصوص ورزشکاران وارد شده بود،قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جهان را یک خبر مهم و امید‌آفرین برای مردم دانست وافزود:حضور قهرمانان ملی در بین مردم و افتخار آفرینی آنها همیشه باعث دلگرمی و آرام کردن مردم در سخت ترین شرایط بوده است.

فداکار،با بیان اینکه کشتی،ورزش اول کشور و ورزشی اخلاق مدار است،افزود: ورزش فوتبال در استان کرمان دارای باشگاه و تیم های مدعی زیادی است واعتبارات خوبی درسه شهرستان رفسنجان،سیر جان،شهربابک برای فوتبال در نظر گرفته شده،لذا لازم است علاوه بر فوتبال برای ورزش های انفرادی مانند کشتی نیز در استان اعتبارات مشخصی را در نظر گرفت.

فداکار،پیشرفت کشتی در استان را مهم دانست و خاطرنشان کرد:ما آمادگی حمایت و راه‌اندازی آکادمی مناسب کشتی در استان کرمان را با همکاری باشگاه مس و محوریت این شرکت داریم.

فداکاربااشاره به اینکه شرکت مس درجنوب استان نیزمعین اقتصادی قلعه گنج و رودبار است،گفت:این شرکت می تواندبخشی از اعتبارات خود را به ورزش کشتی اختصاص دهد و با طراحی مناسب می توانیم در جنوب و شرق استان،ورزش های انفرادی را به شکل ویژه پشتیبانی کنیم.

فداکاردرادامه افزود:برای پیشرفت دراین ورزش بایداول درتجهیزات وبعددرآموزش سرمایه گذاری کردواستعدادیابی رااز همان شهرستانی که آکادمی در آن فعالیت می کند شروع کنیم و یک ظرفیت بزرگ برای استان خواهد بود.

حسن رنگرز،نیز در این دیدار،رویکرد ورزشی استان کرمان را ستود و گفت:کرمان ازاستعدادهای کم نظیری درعرصه ورزش برخورداراست و هفته گذشته شاهد حضور ورزشکارانی از استان کرمان در اردوی تیم نونهالان در تهران بودیم.

وی افزود:بستر کاردر استان فراهم است و یک فرصت بی نظیر برای پیشرفت ورزش استان کرمان خواهد بود،لذا می‌طلبد که مربی‌های توانمندی در استان آموزش ببینند.

رنگرز،با اشاره به اینکه در سیرجان و رفسنجان یک مجموعه ای از اساتید کشتی برای ارائه تجربیات خود حضور یافتند،گفت:کشتی در کرمان در مدار حرکت قرار گرفته و باید از نظر سخت افزاری مورد حمایت قرار گیرد.

رنگرز،بابیان اینکه راه‌اندازی خوابگاه در نزدیکی آکادمی یکی از درخواست های ورزشکاران است،گفت:نیازهای سخت افزاری را می توان بااستفاده از ظرفیت های قانونی مثل ماده۲۱و مشارکت با شرکتهای معدنی برطرف ساخت و ظرف مدت ۲ تا ۴ سال استان می تواند در رده های پایه،ملی پوش پرورش دهد و در دراز مدت وارد المپیک شد.

میثم پاریزی،مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان در این دیدار ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی گفت:در کرمان با وجود ظرفیت هایی که در نیروی انسانی وجود دارد به همان نسبت استعداد های زیادی در زمینه ورزشی در شهرستانها نهفته است که باید شناسایی شوندو به اردوهای تیم ملی فرستاده و در رقابتهای بین المللی بدرخشند.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۸۰ ورزشکار در بخش کشتی فرنگی دعوت شدند،گفت:این یک اتفاق مهم برای استان بود که توانستیم از مربیان با تجربه ودانش فنی آنها برای پرورش نونهالان ورزش کشتی استفاده کنیم که امیدواریم،انگیزه ای برای کار مثبت و پیشرفت استان به سمت ورزش کشتی شود.

پاریزی،درادامه افزود:خدا را شاکریم که آکادمی در شهرستانهای رفسنجان و سیرجان راه اندازی شده است و امیدواریم باشگاه مس کرمان با مساعدت و همکاری بتواند یک مثلث خوبی برای پیشرفت کشتی استان فراهم کند تا بتوانیم خدمات دهی به کل استان را افزایش داده و این مسیر به سمت شرق و جنوب استان نیز ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها